Tvangsarv som værn mod tvangsindlæggelse!
Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-08 21:13

Tvangsarv som værn mod tvangsindlæggelse!

Arveloven er blevet flexibel så man kan lade sine børn arve mere eller
mindre end før. Tvangsarv er en mindre del nu.

Gider man lave testamente, er her et forslag til at du beskytter dig mod
tvangsindlæggelse, hvis du er skeptisk overfor psykiatri.

Hvis jeg en dag laver testamente, vil jeg føje følgende til

"Skifteretten skal tjække om jeg på noget tidspunkt i mit liv er blevet
tvangsindlagt psykiatrisk af andre grunde end voldsrisiko mod andre.

Er det sket, skal de undersøge om nogen af mine børn har bidraget til dette,
hvilket fremgår af lægejournalen.

Har de det skal de kun arve tvangsarv. Altså straffes pr mindre arv for at
være mere loyal med en lægebureaukrat end med mig.

Når bortset fra denne justering skal dette testamente være uigenkaldeligt,
og det kopieres til arvinger når det er godkendt af notar.

Den idealistiske begrundelse er

1.. jeg vil sætte mig spor mht at spille med åbne kort om noget
væsentligt, principielt
2.. Jeg er fan af personlig frihed og mener det er en skamplet på dansk
lov at man kan blive psykiatrisk tvangsindlagt pga selvmordsrisiko eller pga
behandlingsindikation. Man ejer sin krop. Når mange bruger klausul som denne
i testamente så arvinger ser risiko for straf ved at gå imod testamentars
ønsker, så vil det motivere til ikke at frihedsberøve på gule papirer eller
på selvmordsrisiko Jeg ønsker aktiv dødshjælp som i Holland og også det vil
lettere ske hvis psykiatrisk tvang bliver stækket.
Jeg anser veltalende mig at være langt ude for risiko for psykiatrisk
overgreb, men håber at klausulen vil gribe om sig og belære læger om ikke at
indfange patienter med lasso. De fleste tvangsindlæggelser er på gule
papirer og læger misbruger at et familiemedlem ønsker sin forælder
umyndiggjort. Det bør ikke ske så ofte som i dag.