/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Del 3: En Ommér - en dysning historie
Fra : Dak


Dato : 10-06-08 14:53

Nå men så ankom jeg til forhandleren for at hente min cykel igår. Uheldigvis
var han ikke kommet endnu(og jeg skulle aflevere den til en anden forhandler
for at havde lavet nogen småting) så jeg ventede pænt.

Da han kom smed vi den straks på dynobænken og resultatet var nedslående.
resultatet kan ses her:

http://img401.imageshack.us/my.php?image=dsc00180rv9.jpg

For dem som ikke kan læse det så er den røde streg den første test og den
blå den nuværende konfiguration. Så weekendens anstrengelser hjalp desværre
ikke. Den går stadigvæk for fed.

Vi kom til den konklusion at der kunne være to ting galt nu. Enten fordi
potten ikke kan komme af med nok luft(det var også en mellem ting mellem den
originale og en åben potte, da jeg ikke ville larme alt for meget) eller
også så skal det mindre dyser i cyklen. Men da jeg allerede har mistet ca. 3
heste på foretagende så blir det nok ikke løsningen at få den dyset mere
ned. Nu vil jeg lige køre med skidtet indtil min ferie er ovre og så må
vi se om jeg ikke kan få råd til en ny potte selvom jeg jo også skal betale
en fartbøde.

Så nu har jeg en meget lidt brugt slipon venom potte til salg. kan
sættes på uden at dyse om!


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"



 
 
Ukendt (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-08 16:38

On Tue, 10 Jun 2008 15:52:57 +0200, Dak wrote:

> Så nu har jeg en meget lidt brugt slipon venom potte til salg. kan
> sættes på uden at dyse om!

Og som de fleste allerede ved, så er der ikke meget der overgår en original
Honda potte. Sæt dog den originale på, og få en cykel der spiller :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Dak (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 10-06-08 17:54


> Og som de fleste allerede ved, så er der ikke meget der overgår en
> original
> Honda potte. Sæt dog den originale på, og få en cykel der spiller :-/
>

Det er da lidt for sent nu? :-/ der er jo kommet jetkit på og det er den,
som jeg forstår, som skal bruge den ekstra udstødningsplads som den original
udstødning ikke har.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"




Ukendt (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-08 23:04

On Tue, 10 Jun 2008 18:54:15 +0200, Dak wrote:

>> Og som de fleste allerede ved, så er der ikke meget der overgår en
>> original
>> Honda potte. Sæt dog den originale på, og få en cykel der spiller :-/
>>
>
> Det er da lidt for sent nu? :-/ der er jo kommet jetkit på og det er den,
> som jeg forstår, som skal bruge den ekstra udstødningsplads som den original
> udstødning ikke har.

Jamen så smid det jet-kit ud, nålene ødelægger alligevel dine strålerør på
kort tid.

Og få den fremragende originale benzinøkonomi tilbage.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Ukendt (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-08 23:18

On Wed, 11 Jun 2008 00:03:50 +0200, Orla Pedersen wrote:

> On Tue, 10 Jun 2008 18:54:15 +0200, Dak wrote:
>
>>> Og som de fleste allerede ved, så er der ikke meget der overgår en
>>> original
>>> Honda potte. Sæt dog den originale på, og få en cykel der spiller :-/
>>>
>>
>> Det er da lidt for sent nu? :-/ der er jo kommet jetkit på og det er den,
>> som jeg forstår, som skal bruge den ekstra udstødningsplads som den original
>> udstødning ikke har.
>
> Jamen så smid det jet-kit ud, nålene ødelægger alligevel dine strålerør på
> kort tid.
>
> Og få den fremragende originale benzinøkonomi tilbage.

Og det jeg ville sige er, at jeg da synes at det er ærgeligt, at Du har
kastet gode penge efter dårlige. Men, det er faktisk mere reglen end
undtagelsen, at folk får dårligere økonomi, dårligere ydelse, og elendig
kørbarhed for den "dejlige" lyd, som føreren alligevel ikke kan høre, men
som er til irretation for omgivelserne.

