Serviceeftersyn på ny MC, hentet hjem fra ~
Fra : lars

Dato : 10-06-08 18:03

Tænker på at købe en ny V-Strom med masser af fabriksmonteret udstyr.

Modellen med alt udstyret forhandles ikke ved de autoriserede Suzuki
forhandlere i danmark, men det gør den i Holland, og hjemtages til danmark
af en forhandler, som normalt "kun" forhandler brugte motorcykler.

Køber jeg en "nøgen" V-Strom herhjemme og sætter tilsvarende Suzuki
fabriksudstyr på, skal jeg betale 10-12.000 kr for udstyret, og herefter
også noget for monteringen, som nok ikke er helt billig.

Jeg kan altså spare 12-15.000 kr. ved at købe den parallel importerede
V-Strom

(Kaldes vel også parallel import)

Det er fristende at spare de mange penge, men kan jeg mon få problemer med "mafiaen"
af autoriserede Suzuki forhandlere, som måske ikke vil lave serviceeftersyn
på min maskine, når den tid kommer.

Nu er det jo sådan, at når jeg står ved forhandlerne af V-Strom, så kan der
simpelthen ikke handles pris, da "de intet tjener på ny-salg i forvejen"

- så umiddelbart burde der jo ikke være et problem, da de så må tjene deres
penge på service og reparationer.

Er dog lidt nervøs for om den gode forretning måske alligevel ikke er så god
for mig.

Nogen erfaringer hos i andre om parallelimporterede (ikke brugte, men nye)
motorcykler ???

/Lars

Hvis interesse blev vakt, da jeg så den her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18606

og derefter besøgte den Hollandske Suzuki-importørs hjemmeside
http://www.suzuki.nl/motoren?waxtrapp=kwgdoEsHcPvMtIHiC

+ læste denne artikel

http://www.motorblaadje.nl/pages/artikelen/8_121-suzuki_black_rhino:_waterdichte_woestijnruiter.php

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-08 18:27

> Modellen med alt udstyret forhandles ikke ved de autoriserede Suzuki
> forhandlere i danmark, men det gør den i Holland, og hjemtages til danmark
> af en forhandler, som normalt "kun" forhandler brugte motorcykler.

Men prøv lige at søge på erfaringer med butikken. Nogle butikker har jo et
blakket ry ...

> Nu er det jo sådan, at når jeg står ved forhandlerne af V-Strom, så kan
> der simpelthen ikke handles pris, da "de intet tjener på ny-salg i
> forvejen"

Kender en der har købt en wee-strom (lille v-strom ved en autoriseret
forhandler og der kunne prisen godt forhandles så det ikke var besværet værd
at køre til nordjylland efter en parallelimporteret.

Mhs til service så vil et proff. værksted selvfølgelig servicere den selvom
den er købt andetsteds og/eller parallelimporteret. Men hvis det kommer til
reklamationer skal du selvfølgelig tilbage til sælger. Så sælgers ry er ikke
uvæsenligt da jo ikke har den officielle importør i baghånden hvis der
skulle vise sig problemer.

/A

Fra : Ole Schultz

Dato : 10-06-08 18:57

On Tue, 10 Jun 2008 19:03:08 +0200, "lars" <larslinde8330@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>simpelthen ikke handles pris, da "de intet tjener på ny-salg i forvejen"

Med det ekstra udstyr som du kigger på SKAL der være penge at spare,
så det er bare videre til næste forhandler.

Jeg har en kammi som fik handlet omkring 5K i rabat på en DL650.
Eneste ekstra udstyr var centralben og en billig Givi topbox.

Mener at det var hos Århus scooter.

Jeg har selv haft DL650 og DL1000.

DL650 fik jeg ikke noget rabat, men det var ligeså meget min egen
skyld. Var nok lidt for ivrig med at komme ud og køre MC igen efter
+15 år i div. madkasser

Den røg så i byt på en DL-1000 som jeg fik en ok byttepris på.

DL'eren skød jeg så af inden at den faldte 35K i pris, hvilket nu gør
den til et godt alternativ til DL650

mvh Ole
Bandit 1250SA

Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-08 19:08

> DL'eren skød jeg så af inden at den faldte 35K i pris, hvilket nu gør
> den til et godt alternativ til DL650

Ja de har travlt med at få skudt de sidste af ... De lever vist ikke op til
aktuelle miljøkrav så de skal sælges "snart".

