Hærværk - Hvad er straffen ?
Fra : OZ3BTO

Dato : 30-06-08 16:58

hvad straframme er der tale om når det er hærværk ?

Hærværk i stil med at lave doghnuts(hekseringe) med en bil på f.x. en
sportsplads

Erik

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-06-08 17:19

OZ3BTO wrote:
> hvad straframme er der tale om når det er hærværk ?

I yderste konsekvens fængsel i 6 år:

§ 291. Den, der ødelægger, beskadiger eller bortskaffer ting, der
tilhører en anden,
straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder.
Stk. 2. Øves der hærværk af betydeligt omfang eller af mere systematisk
eller
organiseret karakter, eller er gerningsmanden tidligere fundet skyldig
efter
nærværende paragraf eller efter § 180, § 181, § 183, stk. 1 og 2, § 184,
stk. 1, § 193 eller § 194, kan straffen stige til fængsel i 6 år.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-06-08 17:43

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Voldsomt så længe man kan få for hærværk

Hvor finder man exsempler på hvad der er givet af domme i andre ligende
sager ?

Det er i forbindelse med at nogen har fået bøde for at køre i nogen
sandstakke på Rømø strand ..Og vi forsøger så at finde ud af hvad betjenten
har givet bøde for .. Det ville han nemlig ikke oplyse men alle nummerplader
og kørekortsnumre blev skrevet ned og beskeden lød på 2000kr i bøde pr. bil

Der er IKKE tale om kørsel i Klitterne eller i afspærret område .
Sandstakkende er fra rydning af fygesand på en gennemkørsels vej på rømø
strand (Den ovre til venstre når man kommer ned på stranden ved lakolk for
de lokal kendte)
Et sted hvor mange biler sidder fast og derfor også stedet hvor 4x4 folket
der leger på stranden holder til bla. for at trække fastsiddende biler fri
og lege i det sand der er skrabet ud i siden af vejen

Erik

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-07-08 10:42

On Mon, 30 Jun 2008 18:43:14 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>og kørekortsnumre blev skrevet ned og beskeden lød på 2000kr i bøde pr. bil

Damn, det er sgu blevet dyrt at lave doughnuts på Lakolk strand. Jeg fik
en bøde på 375 kr. for samme forseelse i 1993.
Eller det vil sige, jeg havde netop færdiggjort "wienerbassen", og
styrede kontra, da Snupper-Jensen og kollega så optrinnet.
Så forseelsen lød på 'slalomkørsel' i stedet.

Npgle tyskere blev taget for doughnuts og fik 800 kr. i bøde.
Mon jeg fik "rabat", fordi at jeg var én af de lokale (Skærbæk)?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-07-08 11:10

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Npgle tyskere blev taget for doughnuts og fik 800 kr. i bøde.
> Mon jeg fik "rabat", fordi at jeg var én af de lokale (Skærbæk)?

Sjovt nok winerbasserne sagde han intet til.. Dem har vi ellers slavet så
riiiigeligt af derovre.. Såen ca hele vejen fra Havnby og til lakolk

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 08:09

Bortset fra den formelle straf, kan der jo så komme et
eerstatningssprøgsmål - nu nævnte du selv "doughnut-ringe". Var det min
indkørsel, så ville jeg jo nok mene, at den skulle lægges om, så sporene
blev fjernet.
De sanddynger, du så omtaler, kender jeg ikke, men hvis de efter ankørslerne
ligger til gene for trafikken eller på anden måde repræsenterer et stykke
spildt arbejde, kunne man vel forestille sig, at en entrepenør skulle ud og
genetablere dem elle skrabe dem sammen igen for fjernelse.

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-07-08 11:07

<none> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> genetablere dem elle skrabe dem sammen igen for fjernelse.

Vi jævner dem faktisk væk fra kørselsvejene

Fra : Gunnar007

Dato : 01-07-08 11:03

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> hvad straframme er der tale om når det er hærværk ?
>
> Hærværk i stil med at lave doghnuts(hekseringe) med en bil på f.x. en
> sportsplads
>

> Erik

Kan ikke huske det helt præcist, men en gut i jydelandet blev vist dømt med
en reataberling af belægning, for at lave det stunt på en p-plads Bauhaus
ejede. De mente ikke det var pænt med store sorte ringe på deres
belægningssten. Så han måtte æde en stor regning. Men mere straf mener jeg
ikke han blev idømt..

Hilsen G