Pas på i Londons underground - tag en bil
Fra : C. Overgaard

Dato : 08-06-08 22:12

Der er tilsyneladende problemer efter at man har valgt at forbyde
alkohol i londons underground.

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/06/01/london.subway/index.html

Fagforeningerne er imod:

--citat--
But Bob Crow, General Secretary of the Rail Maritime and Transport
Union of which many subway staff are members, countered that the ban
put workers at greater risk of of attack, reported PA, saying it was
"half-baked."
---

Så skal man vel slæbe bilen med. Det bliver dyrt og besværligt at
komme rundt.

Jeg har i London i år 2000. "Tuben" fungerede ubeklageligt selv med de
fulde ombord. Total videoovervågning gjorde det nærmest umuligt for
ballademagere at komme igang med noget før at de blev stoppet.
Mærkeligt at de vil lave det om.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Bjarne

Dato : 09-06-08 06:15

C. Overgaard skrev:
> [...]
> fulde ombord. Total videoovervågning gjorde det nærmest umuligt for
> ballademagere at komme igang med noget før at de blev stoppet.

Dit råd er ganske urealistisk.
London fungerer ikke uden the Tube.
Bilen er ikke noget alternativ. Der bliver trafikkaos under alle
omstændigheder, hvis the Tube holder stille.
Det er en storby unik på den måde, at den går i stå uden sin
undergrundsbane.

Jeg har været i London to gange i år og skal snart dertil igen.
Undergrunden fungerede glimrende.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/7428697.stm

Bjarne

Fra : C. Overgaard

Dato : 09-06-08 12:13

On 9 Jun., 07:15, Bjarne <alvar.hanso...@gmail.com> wrote:

> [...]
> undergrundsbane.
>
> Jeg har været i London to gange i år og skal snart dertil igen.

Det gjorde den som sagt også da jeg var derovre. Det er en gåde at de
vil lave det om - især efter bomberne. Man kunne da før i tiden stille
sig ved siden af en med øl i hånden og minimere risikoen for at blive
offer for selvmordsbombemænd.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Bjarne

Dato : 10-06-08 06:22

C. Overgaard skrev:

> [...]
Sort snak...

> [...]
> vil lave det om - især efter bomberne. Man kunne da før i tiden stille
> sig ved siden af en med øl i hånden og minimere risikoen for at blive

Øl beskytter ikke imod sprængstoffer.
Men det er da fint, hvis det øger din tryghed og får dig til at føle dig
usårlig.

Spørgsmålet er, om øl-forbudet accepteres af befolkningen i
almindelighed, og det skulle ikke undre mig.

Heldigvis er bomber en sjældenhed i forhold til den store
transportmængde. Statistisk er det nok rigtigt mange gange farligere at
køre i bil i Danmark end at med tog i London Underground.

Londonerne har en fælles bevidsthed om at værne om trygheden i the Tube.
De er tilsyneladende ikke helt den "jeg vil skide på, hvad andre mener"
holdning, som er fremherskende i København.

I øjeblikket fungerer the Tube fint, bortset fra anlægsarbejde på noget
af East London Line, småforsinkelser på Picadilly Line grundet
signalfejl og midlertidig lukning af Shepherds Bush på grund af ombygning.

Jeg glæder mig til at jeg snart skal ned i undergrunden og drømmer
selvfølgelig ikke om at køre i bil i London.

Bjarne

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 10-06-08 06:22

Fra : alexbo

Dato : 11-06-08 10:56

"C. Overgaard" skrev

>Der er tilsyneladende problemer efter at man har valgt at forbyde
>alkohol i londons underground.

>http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/06/01/london.subway/index.html

Mon ikke det er en enkeltstående happening, jeg kom hjem i går efter 5 dage
i London og så ikke antydningen af problemer hverken med Tuben eller andre
steder.
Nu må jeg så indrømme at jeg foretrækker busserne, af rent udsigtmæssige
grunde, så der kan jo have været store optøjer i undergrunden uden min
viden.

mvh
Alex Christensen