Privat byttehandel - kopivarer
Fra : Bjarne

Dato : 30-06-08 18:33

Hvilke muligheder er der for at gøre noget ved denne situation:

A og B har aftalt at bytte kosmetik-varer ("Mac"), men B modtager fra A
en vare, som tydeligt bærer præg af at være en forfalskning, hvilket ses
af ukorrekt låg, udtværet logo-skrift og kvaliteten af æsken.
A afviser, at varen er uægte.
Det mest betænkelige er, at A sælger meget via diverse internet-fora og
sælger netop denne slags varer til mange, som derved udsættes for
sundhedsrisiko på grund af kopivarernes tvivlsomme kemiske sammensætning.

Ifølge hendes seneste mail er hun indehaver af et helt lager af
"Pro-pigmenter" af samme udseende, som hun agter at sælge videre af.

Aftalen startede på et kendt forum, hvor der udveksledes email,
hvorefter aftalen skete per email.
Det drejer sig ikke om mange penge, men om at stoppe den ulovlige og
farlige handel.

vh

Bjarne

Fra : Knut

Dato : 30-06-08 19:01

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> sælger netop denne slags varer til mange, som derved udsættes for
> sundhedsrisiko på grund af kopivarernes tvivlsomme kemiske sammensætning.

Hvad får dig til at tro originalvarens kemiske sammensætning er mindre
tvivlsom?

Knut

Fra : Bjarne

Dato : 30-06-08 19:32

Knut skrev:
> "Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> Hvad får dig til at tro originalvarens kemiske sammensætning er mindre
> tvivlsom?

Læs f.eks. her. http://www.fpd.dk/Webarkiv/Aarsmoede2007/Refonsdag0701.html
Og må jeg så bede igen om svar på mit spørgsmål, og hvis du har
spørgsmål, så venligst opret ny tråd.

Bjarne

Fra : Knut

Dato : 30-06-08 19:41

> [...]
> http://www.fpd.dk/Webarkiv/Aarsmoede2007/Refonsdag0701.html
> Og må jeg så bede igen om svar på mit spørgsmål, og hvis du har spørgsmål,

Hvor i dette skriv står forklaringen??

Kosmetiske produkter er netop kendte for - uanset fabrikat - at være lavet
på en forbrugeren (og myndighederne) ukendt måde. Derfor er der ingen
væsentlig grund til at tro det ene skulle være meget bedre end det andet.
Hvorvidt der er betalt moms og afgifter har nok ikke så meget med produktet
at gøre.

Knut

Fra : Bjarne

Dato : 30-06-08 19:47

Knut skrev:

> Hvor i dette skriv står forklaringen??

F.eks."
De falske varer vi ser lever ikke op til de sikkerheds-standarder, som
findes for varer der normalt sælges på det europæiske marked, og
krænkerne er ligeglade med forbrugernes sikkerhed – for dem drejer det
sig blot om at tjene penge. Det vil sige, at vi ser varer, som det kan
være direkte farligt at anvende samt varer, som udgør en betydelig
sundhedsrisiko for forbrugerne.

De som fremstiller falske varer har kun ét mål for øje – nemlig at opnå
så høj en profit som overhovedet muligt."
> [...]
> Hvorvidt der er betalt moms og afgifter har nok ikke så meget med produktet

Da du ikke vil efterkomme en venlig henstilling om enten at svare på
spørgsmålet eller oprette en ny tråd med dine egne spørgsmål, læser jeg
ikke hvad du skriver fremover.

Bjarne

Fra : Hauge

Dato : 30-06-08 19:54

Bjarne wrote:
> Da du ikke vil efterkomme en venlig henstilling om enten at svare på
> spørgsmålet eller oprette en ny tråd med dine egne spørgsmål, læser
> jeg ikke hvad du skriver fremover.

Han er vel ikke værre end dig, der ævler om medier ifm. backup af
originaldokumenter i en tidligere tråd her i gruppen.

Fjols.

/Hauge

Fra : Bjarne

Dato : 30-06-08 22:29

Hauge skrev:

> Fjols.
>
> /Hauge

Ja, din signatur er tydelig nok.

Bjarne

Fra : Knut

Dato : 30-06-08 20:39

> Da du ikke vil efterkomme en venlig henstilling om enten at svare på
> spørgsmålet eller oprette en ny tråd med dine egne spørgsmål, læser jeg
> ikke hvad du skriver fremover.

Du virker lidt småfornærmet bare fordi jeg ikke giver dig ret i dine
fejlagtige antagelser - men fred være med det!!

Knut

Fra : alexbo

Dato : 30-06-08 19:56

"Bjarne" skrev

> Hvilke muligheder er der for at gøre noget ved denne situation:
> Det mest betænkelige er, at A sælger meget via diverse internet-fora og
> sælger netop denne slags varer til mange,

Meld sælger til originalimportøren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 30-06-08 22:29

alexbo skrev:
> "Bjarne" skrev

> Meld sælger til originalimportøren.
>
> mvh
> Alex Christensen

Det er overvejet, men jeg var ikke sikker på, om de går efter små fisk?

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 01-07-08 05:13

alexbo skrev:
> "Bjarne" skrev

> Meld sælger til originalimportøren.

Tak for det absolut eneste seriøse svar, som jeg har ladet gå videre.

vh
Bjarne

Fra : Børge Madsen

Dato : 30-06-08 22:39

Bjarne wrote:
> [...]
> hvorefter aftalen skete per email.
> Det drejer sig ikke om mange penge, men om at stoppe den ulovlige og

En mulighed er at ringe og sig "please stop" hver evigt eneste dag i 1/2
år og både faxe og skrive emails hele tiden.

En anden er at dræbe sælgeren. Det skal nok sætte en effektiv stopper
medmindre denne har kompagnoner/afløsere der fortsætter.

Du kan også indrykke avis-annoncer og lave radio/tv-reklamer og alt
muligt. Brug dog din fantasi.

Næste gang kan du jo også spørge gruppen: "Hvilket tøj skal jeg tage på
til på fredag?" Spørgsmålet ligner jo på flere måder, idet svaret er
trivielt, kedeligt og uinteressant.

Fra : Bjarne

Dato : 01-07-08 05:12

Børge Madsen skrev:

> [...]
>
> Næste gang kan du jo også spørge gruppen: "Hvilket tøj skal jeg tage på
> til på fredag?" Spørgsmålet ligner jo på flere måder, idet svaret er

Det er helt OK, hvis der ikke er nogen her i gruppen, som har
tilstrækkelig juridisk viden til at kunne svare seriøst.
Det ville også være OK med et svar om, at der ikke er noget at stille op.
Men hvor er det dog træls med alle de idioter, der skal gøre sig
bemærkede med at håne hinanden uden at have noget at sige.

Bjarne

Fra : Hauge

Dato : 01-07-08 05:18

Bjarne wrote:
> Men hvor er det dog træls med alle de idioter, der skal gøre sig
> bemærkede med at håne hinanden uden at have noget at sige.

Ja du er træls.

/Hauge

Fra : Knut

Dato : 01-07-08 05:50

> [...]
> Men hvor er det dog træls med alle de idioter, der skal gøre sig bemærkede
> med at håne hinanden uden at have noget at sige.

Hvad er det lige du har gang i? Ethvert svar du ikke sympatiserer med får
netop dig til at fare op!

Knut