Men det er få, der som Du indrømmer det :-/

--
mvh
Orla Pedersen, som får sin part af skrækhistorierne fra en "insider"
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

CL (11-06-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 11-06-08 05:33


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:1nasrl21mpnap.1pcauiq4bbzh0$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 11 Jun 2008 00:03:50 +0200, Orla Pedersen wrote:
>
>> On Tue, 10 Jun 2008 18:54:15 +0200, Dak wrote:
>>
>>>> Og som de fleste allerede ved, så er der ikke meget der overgår en
>>>> original
>>>> Honda potte. Sæt dog den originale på, og få en cykel der spiller :-/
>>>>
>>>
>>> Det er da lidt for sent nu? :-/ der er jo kommet jetkit på og det er den,
>>> som jeg forstår, som skal bruge den ekstra udstødningsplads som den original
>>> udstødning ikke har.
>>
>> Jamen så smid det jet-kit ud, nålene ødelægger alligevel dine strålerør på
>> kort tid.
>>
>> Og få den fremragende originale benzinøkonomi tilbage.
>
> Og det jeg ville sige er, at jeg da synes at det er ærgeligt, at Du har
> kastet gode penge efter dårlige. Men, det er faktisk mere reglen end
> undtagelsen, at folk får dårligere økonomi, dårligere ydelse, og elendig
> kørbarhed for den "dejlige" lyd, som føreren alligevel ikke kan høre, men
> som er til irretation for omgivelserne.
>
> Men det er få, der som Du indrømmer det :-/
>
>
Det er fint nok at du forsøger at få folk til at larme mindst muligt ved
valg af udstødnings sytem men at oplyse at de ikke kan få mere ud af
åbne potter end de originale er direkte usandt..
Du burde kontakte HRC og fortælle dem det. Jeg er sikker på at de
nok ikke er enige med dig i det .
>
>
> mvh
> Orla Pedersen, som får sin part af skrækhistorierne fra en "insider"
>
Som åbenbart arbejder et sted hvor de ikke kan finde ud af det
>

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL


Ukendt (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-06-08 06:16

On Wed, 11 Jun 2008 06:32:48 +0200, CL wrote:

>> mvh
>> Orla Pedersen, som får sin part af skrækhistorierne fra en "insider"
>>
> Som åbenbart arbejder et sted hvor de ikke kan finde ud af det

Det tror jeg nu nok de kan, men de får ikke lov. For kunden kommer med
potte X, og vil have parret med dysekit Y, og en hjemmemodificeret
luftfilterboks med filter Z. :-|

Det kan kun gå galt.

HRC går lidt mere professionelt til sagen

Og så er der stadig mange, der bagefter "katastrofen" er meget stille. :-/
Ska' vi kalde dem "pottemærkefanatikere"

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Armand (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-08 16:45

Orla Pedersen skrev:
> On Wed, 11 Jun 2008 06:32:48 +0200, CL wrote:
>
>> ...............at de ikke kan få mere ud af
>> åbne potter end de originale er direkte usandt..
>> Du burde kontakte HRC og fortælle dem det. Jeg er sikker på at de
>> nok ikke er enige med dig i det .

> HRC går lidt mere professionelt til sagen
>
Prøv at tage til et MotoGP "live" og erfar hvor fraværende
udstødnings-restriktionerne er.
Det er nok ulige lettere at afstemme et udstødningssystem hvis man fra
starten kan bestemme forrørenes dimensioner i tværsnit og længde, samt
selv kan vurdere hvorvidt en given mængde dæmpning (eller anden
modstand) gavner gasflow'et!

Noget andet er at man heller ikke skal være for himmelfalden for diverse
fabriks-kit:
Jeg kender til en dyr tuning af en Yamaha FZ750 med det originale
"stage-2 kit) der indbefattede et komplet topstykke: Yamaha mente at der
lå 15hk gemt i kittet, men man fik kun omkring 5 mer-hk ud af geden
efter monteringen.
Uheldet var ude og man endte med at bukke samtlige ventiler og måtte
p.g.a. tidnød montere det originale topstykke hvorunder man førsøgte sig
med et trick der gik ud på at forstille udstødningeknasten 5° - Og endte
op med kun én hk mindre end med det dyre originale stage-2 kit

> Og så er der stadig mange, der bagefter "katastrofen" er meget stille. :-/
> Ska' vi kalde dem "pottemærkefanatikere"
>
"Db-fanatiske fornægtere"??

