USA Yosemite National Park Øst
Fra : Torremus

Dato : 29-06-08 17:09

Hej

Ved nogen om man kan køre fra øst til vest gennem Yosemite National Park vej
120 ?

Eller er den spærret ?

Jeg skal fra Bodie Ghost Town (Nær Mono Lake) til Yosemite og videre
til SF, så det er nemmest hvis jeg kan køre lige igennem istedet for at
skulle via Lake Tahoo.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 29-06-08 19:06

"Torremus" <tmus@sonneqvist.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal fra Bodie Ghost Town (Nær Mono Lake) til Yosemite og videre
> til SF, så det er nemmest hvis jeg kan køre lige igennem istedet for at

Det afhænger af hvornår du har tænkt dig at køre ?

Tioga passet burde jo være snefrit, så lige nu er der ingen problemer, men
du kan altid tjekke www.nps.gov og så finde Yosemite, der er road conditions
et eller andet sted i menuen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-06-08 20:53

On Sun, 29 Jun 2008 18:08:30 +0200, "Torremus" <tmus@sonneqvist.dk>
wrote:

> [...]
>
> Jeg skal fra Bodie Ghost Town (Nær Mono Lake) til Yosemite og videre
>til SF, så det er nemmest hvis jeg kan køre lige igennem istedet for at

Som Stig skriver, kommer det meget an på hvornår på året du vil
igennem.

I 2005 havde vi planlagt at køre denne vej den 12. juni, men da var
sneen ikke ryddet, og vi måtte køre via SR108 (Sonora Pass Highway)

Du kan hvornår Tioga Pass Road er åbnet og lukket de sidste mange år
på :

<http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm>

Go' tur.

--
Hilsen Verner

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 29-06-08 22:59

> [...]
>
> Jeg skal fra Bodie Ghost Town (Nær Mono Lake) til Yosemite og videre
> til SF, så det er nemmest hvis jeg kan køre lige igennem istedet for at

Hej.
Jeg har selv taget den rækkefølge for nogle år siden - fed tur
Tiogapasset er som regel lukket fra ca. 1.oktober til ca. 1. april - men det
er jo betinget af vejret, så du må jo tjekke det individuelt når du skal
afsted.
Go' tur.
Mvh Niels Hejnfelt