Men det er kun den lille der har ABS ...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-06-08 19:50

Anders Majland skrev:

> Ja de har travlt med at få skudt de sidste af ... De lever vist ikke op
> til aktuelle miljøkrav så de skal sælges "snart".
>
> Men det er kun den lille der har ABS ...
???
Hvilke krav?

Euro III er da indført, og jeg ahr da ikke hørt at IV er på trapperne
endnu (hvilket ville betyde at alle MC på det danske marked skulle
skydes af :-\

(PS privat)
Hvordan er du i møldrup i denne uge - mailadresse er valid )
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 10:29

"lars" <larslinde8330@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandlere i danmark, men det gør den i Holland, og hjemtages til
> danmark af en forhandler, som normalt "kun" forhandler brugte

Hej.

Såån en fed adventure cykel skal da ikke have plastik tasker ! :-/

næhh du, sådan her

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2350&ipc=19395

ellers kan du købe udstyr/tasker/motor bøjler/håndbeskyttere her

http://www.mo-tech.de/zarges/?PHPSESSID=b76c6b45338ee4a7b9670d55a2409f0a

http://www.sw-motech.de/hersteller/suzuki_DL650_V_Strom_21.html?PHPSESSID=9618f685917aa3bf79256f8bd2896266

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=5&osCsid=e7377a0d2b10b0490b0ccc2285665495

Men hvis det _skal_ være Black Rhino udgaven er det vel bare at
springe på, forhandleren der har hevet den hjem kan vel også servicere
den + evt. lave garanti rep. ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-06-08 10:56

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "lars" <larslinde8330@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Såån en fed adventure cykel skal da ikke have plastik tasker ! :-/
>
> næhh du, sådan her
Jo sådan en Dl'er kan læsses godt til for den der vil rundt i verden

http://bp3.blogger.com/_QVcG-TSVIBc/R6cm3YPR5VI/AAAAAAAACTE/lL85C-UVkrk/s1600-h/n%C3%A6sten+rejseklar.JPG

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 11:04

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Jo sådan en Dl'er kan læsses godt til for den der vil rundt i verden
>

> http://bp3.blogger.com/_QVcG-TSVIBc/R6cm3YPR5VI/AAAAAAAACTE/lL85C-UVkrk/s1600-h/n%C3%A6sten+rejseklar.JPG

Hej

Det ligner sq' da Poul Randa Jensen !

Frisk gjort
http://poul-randa.blogspot.com/search?updated-max=2008-01-22T09%3A22%3A00%2B01%3A00&max-results=7

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-06-08 11:14

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Det ligner sq' da Poul Randa Jensen !

Det er det da også - kender du ham?

Min gamle klasselærer gennem 10 år, herlig fyr, har stadig kontakt til
hma

> Frisk gjort
> http://poul-randa.blogspot.com/search?updated-max=2008-01-22T09%3A22%3A00%2B01%3A00&max-results=7

Det er super - det er hvad det er

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 11:32

> Det er det da også - kender du ham?

Nej, kender ham ikke,har kun læst/kikket billeder på bloggen, og
frydet mig over at han har gjort det

Fra : tami.sutter@gmail.co~

Dato : 12-06-08 05:48

On 10 Jun., 19:03, "lars" <larslinde8...@yahoo.com> wrote:
> [...]
> også noget for monteringen, som nok ikke er helt billig.
>
> Jeg kan altså spare 12-15.000 kr. ved at købe den parallel importerede

Vær forsigtig med denne butik, - jeg har en ven der købte en DL650 hos
ham og måtte betale hele købesummen før leveringen, for ellers ville
han ikke tage motorcyklen hjem.

Problemet var så, at godt nok hentede han cyklen i Holland, men han
fik den ikke indregistreret før efter noget der lignede 3 måneder og
utallige telefonopkald og besøg i butikken. Min ven mente, at han
simpenthen havde brugt pengene på andre ting og ikke havde midlerne
til at betale registrerings afgiften og var til sidst bange for at han
aldrig fik cyklen.

Så lav en bankgaranti eller giv ham et lille depositum, så der er en
vis form for sikkerhed for dine penge, hvis du beslutter at købe.

Tami