--
Armand.

CL (17-06-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 17-06-08 07:30


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse >>
> Prøv at tage til et MotoGP "live" og erfar hvor fraværende
> udstødnings-restriktionerne er.
>
>
Har været der flere gange. (Assen 5 gange)
(( er lige kommet hjem fra LM ja det er biler og der er det endnu tydeliger(Højere lyd) at
et åbent system giver flest mulige HK))

> Det er nok ulige lettere at afstemme et udstødningssystem hvis man fra
> starten kan bestemme forrørenes dimensioner i tværsnit og længde, samt
> selv kan vurdere hvorvidt en given mængde dæmpning (eller anden
> modstand) gavner gasflow'et!
>
>
Går det kun ud på at skaffe flest mulige HK er det stadig en en åben potte
du skal sætte på din MC ved indysning.
>
>
> Noget andet er at man heller ikke skal være for himmelfalden for diverse
> fabriks-kit:
> Jeg kender til en dyr tuning af en Yamaha FZ750 med det originale
> "stage-2 kit) der indbefattede et komplet topstykke: Yamaha mente at der
> lå 15hk gemt i kittet, men man fik kun omkring 5 mer-hk ud af geden
> efter monteringen.
> Uheldet var ude og man endte med at bukke samtlige ventiler og måtte
> p.g.a. tidnød montere det originale topstykke hvorunder man førsøgte sig
> med et trick der gik ud på at forstille udstødningeknasten 5° - Og endte
> op med kun én hk mindre end med det dyre originale stage-2 kit
>
>
Ja det er ikke alt der glimter som der er guld.
Og lige Yamaha er da blevet taget et par gange i at oplyse bedre spek end
der var hold i ( R6 målt til betydeligt mindre HK end opgivet og så var der
R6 RPM som også var vel meget optimistiske)
>
>

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Orla Pedersen (17-06-2008)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 17-06-08 14:42

CL wrote:

> Går det kun ud på at skaffe flest mulige HK er det stadig en en åben potte
> du skal sætte på din MC ved indysning.

Det ville TZ'en ikke synes om :-/

mvh
Orla


Ukendt (17-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-08 16:41

On Tue, 17 Jun 2008 13:42:04 +0000 (UTC), Orla Pedersen wrote:

> CL wrote:
>
>> Går det kun ud på at skaffe flest mulige HK er det stadig en en åben potte
>> du skal sætte på din MC ved indysning.
>
> Det ville TZ'en ikke synes om :-/

Og selv en firtakter nyder gavn af totakterens "reverse cone" for opnåelse
af max effekt, og det er langt fra "åbent" omend støjniveauet kan være
højt. I øvrigt fik selv speedway motorerne i sidste ende et løft af
støjdæmpningskravet, man skulle blot lige finde ud af at justere ind.

Men klart er det da, at støj prioriteres lavt, hvis ingen restriktioner.
Det betyder bare ikke at en støjdæmpet ikke kan yde det samme.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

CL (17-06-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 17-06-08 07:33


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:14zc6dcijskqo.z5hbvv60ml3b.dlg@40tude.net...
> On Wed, 11 Jun 2008 06:32:48 +0200, CL wrote:
>
>>> mvh
>>> Orla Pedersen, som får sin part af skrækhistorierne fra en "insider"
>>>
>> Som åbenbart arbejder et sted hvor de ikke kan finde ud af det
>
> Det tror jeg nu nok de kan, men de får ikke lov. For kunden kommer med
> potte X, og vil have parret med dysekit Y, og en hjemmemodificeret
> luftfilterboks med filter Z. :-|
>
> Det kan kun gå galt.
>
>
Der er vi helt enige. man skal kun bestemme en ting i opskriften
>
>
> Og så er der stadig mange, der bagefter "katastrofen" er meget stille. :-/
> Ska' vi kalde dem "pottemærkefanatikere"
>
>
Også enig

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste