Paris på een dag?
Fra : Bjarne

Dato : 19-06-08 10:18

Vi oplever Paris en enkelt dag sidst på måneden
Ankommer med Eurostar om aftenen og videre med nattog næste aften.

Hvad kan det anbefales at se, når interessen ikke så meget er typiske
museer og kirker, men hellere hyggelige kvarterer og spøjse steder?

Kan man komme op i det gamle berømte tårn uden at bruge en halv dag på det?

vh

Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-06-08 11:56

[...]

Det der tager tid i tårnet er køerne udenfor, så vurdér dem når I er der.
Besøg kvarteret omkring Moulin Rouge. Små gader og stræder, og masser af
finurlige butikker.
Gå gennem kvarteret og tag skinnebussen op til kirken Sacre Coeur, der
ligger på en top med udsigt a-la "aristocats" ud over Paris' tage så langt
øjet rækker.Et yndet udflugtsmål pga udsigten også.
En gåtur nede langs Seinen kan bringe Jer i kontakt med byens udskud der
ofte lever under broerne, her menes trans'er, bøsser og andet godtfolk.
Metroen er hamrende let at mestre, og der kan købes et dagkort der giver fri
befordring i bus og Metro en hel dag.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-06-08 15:18

Bjarne wrote:
> [...]
>
> Hvad kan det anbefales at se, når interessen ikke så meget er typiske
> museer og kirker, men hellere hyggelige kvarterer og spøjse steder?

På så kort tid: Montmartre eller Latinerkvarteret eller kvarteret nede ved
Beaubourg (Centre Pompidou).

vh

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Nina

Dato : 19-06-08 16:01

Jeg ville nok også slentre rundt i Latinerkvarteret, og drikke et glas
køligt hvidvin ved en af caféerne langs Seinen - det må være et must!

Fra : Bjarne

Dato : 19-06-08 17:13

Nina skrev:
> Jeg ville nok også slentre rundt i Latinerkvarteret, og drikke et glas
> køligt hvidvin ved en af caféerne langs Seinen - det må være et must!

Undskyld meget dumt spørgsmål - hvor er latinerkvarteret, hvad hedder det?

Bjarne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-06-08 17:29

Bjarne skrev:

> Undskyld meget dumt spørgsmål - hvor er latinerkvarteret, hvad hedder
> det?

Prøb at finde "Rue Moufftard":
http://www1999120.thinkquest.dk/Paris/html/latinerkvarteret.html

--
Herluf :·)

Fra : Ivar

Dato : 22-06-08 18:33

Bjarne skrev:

> Kan man komme op i det gamle berømte tårn uden at bruge en halv dag på det?

Hvis I har mulighed for at være der kl 9 når det åbner, er der
nok størst sandsynlighed for at undgå køer. Jeg har været i
Eiffel-tårnet helt uden ventetider midt om sommeren med den "metode".

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Armand

Dato : 28-06-08 13:55

Bjarne skrev:
> [...]
>
> Hvad kan det anbefales at se, når interessen ikke så meget er typiske
> museer og kirker, men hellere hyggelige kvarterer og spøjse steder?

Midtersiden i gårsdagens Metroexpress har netop en rejseartikel om
Paris, som kunne bruges som inspiration (hvis ikke at i er nået afsted)!?

--
Armand.