investering i udenlandsk aktieselskab
Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-08 06:11

Min gode ven og jeg overvejer at stifte et udenlandsk aktieselskab
(enten i UK eller Gibraltar). Formålet med selskabet er at købe og
sælge optioner for den indskudte egenkapital - altså investering for
egne midler.

Spørgsmålet er om vi kan sælge aktier i ovenstående selskab til vores
danske netværk (som altså således bliver aktionærer i selskabet) og
for den nyindskudte egenkapital forretage yderligere investeringer i
optioner (stadig for selskabets egne midler) uden, at vi kommer i
kambolage med de omfattende regelsæt, som reguleres af Finanstilsynet.
Vi er klar over, at vi ikke må markedsføre et eventuelt prospekt i
Danmark for mere end 100 personer i hvert EU land. Men er der andre
mulige problemstillinger, som vi skal være opmærksomme på?

Jeg håber, at der er nogle derude, som har et bud på ovenstående
problemstilling. Hvis ikke - er der nogen som kan anbefale en/flere
personer, som har ekspertice indenfor dette specifikke område?

På forhånd mange tak for interessen og hjælpen.

MVH

Henrik B.

Fra : alexbo

Dato : 24-06-08 14:04

"Henrik B." skrev

> [...]

>optioner (stadig for selskabets egne midler) uden, at vi kommer i
>kambolage med de omfattende regelsæt, som reguleres af Finanstilsynet.

Rent faktisk tror jeg slet ikke at finanstilsynet regulerer noget på
Gilbratar, men hvis du nærmere præciserer hvilket regelsæt du mener ville
det være nemmere at tage stilling til.

Hvilke regler der gælder for udvidelse af aktiekapitalen i Gilbratar, skal
jeg heller ikke kunne sige.
Men jeg er i det mindste enig i at en person der køber aktier bliver
aktionær.
Jeg er måske nærmere en smule bekymret over at du finder det nødvendigt at
skrive.
At du søger råd hos nogen hvor du på forhånd er i tvivl om de ved
hvad en aktionær er for noget.

>Vi er klar over, at vi ikke må markedsføre et eventuelt prospekt i
>Danmark for mere end 100 personer i hvert EU land.

Jeg troede faktisk prospektet ikke skulle være dansk, det er så heller ikke
mit indtryk at de prospekter der annonceres alle vegne er begrænset til 100
personer.

Hvor har du denne begrænsning fra, og skal det forstås sådan at hvis
prospektet er dansk, må der kun være 100 deltagere fra hvert EU land, eller
må der kun være 100 personer der overhovedet må høre om det.

Jeg tror du skal lade det blive ved en sjov ide man kan lege med, men lade
pengene blive i lommen.

mvh
Alex Christensen