Must see Barcelona
Fra : LH

Dato : 25-06-08 20:50

Hejsa

kommer fobi Barcelona i næste uge i bil, er der noget man skal se.

Kan man undgå at køre i byen men tage off. transport.
findes der guidede busture

hvem har prøvet kør selv i dette omr.

Fra : alexbo

Dato : 25-06-08 21:28

"LH" <lhj26@hotmail.com> skrev

> kommer fobi Barcelona i næste uge i bil, er der noget man skal se.

Nej i din alder, uden børn og den korte tid til rådighed er ikke noget der
er værd at se, en spadseretur op og ned af Ramblaen, så har man været i
Barcelona.

http://www.barcelona-rejser.dk/ramblaen.htm

Man skal være opmærksom på at de tager parkeringsregler alvorligt, jeg
parkerede i en gade med alle andre, da vi kom tilbage var bilen fjernet.
Jeg havde ikke bemærket at der indtrådte et parkeringsforbud på et
tidspunkt.
Heldigvis havde de klistret en mærkat på fortovet ud for hvor bilen havde
stået, med et billede af en kranbil og mit reg, nr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-06-08 22:08

kommer fobi Barcelona i næste uge i bil, er der noget man skal se.
Kan man undgå at køre i byen men tage off. transport.
> findes der guidede busture
hvem har prøvet kør selv i dette omr.

Metroen fungerer perfekt og er meget nem at komme rundt med - og tilmed
billig.
Ramblaen...pas på lommetyvene.Selv når du sidder på en cafe og tror at der
er fred og ingen fare.Ellers et must især om aftenen.
Barcelona rimer på Gaudi, den store kunstner og createur fra første halvdel
af sidste århundrede.
Katedralen Sagrada Familia, der aldrig er blevet færdig er mesterværket.
Derudover park Guell som har et stort område med hans creationer.
Rundvisning på Camp Nou (F.C.Barcelona) var en oplevelse selv for min kone,
og er der tid, så snyd ikke dig selv for den oplevelse.
Der er mere, men dette er mine favoritter
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Kaj Larsen

Dato : 26-06-08 10:56

"LH" <lhj26@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kommer fobi Barcelona i næste uge i bil, er der noget man skal se.
>
> Kan man undgå at køre i byen men tage off. transport.

Var i Barcelona i sidste uge, så har oplevelserne i klar errindring
Dit sidste spørgsmål først, kørte ikke selv brugte det offentlige som kan
anbefales.Faktisk nok et af de bedste fungerende jeg har prøvet, bus metro
tog på kryds og tværs af byen, jo jo ingen problem.
Nu nævner du ikke noget om hvor lang tid du/i har til rådighed, vi var der i
6 dage og af oplevelser kan nævnes.

La Sagrada Familia: Gaudi'es ufuldendte (det forventes at man er færdig i
2022) kirke med masser af detaljer og syntes jeg temmelig imponerende at
se, vi brugte et par timer på området og ja sikket et arbejde man bliver sku
næsten helt paf.

La Rambla: Her er masser af liv boder, cafer, levende statuer, diverse
optræden etc etc. Bare det at gå op el ned af den kaster en oplevelse af
sig, man kan jo altid slukke tørsten og bare kigge på mylderet. Kan anbefale
et besøg på markedet der ligger tæt på, sikket et skue af fødevare der
findes her.

Havneområdet: Vi var på havnerundfart, både til lands og vands har er også
lidt at se på, World Trade Center, svævebanen over havnen, området med
krydstogtskibe, den olympiske by, indkøbscentret.

Montjuîc: Bjerget med en fantastisk udsigt over byen, det er også her det
olympiske stadion ligger samt et olympisk museum, Castelle De Muntjuic et
gammel borgværk hvor man kan komme til med svævebane(kan anbefales), her er
en god udsigt over havneområdet.

Tibidao: Kirke og forlystelsespark ved siden af hinanden, om ikke andet får
man også her noget af en udsigt.

Derudover kan nævnes katedralen(er under renovatiaon), små hyggelige
handelsgader, Gaudi, Parc Gûel, chokolademuseum, museum for
begravelseskøretøjer, Font Magica, havnepromonaden, og og og.....

Som en bonus info kan nævnes vi var på en Michelin restaurant med en
stjerne, det var en gastronomisk oplevelse.

Slut herfra, med de bedste ønsker om en god tur samt en god sommer.

Kaj Larsen

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-06-08 17:56

LH wrote:

> kommer fobi Barcelona i næste uge i bil, er der noget man skal se.

Andre har nævnt Gaudi men ikke ejendommen Casa Mila, der bestemt er værd at
ofre nogle timer på.

Skulle du have lyst, er her en stribe billeder af primært Gaudis
frembringelser.

http://jan.boegh.net/Album/Verden/Katalonien_06/Barcelona/index.html

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : LH

Dato : 26-06-08 20:31

Hejsa

Tak for info. Tror vi vlger at tage metroen ind til byen istedet for
at køre selv.

God sommer til jer