jævnligt
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 13:15

Jeg er ved at uddanne mig som kørelærer. Når man er uddannet skal man hver 5
år forny sin godkendelse. I følge færdselslovens § 66 , stk 2, skal man for
at opnå godkendelse påny, jævnligt have haft elever til undervisning og
prøve.

Er der nogen der kan give et bud på hvad jævnligt er. Der er vist et
eksembel på (har jeg hørt) at en kvindlig kørelærer har mistet sin
godkendelse efter at have været på barsel i et år.

Dette må da være helt unikt for kørelæreruddannelsen, at man fuldstændigt er
afskåret fra at tage andre karriemæssige retninger og eventuelle
orlogsordninger i en periode, uden man skal til at tage en iøvrigt dyr
uddannelse på ny.

Håber der er nogen med mere juraindsigt der kan gennemskue "jævnligt".

Venligst Karsten

Fra : Bo

Dato : 21-06-08 07:45

On 21 Jun., 15:14, "Karsten Klaaby" <karsten.klaabysnabelaprivat.dk>
wrote:
> [...]
> uddannelse på ny.
>
> Håber der er nogen med mere juraindsigt der kan gennemskue "jævnligt".

Har du læst https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=114297
?
Jeg kan kun finde "3) Dokumentation for, at ansøgeren i de sidste 3
år jævnligt har ført bil, henholdsvis motorcykel."
ellers må du spørge Lene Espersen vh Bo

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 15:16

De 3 år er kun for at komme til kørelærerprøven, ikke noget med fornyelse af
godkendelsen.

hilsen karsten

andre bud ?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-06-08 09:47

"Karsten Klaaby" <karsten.klaabysnabelaprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Håber der er nogen med mere juraindsigt der kan gennemskue "jævnligt".

De ved det sikkert her:
http://www.dku.dk/

/Per