Flyposer
Fra : Vista

Dato : 15-06-08 22:04

Hvor køber man disse poser til diverse væsker i når man skal ud og flyve ??
Kan dåseøl og vin tåle en tur i flyverens bagagerum ??
Bo

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 15-06-08 22:13

Vista <bokrag@telefjern2adsl.dk> wrote:
: Hvor køber man disse poser til diverse væsker i når man skal ud og flyve ??
: Kan dåseøl og vin tåle en tur i flyverens bagagerum ??

Poser til shampoo, tannkrem, kosmetikk og andre SMÅ beholdere
(mindre enn 100 ml) finner du antagelig utenfor sikkerhetskontrollen
i lufthavnen.

Poser til å bære øl og vin i får du hvis du ber om det i taxfree-
butikken når du kjøper drikkevarene. Disse posene blir "plomberte",
sånn at du kan ta dem med deg videre på eventuelle fly etter at
du har ankommet fra utlandet.

Det går helt fint å pakke øl og vin i bagasjen. Pakk dem bare godt inn i
plast og klær enkeltvis, så de ikke knuses!

Bjørn
http://bjornfree.com/

Fra : michael

Dato : 15-06-08 23:25

Vista skrev:
> Hvor køber man disse poser til diverse væsker i når man skal ud og flyve ??
> Kan dåseøl og vin tåle en tur i flyverens bagagerum ??
> Bo

De kan købes i supermarkeder som Føtex og SuperBrugsen. Her op til
feriesæsonen, tror jeg mange butikker annoncerer med dem i deres reklamer.

Angående flasker i baggagen, så har jeg ofte haft nogle flasker sprut
med hjem i baggagen. Og når blot det har været lagt i plastposer og
viklet ind i noget tøj, så er der ikke sket noget. Men rødvin pletter jo
lidt mere end vodka...

/michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-06-08 23:41

"Vista" <bokrag@telefjern2adsl.dk> wrote in

> Kan dåseøl og vin tåle en tur i flyverens bagagerum ??

Såfremt de pakkes omhyggeligt ind enkeltvis og stødsikkert, så skal de nok
overleve. 2 flasker ved siden af hinanden, kan slå hinanden i stykker. I
automatiske bagagesorteringsanlæg udsættes bagagen ofte for ret voldsomme
stød og fald på op mod 1 meter.

Vær opmærksom på at du kan pålægges erstatningsansvar såfremt din bagage
lækker og påfører skade på fly eller anden bagage.

Vær også opmærksom på at nogle flyselskaber ikke transporterer lækkende
bagage af hensyn til flyets sikkerhed. Det kan altså betyde at din bagage
efterlades på udestationen, og skal afhentes dér.

Læs mere i flyselskabernes vejledninger om bagage.

Fra : Peter T.

Dato : 16-06-08 17:04

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> [...]
> stykker. I automatiske bagagesorteringsanlæg udsættes bagagen ofte for
> ret voldsomme stød og fald på op mod 1 meter.

Korrekt.

> Vær opmærksom på at du kan pålægges erstatningsansvar såfremt din
> bagage lækker og påfører skade på fly eller anden bagage.

Præcis. Jeg har pt. selv sommerjob i et handlingsselskab i Kastrup
Lufthavn. Og jeg har oplevet flere stykker bagage i lastrum, som har
lækket bla. rødvin på de andre passagerers bagage.

Jeg har lært, at jeg fra nu af vil pakke mit tøj i kufferterne ind i sorte
plastsække næste gang jeg skal ud og rejse.

--
Peter T.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-06-08 19:14

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> Præcis. Jeg har pt. selv sommerjob i et handlingsselskab i Kastrup
> Lufthavn. Og jeg har oplevet flere stykker bagage i lastrum, som har
> lækket bla. rødvin på de andre passagerers bagage.

Problemet er faktisk blevet ret stort efter de nye regler for vædsker er
indført.

Fra : Vista

Dato : 16-06-08 15:13

"Vista" <bokrag@telefjern2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man disse poser til diverse væsker i når man skal ud og flyve
> ?? Kan dåseøl og vin tåle en tur i flyverens bagagerum ??
> Bo
>Tak for hjælpen til alle !!
Bo

Fra : .°o.O Thomas O.o°.