Rep kit til bremser? Honda cb500
Fra : MicJen

Dato : 09-06-08 23:21

Hej

Nu giver jeg snart op. Har søgt og søgt.

Jeg leder efter et rep. kit til mine kalipre hhv. for og bag på Hondaen
(årg. 1997).

Bagbremsen hænger en anelse, så den skal have en "overhaul" tror jeg Haynes
kalder det.

Jeg har fundet et par hjemmesider som burde have det:

http://www.cmsnl.com/honda-cb500v-1997-ar_model1577/
og
http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/genuine-spares/

Men jeg kan ikke finde sådan et rep. kit. som f.eks. omtales i denne ellers
udemærkede artikel:
http://www.tenere.dk/Artikler/bremser/bremser.htm
Jeg ved godt det er Teneré, men burde vel også kunne fåes til CB500, men er
dog i tvivl om hvad det præcis består af, sådan et kit.

Haynes nævner bl.a.:
"sealing washers"
"dust seal"
"piston seal"
"rubber boots"
-som alle bør skiftes. Jeg mener jo så at man burde kunne få sådan et kit,
hvor der er de ting i som man bør skifte/skifter ved sådan en "overhaul" af
bremse kaliperen. Tager jeg fejl?

Er der nogen der ved hvor man får fat i sådan et repkit, så hører jeg meget
gerne om det.

På forhånd tak.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-06-08 12:37

MicJen skrev den 10 jun 2008 i

> Hej
>
> Nu giver jeg snart op. Har søgt og søgt.

klip

http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/genuine-spares/
Gå ind i "Search by model", og se listen - den er lang, der er en masse
bremsestumper... var der ikke det du skulle bruge?

klip

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : MicJen

Dato : 10-06-08 16:34

Hej Arne

Jeg har skam kigget listen igennem. Alle 18 sider, og der er (såvidt jeg kan
se) ikke de dele til bremse kaliperne for/bag. Tilgengæld er der bremse
klodser, skiver og master cylinder repair kit. Men altså ikke et rep kit til
caliper.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-06-08 17:05

MicJen wrote:
> [...]
> klodser, skiver og master cylinder repair kit. Men altså ikke et rep kit til

Send en mail til dem - de har andet og mere end de lister op. Og de er
flinke til at svare

--
vh
Torben

Fra : D. A. Thellefsen

Dato : 10-06-08 15:58

Hey
jeg står selv og skal have fikset mine bremser på min egen CB500 (PC26) og i
den forbindelse har jeg fundet denne side
http://www.mc-butikken.dk/category/10700000000/vehicle/17691/?show=gallery
mon ikke at de stumper som passer på model 1996 PC32 passer på din 97 model
?

Mvh. Daniel
CB500 (PC26)

Fra : MicJen

Dato : 10-06-08 18:54

Hej Daniel

Med din hjælp har jeg fundet hvad jeg skal bruge (tror jeg).

Mvh
Michael

Fra : Peter Graff

Dato : 10-06-08 17:28

Hej der

Det er ikke sikkert det er nødvendigt at skifte noget. Skil skidtet ad og
hvis der ikke er noget der ser ødelagt ud, så rens det hele og saml det
igen. Husk at notér dig hvor og hvordan tingene sad og køb noget
bremsepasta. Så har du sparet de penge.

MVH

Peter Graff

Fra : Armand

Dato : 10-06-08 18:09

Peter Graff skrev:
> [...]
> hvis der ikke er noget der ser ødelagt ud, så rens det hele og saml det
> igen. Husk at notér dig hvor og hvordan tingene sad og køb noget

MC-nøglen (der ikke lister 50'eren) har prisleje á 200,- (á
enkelt-stemplede calibere) til 300,- á dobbeltstemlede calibere for et
pakningssæt - Dé penge ville jeg ikke spare med risiko for først at
kunne fuldende et påbegyndt job efter flere dage med efterbestilling og
afhentning (uden at geden kan køres på) :-|

Jeg har fuld forståelse for at man kan være fattig, men dét er så
risikoen man må leve med som sådan!

--
Armand.

Fra : MicJen

Dato : 10-06-08 19:02

Hej Peter, tak for dit besyv, men jeg har det præcis som Armand.

Altså at jeg vil have tingene inden man går igang. Dernæst ser jeg også et
sikkerhedsaspekt, idet drejer sig om bremser.

Men jeg har langt om længe fundet frem til følgende:

Kaliper rep. kit. front
SEAL SET PISTON 32 06451MAK003 Price ? 8.50
SEAL SET PISTON 30 06452MAK003 Price ? 7.50
TUT (lukker) 43353MAK003 Price ? 1.00
BOOT SET 06439MAK003 Price ? 6.00
SPRING PAD 45108MAK003 Price ? 5.00
================
Total
28,00

Kaliper rep. kit. rear
SEAL SET PISTON 06431MAK003 Price ? 7.50
BOOT SET 06439MAK003 Price ? 6.00
SPRING,BRAKE 43108MAK003 Price ? 5.50
O RING 43353MAK003 Price ? 1.00
===============
Total
22,00

Det giver samlet 50 ? for rep. kits til caliperne for og bag (jeg kunne
måske spare "Springs", men jeg så den foran var rusten, så når nu jeg er
igang...).
Det skal bestilles ved http://www.cmsnl.com og jeg skal have lidt andet der
også.

Tak for alle svar.

Fra : MicJen

Dato : 10-06-08 19:03

LOL ja ok. I dette tilfælde er valutaen "?" = Euro