Billeje i USA
Fra : Stig Nielsen

Dato : 02-07-08 14:37

Hey NG

Et af de mest fortærskede emner i denne gruppe

Er der nogen der har noget som helst erfaring med disse
http://www.ebiludlejning.dk/ det lyder næsten for godt til at være sandt?

Og hvordan er det nu med forsikringer, hvilke SKAL man som minimum have så
man ikke risikerer at blive sagsøgt ned til mindste cent, fordi man ikke var
dækket ordentligt ind.

Kom på banen Ehlers

Stig

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-08 20:44

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> man ikke risikerer at blive sagsøgt ned til mindste cent, fordi man ikke

Dem brugte vi sidste år, da vi kørte fra Minneapolis til Orlando. Vi var
forøvrigt i Minneapolis da motorvejsbroen styrtede sammen.
Der er samme forsikringer som hos f.eks. Avis, så den er god nok.
Endvidere gælder det ved dette selskab, som ved alle andre man lejer hos,
man får aldrig den bil man har bestilt hjemmefra.......

Hilsen Sten

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-07-08 23:00

On Wed, 2 Jul 2008 15:37:28 +0200, "Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote:

>Et af de mest fortærskede emner i denne gruppe

Og et af de mest komplicerede... Hvor skal man booke, er priserne
inklusiv forsikring, etc.

>Er der nogen der har noget som helst erfaring med disse
>http://www.ebiludlejning.dk/ det lyder næsten for godt til at være sandt?

Kender dem ikke, i USA booker jeg udelukkende direkte hos selskaberne,
da jeg ikke behøver at købe forsikring.

>Og hvordan er det nu med forsikringer, hvilke SKAL man som minimum have så
>man ikke risikerer at blive sagsøgt ned til mindste cent, fordi man ikke var
>dækket ordentligt ind.

Som minimum skal du have ansvarsforsikring (liability) og kasko
(collision). Selskaberne kalder dem noget forskelligt, men de engelske
ord, som jeg har nævnt, indgår altid.

Hvis du er indvolveret i et uheld, hvor du ikke har nogen skyld, så er
der ikke noget at bekymre sig over. Hvis det er din skyld, så kan du i
teorien blive sagsøgt (eller rettere sagt, dit forsikringsselskab kan
blive sagsøgt). Men det skal være slemt, før du personligt kan blive
sagsøgt.

>Kom på banen Ehlers

Jeg er jo lige her

--
Lars Ehlers

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-07-08 21:20

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> Jeg er jo lige her

Hej Lars

Tak for svarene.

Jeg har fået svar fra ebiludlejning og de skriver:

"Vi har samarbejde med både Dollar, Alamo, National, Thrifty og Advantage i
USA. Alle vores priser inkluderer fri kilometer, kasko(LDW,CDW), tyveri og
tredje ansvarsforsikring(SLI) alle uden nogen selvrisiko. Alle
lufthavnsgebyr og lokale salgs/state skatter er også inkluderet"

Så behøver jeg vel egentlig ikke bekymre mig mere og så slå til, for der er
jo alt det med som du snakkede om burde være der eller hvad ?

Stig

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-08 21:41

On Thu, 3 Jul 2008 22:19:56 +0200, "Stig Nielsen" <tv@abc.de> wrote:

> [...]
>
>Så behøver jeg vel egentlig ikke bekymre mig mere og så slå til, for der er
>jo alt det med som du snakkede om burde være der eller hvad ?

Jeps, det ser helt fint ud. De primære forsikringere ser ud til at
være med samt lidt ekstra.

Så nej, der skulle ikke være noget at bekymre sig om. Det er også ud
til, at der er en udvidet ansvarsforsiking med i pakken, ganske
udmærket.
--
Lars Ehlers

Fra : Sten Schou

Dato : 03-07-08 21:42

"Stig Nielsen" <tv@abc.de> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så behøver jeg vel egentlig ikke bekymre mig mere og så slå til, for der
> er jo alt det med som du snakkede om burde være der eller hvad ?

Hej igen

Der er alt hvad der skal være. E-biludlejning er et brokerfirma. De finder
billige priser/tilbud rundt om hos de forskellige firmaer.

