Gaver fra Danmark?
Fra : MRN

Dato : 04-07-08 15:07

Hejsa gruppe!

Den tredje september rejser jeg for tredje gang til Indien for at besøge
noget familie. Det er min moster der er gift med en inder, så det er hans
familie vi bor ved (wehe, gratis kost og logi . Denne gang vil jeg dog
gerne have nogle ordentlige gaver med fra Danmark, altså noget der er typisk
dansk, men som stadig kan bruges som gave, dvs. ikke en leverpostej eller en
kikset keramikfigur af Den Lille Havfrue! (Har overvejet en kasse Tuborg,
men jeg tror de bliver svære at få med i flyveren

Gaverne er til min onkels forældre, begge to meget respektable indere. Han
er 82 og hun er 70. Jeg har virkelig sat min hjerne i blød, men jeg kan slet
ikke komme på noget. Derfor tænkte jeg, at der måtte være nogle dejlige
mennesker herinde med nogle geniale forslag?

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-07-08 15:55

"MRN" <news@m-r-n.dk> writes:

> [...]
> jeg kan slet ikke komme på noget. Derfor tænkte jeg, at der måtte være
> nogle dejlige mennesker herinde med nogle geniale forslag?

Da jeg var i Japan i '98 havde jeg Gjøltrolde i de danske farver med
til børnene i de familier jeg skulle besøge. Men det var de "gamle" i
familierne der var mest pjattede med dem. Men de er jo lidt i stil med
Den lille havfrue-tingene.

Danmark er jo kendt for design, så måske nogle røde Margrethe-skåle,
hvis de er interesserede i madlavning.

Kongeligt porcelæn af alt slags var også meget populært i Japan.

Mvh Trine

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-07-08 15:58

"MRN" <news@m-r-n.dk> wrote in

> [...]
> jeg kan slet ikke komme på noget. Derfor tænkte jeg, at der måtte være
> nogle dejlige mennesker herinde med nogle geniale forslag?

Den slags er altid svært. Dels er der jo begrænsningen på hvad du kan
medbringe, dels hvad der vil blive modtaget som en god gave.

Alle civilisationer har deres egen version af billig sprut. Sake, vodka,
tequila osv. Jeg har ofte med held haft brændevin med som gave. De fås som
små sæt i små flasker med forskellige varianter. De er faldet i god jord
hos både en mexikansk præst og en gejstlig zulu m.fl.

Vikingesmykker og rav har jeg også haft held med. I det hele taget er det
mit indtryk at det er godt hvis der kan knyttes en lille historie til
gaven.

Fra : MRN

Dato : 04-07-08 16:12

> [...]
> små sæt i små flasker med forskellige varianter. De er faldet i god jord
> hos både en mexikansk præst og en gejstlig zulu m.fl.
De er sikher så alkohol er udelukket

> Vikingesmykker og rav har jeg også haft held med. I det hele taget er det
> mit indtryk at det er godt hvis der kan knyttes en lille historie til
> gaven.
Den med rav lyder ikke helt dum!!! Det må jeg lige overveje

Fra : Marianne

Dato : 04-07-08 16:10

> [...]
> slet ikke komme på noget. Derfor tænkte jeg, at der måtte være nogle
> dejlige mennesker herinde med nogle geniale forslag?

Jeg ville afgjort vælge noget kgl porcelæn - figur. Du behøver jo ikke købe
dem nye. Antikforretninger eller Royal Copenhagens Outlet på Sdr. Fasanvej
er muligheder. Alternativrt Holmegaards snowball-lysestager eller Lotus.Det
er i hvert fald hvad jeg selv har haft med på de kanter, og det har vakt
begejstring.

mvh
Marianne

Fra : Marianne

Dato : 04-07-08 16:14

Sorry - Snowball er produceret hos Kosta Boda

mvh
marianne

Fra : Bettina

Dato : 05-07-08 08:47

> Derfor tænkte jeg, at der måtte være nogle dejlige mennesker herinde med
> nogle geniale forslag?

Du skal da have noget dansk design med, ikk'? Der er virkelig mange
fantastiske danske designere, og de dækker alle områder af både funktionelle
og kunstneriske ting.

Det er umulig at nævne alle men her er nogle stykker:
Georg Jensen , Rosendahl, Eva Solo, Stelton, Menu, Louis Poulsen, Rosti,
Bodum, Dyrberg Kern, Piet Hein, Lene Bjerre, Royal Copenhagen, Bing og
Grøndahl, Erik Bagger, Poul Henningsen, Klint, Jacob Jensen, Bang & Olufsen
og mange, mange flere.

Søg evt. på dansk design på Google. Hvis du ved, hvilken type gave du søger,
kan du også opsøge steder, hvor den slags kan fåes og spørge til danske
designere indenfor området.

God tur!

Fra : Bettina

Dato : 05-07-08 08:48