Erfaringer med Northwest Airlines/KLM
Fra : Jesper Andersen

Dato : 18-06-08 14:16

Hejsa...
Har lige booket 2 billetter til Los Angeles hos Mr.Jet og fået
billetterne på mail osv. Jeg valgte den billigste tur derover med 1
stop som var med Northwest Airlines.
Men da jeg fik billetterne kunne jeg se der står, flyvning udføres af
KLM og så kommer mit spørgsmål.

Da jeg checkede priserne på KLM's side, var der ingen måltider med i
prisen, men da jeg tjeckede via Northwest Airlines så var der mad med
i prisen. (Præcis samme flynr og rute.)
Hvordan finder jeg ud af om der er mad ombord på min tur ? for 11
timer uden mad, den klarer jeg sku ikke...
Det er jo også træls at købe en masse mad og tage med hvis det er
inkl.

Er der ellers nogen der har erfaringer med dette/disse selskaber ?

Mvh
Jesper Andersen

Fra : michael

Dato : 18-06-08 16:47

Jesper Andersen skrev:
> [...]
> inkl.
>
> Er der ellers nogen der har erfaringer med dette/disse selskaber ?

Jeg fløj med KLM til San Francisco for et par år siden og der var
forplejningen fin. Drikkevarer ad libitum og udmærket flymad. Så det er
der sikkert også til Los Angeles.

/michael

Fra : Jens

Dato : 18-06-08 17:39

"Jesper Andersen" <jkaREMOVE@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inkl.
>
> Er der ellers nogen der har erfaringer med dette/disse selskaber ?

Mon ikke det er sådan at der ingen forplejning er med i prisen på flyvningen
fra DK til Amsterdam, men derimod er der selvfølgelig forplejning med
strækningen fra Amsterdam til LA.
Mvh
Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-08 21:20

"Jens" <jenswj@hotmail.com> wrote in

> Mon ikke det er sådan at der ingen forplejning er med i prisen på
> flyvningen fra DK til Amsterdam, men derimod er der selvfølgelig
> forplejning med strækningen fra Amsterdam til LA.

Ah, tænkte jeg slet ikke på. Lyder mere end sandsynligt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-08 17:45

Jesper Andersen <jkaREMOVE@teknik.dk> wrote in

> Da jeg checkede priserne på KLM's side, var der ingen måltider med i
> prisen, men da jeg tjeckede via Northwest Airlines så var der mad med
> i prisen. (Præcis samme flynr og rute.)

Alle større flyselskaber benytter sig af coedshare, hvilket blot betyder
at selskaberne udvider deres rutenet med hinandens rutenet, og sælger
billetterne som om de selv flyver ruten.

Flyselskabers service er forskellig, men når vi snakker coedshare er der
kun et flyselskabs service der gælder: Det flyselskab der rent faktisk
flyver ruten.

I undtagelsestilfælde kan man godt opleve bedre service som coedshare
passager, men regn ikke med det.

> Hvordan finder jeg ud af om der er mad ombord på min tur ?

Ring til KLM.

> Er der ellers nogen der har erfaringer med dette/disse selskaber ?

Generelt får man hvad man kan forvente. Men selvom det er blevet meget
bedre i år, så har KLM stadig problemer med at få bagagen med ved kort
connection i Amsterdam.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-06-08 19:15

On Wed, 18 Jun 2008 15:15:41 +0200, Jesper Andersen
<jkaREMOVE@teknik.dk> wrote:

> [...]
>Hvordan finder jeg ud af om der er mad ombord på min tur ? for 11
>timer uden mad, den klarer jeg sku ikke...

Jeg tror ikke, at der er nogen af de "gamle" flyselskaber, der flyver
over Atlanten uden at servere mad. Selv de nærige amerikanske
selskaber som f.eks. United og American gør det.

Northwest er et typisk amerikansk flyselskab, så du får afgjort bedre
service hos KLM, også selvom det er code-share.
--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne

Dato : 22-06-08 17:58

Lars Ehlers skrev:

> [...]
>
> Northwest er et typisk amerikansk flyselskab, så du får afgjort bedre
> service hos KLM, også selvom det er code-share.
Efter hvad jeg har hørt fra mine børn er der ringere service hos NWA end
hos Continental.

Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-06-08 18:48

On Sun, 22 Jun 2008 18:57:46 +0200, Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com>
wrote:

>Efter hvad jeg har hørt fra mine børn er der ringere service hos NWA end
>hos Continental.

Jeg flyver meget sjældent med NWA, men jeg fløj med Continental i går
fra San Francisco via Houston til Bogota Colombia. Fin service, og vi
fik endda en sandwich på turen mellem San Francisco og Houston, der er
der vist ikke mange selskaber tilbage i USA, der serverer gratis mad
på ture på omkring 4 timer.
--
Lars Ehlers

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-06-08 13:32

> [...]
> stop som var med Northwest Airlines.
> Men da jeg fik billetterne kunne jeg se der står, flyvning udføres af

NorthWest og KLM er faste samarbejdspartnere, og du ved først hvilken af dem
der reelt udfører flyvningen når du står med billetten, da det kan ændre
sig.
Min erfaring er også, at NW er et lidt slidt selskab, hvor KLM læner sig op
ad British Airways, men med økonomiske problemer i bagagen fra tiden for 3-4
år siden (eller er det mere...)
Jeg er sikker på, at I får en snack/drikkevarer/sanwich fra Kbh. til
Amsterdam, og fuld forplejning på den oversøiske flyvning uanset
kombinationen af selskaber.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-06-08 14:35

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> wrote in

> NorthWest og KLM er faste samarbejdspartnere, og du ved først hvilken
> af dem der reelt udfører flyvningen når du står med billetten, da det
> kan ændre sig.

Nej, det ændrer sig ikke. Flyselskaberne har faste timetables og opererer
ikke i flæng hinandens afgange.

Så er der force majeure situationer som f.eks. da SAS groundede 27 Q400
fly. Her måtte man wetlease hvad man kunne få af fly for at opretholde
rutenettet. Men det hører til undtagelserne.

AMS-LAX betjenes ikke af KLM, så det er NWA der er operatør.

Fra : T.

Dato : 23-06-08 16:24

> [...]
> inkl.
>
> Er der ellers nogen der har erfaringer med dette/disse selskaber ?

Hej

Mener kun det er hos Virgin fra London, at man skal købe mad til sin tur
over Atlanten.
Vi har lige være med LH fra Frankfurt, og det var ganske udmærket.

Hilsen