Hilsen Sten

Fra : Jørn

Dato : 03-07-08 22:18

Prøv at tjekke denne her: http://www.autoeurope.dk/

Jeg har booket en Dodge Charger (stor bil) i 19 dage i Florida med alle
forsikringer for 3400 kr. De er også mæglere og jeg fandt frem til dem ved
at søge biludlejning på Momondo. Googlede så firmaet for at se om de er
sikre og det viser sig at mange af chartersselskaberne bruger dem. Vores bil
lejet hos Dollar.

Håber det kan bruges

Jørn

Fra : Bjarne

Dato : 09-07-08 06:16

Jeg har selv lige booket en Dogde Caravan minibus til 7 personer i 14
dage, jeg ringede til dem og "Sarah" sagde at når man bokkede over
telefonen kunne man spare yderligere og jeg gennemgik alt omkring CDW
- LDW... Det hele er inklusiv...
Så 14 dage med en Caravan endte på 3.388,00dkk uden tillæg. Det sq
billigt..... Og 300 under den pris jeg fik oplyst online.

Bjarne

Fra : Jesper Andersen

Dato : 10-07-08 07:59

Det kunne da være jeg skulle overveje at booke hos dem, til når vi
skal til USA i februar.
Kan du evt skrive herinde igen når du har været derovre, for at
fortælle om det hele var okay ? Ved selvfølgelig ikke hvornår i skal
afsted.

Mvh
Jesper Andersen
http://www.rejse-forum.dk - Danmarks nye rejseforum.

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-08 03:50

On 10 Jul., 08:58, Jesper Andersen <jkaREM...@teknik.dk> wrote:
> [...]
> Kan du evt skrive herinde igen når du har været derovre, for at
> fortælle om det hele var okay ? Ved selvfølgelig ikke hvornår i skal

Jo, det skal jeg nok, hvis jeg lige glemmer det så smid lige en mail
til mig. Vi skal afsted d. 20. august. Taget i betragtning af at jeg
sidste gang lejede en minivan og endte med at betale i hvert fald det
dobbelte for stort set den samme tid, så er det jo et fund.

mvh
Bjarne

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 13-07-08 09:19

Nu vil jeg ikke ødelægge den gode stemning hvis du allerede har booket
og betalt...

Men hvis du bruger Englands største biludlejnings-broker, www.yescarhire.com
(der gerne modtager bookinger fra danskere), kan du få din Dodge
Caravan i 14 dage for kun 2.500 kr. inkl. ALT (CDW, SLI, EP, Tax,
Airport Fee, Ulimited miles etc.).

Hvis prisen er vigtig anbefaler jeg altid Yescarhire - det er yderst,
yderst sjældent at du vil kunne finde det billigere andre steder.

Pizzaman

Fra : Bjarne

Dato : 20-07-08 01:41

On 13 Jul., 17:19, saru...@ofir.dk wrote:
> [...]
>
> Hvis prisen er vigtig anbefaler jeg altid Yescarhire - det er yderst,
> yderst sjældent at du vil kunne finde det billigere andre steder.

Tjae, jeg kunne kun få dem ned på 357 pund, det er jo mere end mit og
jeg kunne ikke mit udgangspunkt fra dem heller. Og taget i betragtning
at vi havde forventet 5-7000dkr i leje, så er det vist fint.
Bjarne

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 20-07-08 07:32

Hej Bjarne

Hvilken by lejer du fra? Yescarhire er især billige hvis du skal leje
i de mest populære stater - Californien, Nevada, Florida & New York.
Her er prisen for en 7-personers minivan i 14 dage 266 pund.

Hvis du skal leje fra en af de "sekundære" stater/byer, er der andre
smuthuller du skal benytte - men du kan stadig sagtens komme pænt
under de 3.400 kr.

Pizzaman

Fra : Bjarne

Dato : 30-07-08 23:29

On 20 Jul., 15:31, saru...@ofir.dk wrote:
> [...]
>
> Hvis du skal leje fra en af de "sekundære" stater/byer, er der andre
> smuthuller du skal benytte - men du kan stadig sagtens komme pænt

New Orleans, kan du se hvad du kan få den under der?

Bjarne