Erfaringer med Priceline.com
Fra : Jesper Andersen

Dato : 18-06-08 18:43

Hejsa...
Jeg skal til Los Angeles efter nytår... (ved godt jeg er tidlig ude.)
og påtænker at booke et hotel via Priceline.com
Har læst om en bruger som har lavet nogle gode "deals" derinde, men er
der andre der kan bakke om de erfaringer, eller skal man passe lidt
på.. man ved jo ikke på forhånd hvilket hotel man får anvist.

Håber at høre fra nogen af jer...

Jesper

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 19-06-08 07:05

Jeg har brugt Priceline mange gange, og har været særdeles tilfreds -
og konceptet er en stor succes i mange lande. Men det er aldrig rigtig
slået an hos os tryghedssøgende danskere, der hellere betaler en
overpris for at være SIKRE på at få et værelse på et bestemt,
middelmådigt 2-stjernet hotel! Der er jo en betydelig risiko for, at
man med Priceline får et 4-stjernet hotel i samme område og til en
lavere pris. UHADADA!

Nå, hvis jeg skal droppe sarkasmen lidt, så er det rigtigt, at du ikke
kender hotellets navn før du HAR betalt. Men du ved hvor mange
stjerner det har, og i hvilket område det ligger. Hvad mere har du
brug for at vide? Prøv at anskue det på denne måde:

Forestil dig at du vil købe en ny bil. Du vil bruge 150.000 kr. på
den.

Jeg giver dig nu TO valgmuligheder:

Mulighed 1: Du får en Fiat Punto. Pris 150.000 kr.

Mulighed 2: Du får en BMW 520 ELLER en VolvoXC70 ELLER en Audi A6.
Pris 150.000 kr.

I mulighed to ved du altså ikke hvilken bil du får. Men du er
GARANTERET at det bliver én af de tre.

Hvilken mulighed vælger du?

Er du tryghedsnarkoman, ja så vælger du Punto´en, fordi usikkerheden
om hvorvidt du nu kommer til at køre BMW eller Audi holder dig vågen
om natten.

Men ellers vælger du selvfølgelig luksusbilen, og lever med at du ikke
selv kan vælge mærket.

Det er sådan Priceline fungerer.

Hvis du vil læse flere succes-historier, så check www.biddingfortravel.com

Pizzaman

Fra : TL

Dato : 20-06-08 16:38

On Thu, 19 Jun 2008 06:04:36 -0700 (PDT), in dk.fritid.rejse
saruman@ofir.dk wrote:

> [...]
>om natten.
>
>Men ellers vælger du selvfølgelig luksusbilen, og lever med at du ikke

Sidste gang jeg brugte Priceline fik jeg en 28år gammel rusten og
totalskadet BMW318.

Og med Priceline er der som udgangspunkt ingen hjælp at hente, hverken
fra hotel (this is the room we sold to Priceline) eller fra Priceline
(du har fået et 5-stjernet hotel, som lovet).
Hvis man er lidt fleksibel og budgettet er en vigtig faktor, så
anbefaler jeg også Priceline, man skal bare være klar over det
negative såvel som det positive.
Personligt, for det meste når jeg har en alt for sjælden ferie, så er
det vigtigere, at tingene "virker". Hvis det koster mig kr 10.000
ekstra for en uge, så er det typisk OK.

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 23-06-08 08:43

Det er ærgerligt hvis du har haft en dårlig oplevelse med Priceline.
Men det kunne du også have risikeret hvis du havde booket hotellet på
normal vis. Så havde ærgelsen bare været endnu større, fordi du ville
have betalt en meget højere pris for værelset.

Det er heller ikke korrekt, at der ikke er nogen hjælp at hente hos
Priceline hvis der opstår problemer. De er generelt kendte for at være
meget imødekommende overfor kundehenvendelser - også når det gælder
klager. Og et simpelt opslag på biddingfortravel vil give dig flere
ekspempler på kunder der har fået refunderet deres betaling fordi der
var problemer med hotellet. Men langt de fleste er særdeles tilfredse.

Personligt har jeg aldrig haft problemer med Priceline. Jeg har hver
gang fået et hotel i præcis den klasse og i præcist det område som jeg
har bedt om. Senest i London i sidste måned hvor jeg kom til at bo på
4-stjernede Hilton for 410 kr. pr. nat for et dobbeltværelse. Men vil
du hellere betale 1.600 kr. pr. nat for samme værelse ved at booke
direkte hos hotellet, så står det dig naturligvis frit for.

Pizzaman

Fra : TL

Dato : 25-06-08 03:16

On Mon, 23 Jun 2008 07:43:17 -0700 (PDT), in dk.fritid.rejse
saruman@ofir.dk wrote:

>Det er ærgerligt hvis du har haft en dårlig oplevelse med Priceline.

JA, meget ærgeligt.

>Men det kunne du også have risikeret hvis du havde booket hotellet på
>normal vis. Så havde ærgelsen bare været endnu større, fordi du ville
>have betalt en meget højere pris for værelset.

Muligheden for at gøre noget ved det real-time er også større.

> [...]
>Priceline hvis der opstår problemer. De er generelt kendte for at være
>meget imødekommende overfor kundehenvendelser - også når det gælder

Jeg ringede flere gange til Priceline, eskalerede til agentens chef,
osv, men der var ikke noget at gøre.

>Og et simpelt opslag på biddingfortravel vil give dig flere
>ekspempler på kunder der har fået refunderet deres betaling fordi der
>var problemer med hotellet.

Jeg vil ikke have mine penge igen, jeg vil have et godt hotelværelse.
Som jeg også skrev, hvis man er lidt fleksibel og ikke har noget imod
en lidt større risiko for problemer, så anbefaler jeg også Priceline.
Det er, som du skriver, klart billigere, omend typisk ikke det 4x du
angiver.

>Personligt har jeg aldrig haft problemer med Priceline. Jeg har hver
>gang fået et hotel i præcis den klasse og i præcist det område som jeg
>har bedt om.

Da jeg havde min dårlige oplevelse fik jeg også et hotel i den klasse
og det område jeg havde bestilt. Værelset var bare under al kritik.
Heldigvis har jeg brugt samme hotelkæde jævnligt til
forretningsrejser, så min status i deres loyalty-program gjorde at jeg
efter meget besvær og diskussion fik et bedre værelse.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 28-06-08 16:14

> Jeg skal til Los Angeles efter nytår... (ved godt jeg er tidlig ude.)
> og påtænker at booke et hotel via Priceline.com

Prøv at kigge på www.olotels.com. Vi har lige været i Alicante, Spanien og
inden vi tog afsted kiggede
jeg mange steder hvor jeg kunne finde de billigste hoteller dertil. Da jeg
endelig besluttede for nøjagtigt
det hotel vi skulle bo på, fandt jeg faktisk ud af at denne hjemmeside havde
den bedste pris i forhold
til alle andre kendte steder man kan bestille hoteller fra. Så vi bookede
igennem siden, og der var ingen
problemer, alt levede op til forventningerne:) Måske er denne side også
billige med hoteller til LA!