Vejen til Kroatien
Fra : JMN

Dato : 13-06-08 15:51

Hej med jer

Inden længe melder tiden sig til turen sydpå i bil.
I år går den til Kroatien, lidt nord fra Split.

Hvilken vej ned i gennem kan anbefales. Det er jo ikke altid den nemmeste
vej også er den korteste og modsat.
Umiddelbart tænker jeg Gedser-Rostock, følger det "gamle" østtyskland, søger
mod Østrig/Klagenfurt osv.

Er det helt tosset eller...?

Gode råd modtages gerne

vh.
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 13-06-08 16:58

"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev

> Hvilken vej ned i gennem kan anbefales. Det er jo ikke altid den nemmeste
> vej også er den korteste og modsat.

Nu kører vi fra Sønderjylland så vi tager vejen gennem Tyskland Østrig
Slovenien.

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-06-08 18:32

"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vej også er den korteste og modsat.
> Umiddelbart tænker jeg Gedser-Rostock, følger det "gamle" østtyskland,

www.map24.dk
siger, at man bør køre over Regensburg, Passau og Graz.
Jeg har ikke selv været i den del af Kroatien, så om det er bedst skal jeg
lade være usagt.
Men da I selv peger på Gedser-Rostock, går jeg ud fra, at I hører til i den
østlige del af Danmark.
Så vil jeg helt klart anbefale den vej. Vi har kørt den en hel del gange, og
vejen er bedre end via Hamburg, der er mindre trafik (vi har aldrig hængt i
nævneværdig kø ad denne rute) og ikke mindst er der ca. 150 km kortere til
München.
Ad uransagelige grunde fik min kone lokket mig over Hannover og Hamburg for
et par år siden, og det kostede så lige 4 timer ekstra.
Så det har hun lovet ikke at gøre mere.

Kurt

Fra : JMN

Dato : 15-06-08 13:01

Hej

Tak til jer begge.

Min oprindelige plan er så bekræftet - takker.

vh.
Jørgen

Fra : Søren Friberg

Dato : 15-06-08 13:52

JMN skrev:

> Gode råd modtages gerne

I Kroatien er det en god idé at køre inde i landet ned (der ligger bl.a.
en temmelig smuk naturpark) og nordpå via kystvejen. Fordelen er at køre
på indersiden. Den er forholdsvis lang og ikke altid spændende, men det
veksler en del.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg