Rejsen til USA skal godkendes på nettet
Fra : Bo

Dato : 17-06-08 11:54

Rejsen til USA skal godkendes på nettet http://www.berlingske.dk/article/20080617/danmark/80617108/
Danskere skal fra januar til at udfylde formularer og svare på
spørgsmål på nettet, hvis de vil til USA. Gør de det ikke, får de ikke
adgang til landet.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-06-08 21:31

Tja. Det har man skullet til Australien længe. Det kan forhåbentligt gøre
indrejsen hurtigere! Det tager for evigt som det er nu...

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-06-08 23:15

On Tue, 17 Jun 2008 22:30:56 +0200, "Kennet og Pernille"
<ikke@nogen.dk> wrote:

>Tja. Det har man skullet til Australien længe. Det kan forhåbentligt gøre
>indrejsen hurtigere! Det tager for evigt som det er nu...

De kunne også have nogle flere folk i immigrationenen. I sidste måned
rejste jeg ind i USA i Washington DC. Der var tre betjente til at
betjene amerikanske statsborgere og to betjente til at betjene
turisterne. Så selvom jeg bruger samme kø som de amerikanske
statsborgere, så tog det alligevel over en halv time.

Til sammenligning, så tager det sjældent over 15 minutter i San
Francisco (igen samme kø som de amerikanske statsborgere).
--
Lars Ehlers

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 18-06-08 12:59

Danskere skal fra januar til at udfylde formularer og svare på
spørgsmål på nettet, hvis de vil til USA. Gør de det ikke, får de ikke
adgang til landet.

Altafgørende er det, at det ser ud til, at man får sit svar "right away", og
det er jo egentlig blot den grønne visawaiver fra flyveren, der er
fremrykket til før afrejsen.
Har i øvrigt læst, at man fra EU'side opfatter det som ren chikane, og at
hvis amerikanerne fastholder kravet, vil der blive indført et tilsvarende
krav for US citizens der skal ind i EU, men den tror jeg s'gu ikke rigtig på
holder...
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Søren Blom

Dato : 18-06-08 23:53

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev
> [...]
> krav for US citizens der skal ind i EU, men den tror jeg s'gu ikke rigtig

Måske ikke, men det ville være rart hvis Europa gav igen af samme mønt til
USA, for Amerikanerne er altså ved at blive en kende for hysteriske.
Af arbejdsmæssige årsager, så er jeg i USA ca. engang om måned, hvilket
blive en ny udfordring hver gang, senest med at de ikke nok med vil have at
man tænder sin laptop når man passere paskontrollen, det forståeligt, men at
de nu også kan gøre krav på kopi af ens filer ved indrejse til USA, er altså
lige et nummer for meget. Personligt har jeg ikke noget ulovligt på min
laptop, men jeg har arbejdsrelateret filer, som ikke vedkommer andre end mit
arbjede og jeg, så at de Amerikanske myndigheder pludselig kan gøre krav på
ens filer, er lige et nummer for meget for mig.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-06-08 09:40

>snip/ Af arbejdsmæssige årsager, så er jeg i USA ca. engang om måned,
>hvilket
> blive en ny udfordring hver gang, /snip
Venlig Hilsen

> Søren Blom
> soren@blom.dk
> mail med spamfilter besvares ikke

En godkendelse kommer til at vare i 2 år!
Mvh
Niels Hejnfelt

P.S. Ehlers: Nu missede du jo udstillingen i New York i marts/april, men vi
er ved at arrangere én i L:A i september 09 - der er længe til, men der 3
års ventetid på at få hende ud på væggene www.atelier1.dk - måske vi ses dér

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-06-08 00:41

On Wed, 18 Jun 2008 13:59:17 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@hejnfelt.dk> wrote:

> [...]
>krav for US citizens der skal ind i EU, men den tror jeg s'gu ikke rigtig på

Det ville da være helt på sin plads. Det minder mig om, at da man
pludselig for nogle år siden begyndte at kræve, at brasilianere som
ville besøge USA, nu skulle have et visum. Så vupti, nu skal
amerikanere, der vil besøge Brasilien have et visum Mens at jeg,
med mit rødbedefarvede pas, smutter lige igennem.

--
Lars Ehlers