Betalt for skorstensfejer, uden at få
Fra : iSteen

Dato : 01-07-08 11:38

Jeg har betalt for skorstensfejning for 2007...uden at få fejet
skorsten!

Vi fik for 1-2 år siden ny skorstensfejer, og den nye mand nægtede at
kravle på taget, så længe der ikke var sat trin på taget, så i 2007 fik
vi ikke fejet skorsten - han lovede dog, at han nok skulle sørge at, at
vi ikke kom til at betale for fejning.

Kommunen opkrævede pengene alligevel - og jeg sendte en mail til teknisk
forvaltning.

Svaret var, at der ikke var nogen aftale om tilbagebetaling, da
betingelserne ikke var overholdt.

Nu er det jo småpenge, men da jeg har betalt den nye skorstensfejer
(ikke ham der nægtede - for han er blevet fyret fra sit job) penge for
at sætte trin på taget, kunne det jo gå lige op med betaling for fejning
for 2007.

Har jeg ret til at få mine penge tilbage for 2007?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-07-08 23:57

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for 2007.
>
> Har jeg ret til at få mine penge tilbage for 2007?

Måske er det dumt at rode med det lille beløb, hvis din skorsten ikke er
fejet, kan din brandforsikring træde ud af kraft, og når det sker, så vil
dit kreditselskab have hvad du skylder i huset her og nu, derfor har
skorstensfejeren nok ikke meddelt at du ikke har fået fejet din skorsten.
Ovenstående er blevet mig fortalt af min egen skorstensfejer, og kan ikke
verificeres, men det lyder fornuftigt!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : iSteen

Dato : 02-07-08 12:13

Leif Langgaard <langgaard@klarupnet.dx> wrote:

> [...]
> Ovenstående er blevet mig fortalt af min egen skorstensfejer, og kan ikke

Ja, det er småpengeafdelingen, så det letteste er nok bare at glemme
det, men tak for meldingen alligevel