Croatien ctr. Tyrol?
Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 12-06-08 15:19

Min ægtefælle vil gerne til Split eller omegn; jeg vil gerne til Tyrol
(Zillerthal).

Sp.: Findes der et alpeland lig det Tyrolske i Croatien? og hvor?

Venlig hilsen

Keld

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-06-08 15:29

Keld Westergaard Børgesen skrev:
> Min ægtefælle vil gerne til Split eller omegn; jeg vil gerne til Tyrol
> (Zillerthal).
>
> Sp.: Findes der et alpeland lig det Tyrolske i Croatien? og hvor?

Det aner jeg ikke, men jeg ville følge kæresten.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : jopa

Dato : 12-06-08 16:31

"Keld Westergaard Børgesen" <kwb@post5.tele.dk> skrev

> Min ægtefælle vil gerne til Split eller omegn; jeg vil gerne til Tyrol
> (Zillerthal).
>
> Sp.: Findes der et alpeland lig det Tyrolske i Croatien? og hvor?

I kan vel næppe undgå at komme igennem Alperne på vej der til

Plejer at cykle i de østriske alper og ind i Slovenien

John

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 12-06-08 19:39

Det jeg efterlyser, er et alpeland som ligner det, jeg kender fra Tyskland:
En landsby eller lidt større by med et alpehotel bygget af bjælker el. lign.
og et landskab med køer og græs.
Findes det?

Keld

Fra : jopa

Dato : 12-06-08 21:01

> [...]

> Det jeg efterlyser, er et alpeland som ligner det, jeg kender fra
> Tyskland: En landsby eller lidt større by med et alpehotel bygget af

Jeg ved ikke om husene er bygget således, men der er da masser af bjerge i
Kroatien.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-06-08 23:50

"Keld Westergaard Børgesen" <kwb@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (Zillerthal).
>
> Sp.: Findes der et alpeland lig det Tyrolske i Croatien? og hvor?

Vi har været i Kroatien på Istrien og været lidt inde i landet ved Plitvice
søerne (absolut et must, hvis man kommer på de kanter). Men ikke så langt
nede som Split.
I skal ikke forvente at se landskab lig det tyrolske. Der er meget mere
afsvedet i Kroatien, men det kan jo også have sin charme. Generelt synes jeg
også, at bygninger i bjergene bærer præg af, at de nok ikke beboes af de
mest velstillede.
Kroatien og Østrig har hver især deres fordele, Kroatien især det bedre
vejr, men skal der tales om skønhed, mener jeg personligt ikke, at det når
Østrig til knæene, men nu er jeg også helt vild med Østrig - og alt det
grønne i forhold til det afsvedne længere sydpå.
Men heldigvis er vi jo også forskellige.

Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 13-06-08 06:17

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> det grønne i forhold til det afsvedne længere sydpå.
> Men heldigvis er vi jo også forskellige.

Det er lige netop det, det handler om.

Hvis man ønsker det tyrolske landskab, bør man tage til Tyrol.

Jeg er mere vild med landskabet i f.eks. Ligurien, og det er en
smagssag, for begge dele er naturligvis charmerende, men meget forskellige.

Bjarne