Kbh. - Oslo med SAS
Fra : Bagmanden

Dato : 02-07-08 13:33

Nogen her der ved hvilke fly der typisk beflyver København - Oslo ruten?

Ved sq ikke rigtig om jeg gider, og har mod på, at flyve med et Dash! :-/

Henvendelse til SAS har ikke rigtig givet pote! (endnu)

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-07-08 06:47

On Jul 2, 2:33 pm, Bagmanden <zilly...@1Q5AGThotmail.com> wrote:

> Ved sq ikke rigtig om jeg gider, og har mod på, at flyve med et Dash! :-/

Jeg aner ikke, hvilke fly, der er på ruten. Dog er alle Dash-flyene
taget ud af drift, så dem skal du ikke være bekymret for.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-07-08 06:49

On Jul 2, 2:46 pm, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Jeg aner ikke, hvilke fly, der er på ruten. Dog er alle Dash-flyene
> taget ud af drift, så dem skal du ikke være bekymret for.

Jeg lavede en hurtig Google-søgning på "flight cph osl". Første
rejseforeslag påstår, at der flyves med MD80.

--
Michael Knudsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-07-08 14:04

Michael Knudsen skrev:

> Jeg aner ikke, hvilke fly, der er på ruten. Dog er alle Dash-flyene
> taget ud af drift, så dem skal du ikke være bekymret for.

Så pas på at du ikke kommer med et af Widerøes Dash-8 300.
Det var sådan et, der ikke kunne få landingsstellet ud før landing
i Kastrup i mandags. Widerøe er ejet af SAS.

http://www.netposten.dk/?pageid=5&articleid=1019057

P.s. Jeg mener nu at det bl.a. er Boeing 737 der flyver OSL-CPH,
men spørg hellere selv selskabet.

--
Herluf :·)

Fra : Bagmanden

Dato : 02-07-08 14:11

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> P.s. Jeg mener nu at det bl.a. er Boeing 737 der flyver OSL-CPH,
> men spørg hellere selv selskabet.

Nåda, du tikkede mens jeg skrev mit indlæg, men som jeg skrev så har jeg
ikke fået et svar på mit spørgsmål fra SAS.

Det ska' sq nok blive underholdende hvis jeg kommer tilbage til min
arbejdsgiver og siger at jeg ikke skal den vej... hvis det skulle være
et DASH fly!

Fra : Bagmanden

Dato : 02-07-08 14:07

Michael Knudsen skrev:

> Jeg aner ikke, hvilke fly, der er på ruten. Dog er alle Dash-flyene
> taget ud af drift, så dem skal du ikke være bekymret for.

Hmmm, i følge en kollega lå et DASH fly og cirklede uden for CPH, da det
ikke kunne få landingstellet ned forleden! (?)

Norsk SAS... angiveligt!

Nu har jeg fløjet utal af gange... endda med Aeroflot i gamle dage, med
en lille pispotte i storm op langs den svenske kyst i december uden at
være bange... hverken før eller siden, men denne gang er jeg sq lidt
bekymret for at kunne risikere at skulle flyve med det kanadiske crap af
en gang blik.

Fra : alexbo

Dato : 02-07-08 14:27

"Bagmanden" skrev i

>men denne gang er jeg sq lidt
> bekymret for at kunne risikere at skulle flyve med det kanadiske crap af
> en gang blik.

Jamen du kan da sejle som regel går det godt,
Nogle få grundstødninger og en enkelt brand det er vist det hele.

SAS har i hvert fald tænkt sig at forsætte med det canadiske crap.

"SAS-koncernen vil købe nye Dash 8 Q400 fly fra Bombardier på
trods de tre alvorlige havarier i efteråret 2007. Det fremgår af
det skandinaviske flyselskabs nye aftale med Bombardier, som
dels giver en erstatning på omkring en milliard svenske kroner,
men også indkøb af 27 nye fly fra Bombardier. 14 af de nye fly
bliver en ny udgave af det kontroversielle Q400-fly, men SAS
Danmark har sagt nej tak og skifter til jetflyet CRJ fra
Bombardier."

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-07-08 18:54

Bagmanden <zillyink@1Q5AGThotmail.com> wrote in

> Hmmm, i følge en kollega lå et DASH fly og cirklede uden for CPH, da
> det ikke kunne få landingstellet ned forleden! (?)
> Norsk SAS... angiveligt!

Widerøe.

> [...]
> uden at være bange... hverken før eller siden, men denne gang er jeg
> sq lidt bekymret for at kunne risikere at skulle flyve med det

Personligt har jeg altid været glad for Q400, og ville ikke have
betænkeligheder med at sætte mig op i en Dash8 NG.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-07-08 08:07

On Jul 2, 3:07 pm, Bagmanden <zilly...@1Q5AGThotmail.com> wrote:

> Hmmm, i følge en kollega lå et DASH fly og cirklede uden for CPH, da det
> ikke kunne få landingstellet ned forleden! (?)

Det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg formodede blot, at en flynørd
ville have opdateret nedenstående, hvis flyene var kommet på vingerne
igen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlines#Fleet

--
Michael Knudsen

Fra : Bagmanden

Dato : 02-07-08 15:53

Michael Knudsen skrev:

> Det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg formodede blot, at en flynørd
> ville have opdateret nedenstående, hvis flyene var kommet på vingerne
> [...]

Hæh - han var sq nok inde i flyvergrillen og proviantere

Fra : N/A

Dato : 02-07-08 15:53

Fra : Nicolai Lang

Dato : 02-07-08 18:39

On Wed, 02 Jul 2008 14:33:04 +0200, Bagmanden
<zillyink@1Q5AGThotmail.com> wrote:

>Nogen her der ved hvilke fly der typisk beflyver København - Oslo ruten?

Søg på en konkret afgang på ruteplanen på www.cph.dk så kan du se
præcis hvilken flytype og hvilke måltider der serveres.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-07-08 01:20

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> wrote in

> Søg på en konkret afgang på ruteplanen på www.cph.dk så kan du se
> præcis hvilken flytype og hvilke måltider der serveres.

Det er kun hvad der er planlagt/tiltænkt. Især for tiden hvor SAS mangler
fly bør man ikke stole på at det planlagte også holder i virkeligheden.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-07-08 04:16

On 03 Jul 2008 00:20:22 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Det er kun hvad der er planlagt/tiltænkt. Især for tiden hvor SAS mangler
>fly bør man ikke stole på at det planlagte også holder i virkeligheden.

Man kan ikke være sikker - men jeg har nu aldrig oplevet at det ikke
passede, de gange jeg har checket. Har du oplevet det?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-07-08 12:07

> Man kan ikke være sikker - men jeg har nu aldrig oplevet at det ikke
> passede, de gange jeg har checket. Har du oplevet det?

Jeg oplever det som minimum hver uge. Dog skyldes det oftest tekniske
årsager, men uforudsete passagerbookinger forekommer også.

Altså at man må skifte flytype fordi f.eks. et sportshold pludselig skal
med en anden afgang.

Generelt skal det dog siges at den slags flybytte oftest forekommer på
destinationer med få afgange, og ikke f.eks OSL.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-07-08 18:45

Bagmanden <zillyink@1Q5AGThotmail.com> wrote in news:486b7580$0$90262
$14726298@news.sunsite.dk:

> Nogen her der ved hvilke fly der typisk beflyver København - Oslo ruten?

I disse tider, hvor SAS mangler fly kan det være meget svært at forudsige,
men med tæt på 100% sikkerhed er det enten en MD8x'er, en A32x'er eller en
Braathens 737'er.

Morgenflyveren til OSL er meget tit en A321'er. Resten af dagen indsættes
flytyperne efter behov i forhold til det øvrige rutenet.

> Ved sq ikke rigtig om jeg gider, og har mod på, at flyve med et Dash! :-/

Det bliver med 100% sikkerhed ikke en Q400. SAS benytter ikke denne flytype
mere.