benzinkort ?
Fra : mig28

Dato : 09-06-08 08:52

Hej
vi skal på kør-selv-ferie til Frankrig om en måneds tid. På tidligere
ferier har vi brugt euroshell kort til tankning af benzin. Det har været
nemt og praktisk og fungeret udmærket. Nu har jeg lige opdaget at kortet
ikke længere findes/er gyldigt på grund af fusion hos Shell. Den eneste
mulighed for et internationalt benzinkort hos dem er nu et shell
mastercard, som jeg ikke er interessseret i.
Hvordan gør I andre langturs bilister med hensyn til benzin, betaler
kontant..eller er det muligt at skaffe sig et andet brugbart benzinkort
inden afrejse ?
Vh Lise

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-06-08 09:11

"mig28" <mig28@sol.dk> wrote in message
> [...]
> mulighed for et internationalt benzinkort hos dem er nu et shell
> mastercard, som jeg ikke er interessseret i.

Er det fordu du har en generel modstand overfor kredit/debitkort? Ellers kan
du jo bare bruge et af dine eksisterende kort til at betale med, mon ikke
man kan bruge Visa/DK på mange tankstationer?

Keller

Fra : jopa

Dato : 09-06-08 09:18

"mig28" <mig28@sol.dk> skrev

> Hvordan gør I andre langturs bilister med hensyn til benzin, betaler
> kontant..eller er det muligt at skaffe sig et andet brugbart benzinkort
> inden afrejse ?

Bruger stort set Visa hele vejen gennem Tyskland Østrig Italien.
Har gjort det i flere år uden problemer.'

John

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 09-06-08 10:28

Hvordan gør I andre langturs bilister med hensyn til benzin, betaler
> kontant..eller er det muligt at skaffe sig et andet brugbart benzinkort
> inden afrejse ?
> Vh Lise

Statoil Routex kortet kan benyttes i næsten hele sydeuropa:
AGIP, ARAL, BP, OMV og Statoil selvfølgelig.
Derudover kan det benyttes til vejafgifter i Frankrig, Storebæltsbroen,
Sverigesbroen o.a., så det er et kort jeg generelt er glad for at have
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Mogens

Dato : 09-06-08 18:59

"mig28" <mig28@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvordan gør I andre langturs bilister med hensyn til benzin, betaler
> kontant..eller er det muligt at skaffe sig et andet brugbart benzinkort

Bruger det NYE Euro Shell card, der netop kom med Posten idag, og som har
mindst samme anvendelighed som det gamle. Du kan læse mere (står der i det
medfølgende brev) på www.shell.dk/euroshell

Fra : mig28

Dato : 09-06-08 21:01

Mogens skrev:

> Bruger det NYE Euro Shell card, der netop kom med Posten idag, og som har
> mindst samme anvendelighed som det gamle. Du kan læse mere (står der i det
> medfølgende brev) på www.shell.dk/euroshell

Det nye kort som du refererer til kan kun erhverves, hvis ens
euroshellkort var "aktivt" ved fusionen mellem shell og citibank. Da det
er længe siden, jeg sidst har brugt mit kort er jeg ikke aktiv kunde
længere og kan desværre ikke få et nyt euro shell kort. Der er kommet et
nyt såkaldt Shell card, men det gælder kun ved tankning i DK.
Statoil Routex kortet som er blevet nævnt tidligere i tråden er så vidt
jeg kan se et firmakort, der kun kan anvendes i erhvervsmæssig
sammenhæng. Så som jeg ser det er det ikke umiddelbart muligt for ikke
erhvervskunder at anskaffe sig et internationalt benzinkort....ser ud
som om det er visakortet, der må i brug.
Lise

Fra : T.

Dato : 11-06-08 16:08

> [...]
> Så som jeg ser det er det ikke umiddelbart muligt for ikke erhvervskunder
> at anskaffe sig et internationalt benzinkort....ser ud som om det er

Jeg vil foreslå at du betaler kontant eller med Visa på hele turen.
Tænk på alle de renter du skal af med bagefter til Shell/Citibank.

Vi prøvede det sidste år, og gør det aldrig mere, det er billigere at lave
en aftale med din bank om evt. overtræk i en kort periode.
Hilsen

Fra : Mogens

Dato : 16-06-08 14:49

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi prøvede det sidste år, og gør det aldrig mere, det er billigere at lave
> en aftale med din bank om evt. overtræk i en kort periode.

Renter? - jeg betaler sgutte nogle renter på de udenlandske køb, jeg
foretager på Shell-kortet. Det være sig overvejende brændstof og udenlandske
vejafgifter. Jeg betaler et månedligt gebyr for at være "sat op til"
betalingservice - det ligger på 5,50 kr/mdr...

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-06-08 07:18

> [...]
> udenlandske vejafgifter. Jeg betaler et månedligt gebyr for at være "sat
> op til" betalingservice - det ligger på 5,50 kr/mdr...

Jeg har aldrig forstået principet med at fakturerer kunderne for at være
faste kunder.

Per