Overnatning hos "private" i Toscana.
Fra : Pernille

Dato : 18-06-08 16:46

Engang så jeg en film, der hed noget i retning af "Et hus i Toscana".
Det ser ud, som en rigtig hyggelig, gammel by.

Jeg vil gerne dertil, men har lyst til at bo på "Bed and Breakfast", - da
hoteller jo egentlig ligner hinanden, nogenlunde, over alt i verden. Så, det
skal være for at få en anderledes oplevelse, end det at bo på hotel.

Jeg forestiller mig, at vi tager derned i september.

Er der nogle der har bud på nogle rigtig gode restauranter, dernede?
På forhånd tak!

Fra : Søren Blom

Dato : 18-06-08 23:46

"Pernille" <Hovedst@den> skrev
> [...]
> hoteller jo egentlig ligner hinanden, nogenlunde, over alt i verden. Så,
> det skal være for at få en anderledes oplevelse, end det at bo på hotel.

Toscana er altså ikke en by, men en egn i Italien, så måske du skulle finde
ud af hvor I Tascana du vil hen, du kunne jo lægge ud med at kikke i "turen
går til Toscana" fra Politikens forlag

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Pernille

Dato : 19-06-08 10:40

> [...]
> finde ud af hvor I Tascana du vil hen, du kunne jo lægge ud med at kikke i
> "turen går til Toscana" fra Politikens forlag

Ja, det er egnen, jeg mener, - men der hvor filmen er optaget ser dejlig ud.
Hvad byen hedder, ved jeg ikke...
Men, er der nogen der har prøvet/ kendskab til bed and breakfast, på den
egn?

Fra : Bjarne

Dato : 19-06-08 09:45

Pernille skrev:
> [...]
>
> Jeg forestiller mig, at vi tager derned i september.
>
> Er der nogle der har bud på nogle rigtig gode restauranter, dernede?

Måske er det Cortona, du leder efter?
http://www.welcometuscany.it/tuscany/arezzo/cortona.htm

Bjarne

Fra : Pernille

Dato : 19-06-08 10:45

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er det Cortona, du leder efter?
> http://www.welcometuscany.it/tuscany/arezzo/cortona.htm

Den tror jeg, at jeg er nødt til at se nærmere på.
Der ser dejligt ud.
Tak!

Fra : Bjarne

Dato : 19-06-08 11:13

Pernille skrev:
> "Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den tror jeg, at jeg er nødt til at se nærmere på.
> Der ser dejligt ud.
> Tak!

Italien er uoverskueligt, når det gælder om at bestille via internet,
fordi der er så mange konkurrerende og overlappende formidlingssider,
som vil tjene penge på det.

En fra mit italiensk-hold boede engang på et kloster i Cortona, men jeg
kan ikke finde det.

Det giver lidt tryghed at gå til f.eks. www.initalia.dk

Man kunne også prøve med
http://www.promocortona.com/index.php?option=com_district&lang=en&id=1

vh

Bjarne

Fra : Pernille

Dato : 20-06-08 15:34

> [...]
> vil tjene penge på det.
>
> En fra mit italiensk-hold boede engang på et kloster i Cortona, men jeg

Mange tak! Jeg prøver at undersøge dine bud!

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-06-08 10:45

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er det Cortona, du leder efter?
> http://www.welcometuscany.it/tuscany/arezzo/cortona.htm

Jeg har været i Cortona, og det er en rigtig lille hyggelig by.

Vejene i byen er så smalle at politiet, afspærrer dem på skift,
Formendtligt for at rystelser ikke skal ødelægge husene.
Der er en dejlig tilbage lænet stemning i byen, ingen forhaster sig.

Vi fandt en bitte lille resturant som hed "Trattoria Etruskia" eller
noget i den stil
Der var kun plads til ca 20 personer, men maden var super lækker, og det
var chefen selv der
serverede.. Prisen var meget lav.

Elmer

Fra : Pernille

Dato : 20-06-08 15:33

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget i den stil
> Der var kun plads til ca 20 personer, men maden var super lækker, og det

Mange tak! Jeg ser nærmere på dine forslag!