hjælp til sag om uprofessionel skorstensfe~
Fra : Fister

Dato : 18-06-08 20:58

Hej
Hvordan griber jeg det an, når skorstensfejeren ikke fejer ordentligt. Han
bruger en for lille kost som han sænker en enkelt gang og hiver op igen. Når
man efterfølgende kikker i skorstenen så er det tydeligt at værktøjet slet
ikke har berørt siderne i skorstenen. Sætter man en blødt tryk med fingeren
så efterlades en 1cm fordybning i den løse sod som kan fjernes med en blød
fejekost.
Hver eneste gang skal jeg gøre arbejdet selv, men betalingen får
skorstensfejeren.
Hvordan skaber jeg dokumentation og beviser for at han har lavet mangelfuldt
arbejde, således at hvis han stævner mig for ikke at betale, så kan jeg i
retten bevise at han faktisk slet ikke har udført det arbejde som han kræver
betaling for.

Fra : Holst

Dato : 18-06-08 21:01

Fister wrote:

> [...]
> retten bevise at han faktisk slet ikke har udført det arbejde som han kræver

Hvorfor ringer du ikke bare til ham og beder ham om at komme ud og gøre
sit arbejde ordentligt?

Fra : Ralph

Dato : 18-06-08 23:34

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ringer du ikke bare til ham og beder ham om at komme ud og gøre
> sit arbejde ordentligt?

Nejda, en retssag er da meget bedre, lad os få amerikanske tilstande, "lave
arbejdet ordentligt" hvorfor dog det? Hvis jeg kunne få et par
hundredertusinde i erstatning så..........

--
Ralph

Fra : Holst

Dato : 19-06-08 07:09

Ralph wrote:

> Nejda, en retssag er da meget bedre, lad os få amerikanske tilstande, "lave
> arbejdet ordentligt" hvorfor dog det? Hvis jeg kunne få et par
> hundredertusinde i erstatning så..........

I det hele taget burde han tage sig en snak med en skorstensfejer. Er
sodlaget 1 cm tykt, så er det næppe ophobning fra et enkelt år,
medmindre han har en yderst ringe forbrænding af brændet. En
skorstensfejer kan sikkert give råd om, hvordan han opnår en bedre
forbrænding, for det nuværende lyder som noget svineri.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-06-08 06:48

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> så kan jeg i retten bevise at han faktisk slet ikke har udført det arbejde

Hvis du kan trykke fingeren 1 cm ind i løs sod, så har den dårlige fejning
nok stået på over flere år - selvfølgelig afhængig af hvad du brænder af...

Jeg ville ringe til fejeren og bede ham gøre det om, det svarer jo lidt til
at du sender din bil til eftersyn og du så den tilbage med dæktryk efterset.
Hvis han er vrangvillig må du få en anden skorstensfejer ud og gøre arbejdet
og bede ham lave en rapport.
Denne tager du kopi af og sender til din nuværende fejer sammen med et brev
om at du har antaget en anden til at udføre den lovpligtige fejning og
samtidig gøre opmærksom på at du ikke vil betale for hans fejning.
Send det anbefalet og behold kopier selv.

Skorstensfejeren skal tilse at din skorsten ikke er farlig, og noget tyder
på, at han springer over hvor gærdet er lavest.

Desuden kan du tage kontakt til skorstensfejerlauget og høre hvad de mener
du skal gøre.

Se iøvrigt:
http://www.skorstensfejerlauget.dk/
http://www.ks.dk/konkurrenceomraadet/afgoerelser/afgoerelser-1998-2007/afgoerelser-1999/raad-15-12-1999/1999-12-15-standardaftale-om-skorstensfejning-samt-vejledende-gebyrer-for-skorstensfejerarbejde/

/Henning.

Fra : Fister

Dato : 19-06-08 09:52

> Hvis du kan trykke fingeren 1 cm ind i løs sod, så har den dårlige fejning
> nok stået på over flere år

Ja netop. Han har fusket i 8 år og aldrig fejet ordentligt.

> Jeg ville ringe til fejeren og bede ham gøre det om

Dette har været gjort løbende over 8 år men han er ligeglad.

> [...]
> og samtidig gøre opmærksom på at du ikke vil betale for hans fejning.
> Send det anbefalet og behold kopier selv.

Yderligere omkostninger for mig.

> Skorstensfejeren skal tilse at din skorsten ikke er farlig, og noget tyder
> på, at han springer over hvor gærdet er lavest.

Ja uden tvivl. Hans kost er for lille idet vi har en meget stor skorsten fra
et nedlagt røgeri. Han sænker en kost i lysningen som er betydeligt mindre
end lysningen, og svinger lidt med den fra side til side.

> Desuden kan du tage kontakt til skorstensfejerlauget og høre hvad de mener
> du skal gøre.

Dem klagede jeg til for 5 år siden. De ævlede bare en masse bræk om at
skorstensfejeren jo var professionel og at det nok var iorden det han
lavede.

Jeg skal sikre noget dokumentation for hans fusk som jeg kan fremlægge i
retten såfremt han stævner mig for den manglende betaling. Jeg har tænkt
lidt på hvem der kan lave videofilm af skorstenen indvendigt, f.eks
kloakinspektionsfirmaer mv.

Tak for juridisk svar
Der er ellers meget støj her i gruppen.

Fra : Bjarne

Dato : 19-06-08 10:02

Fister skrev:

> [...]
> retten såfremt han stævner mig for den manglende betaling. Jeg har tænkt
> lidt på hvem der kan lave videofilm af skorstenen indvendigt, f.eks

Så vidt jeg ved finder kloak-kameraerne vej ved at sprøjte meget med
vand, hvilket nok vil blive et slemt griseri i en skorsten

Kunne det evt. være nok at tage gode billeder fra det nederste hul ind
til skorstenen samtidig med en passende lyskilde rettet opad?

Bemærk at mange billige digikameraer ikke er gode nok til kontrasterne.

Evt. kunne man skrabe en cm fri for sod, så forskellen nemt ses.

vh
Bjarne

Fra : Fister

Dato : 19-06-08 19:49

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> Kunne det evt. være nok at tage gode billeder fra det nederste hul ind til
> skorstenen samtidig med en passende lyskilde rettet opad?
>
> Bemærk at mange billige digikameraer ikke er gode nok til kontrasterne.

Jeg har et suverænt kamera men frygter drys af sod på det.

> Evt. kunne man skrabe en cm fri for sod, så forskellen nemt ses.

God ide

Fra : Ole C

Dato : 19-06-08 10:36

Fister skrev blandt andet:

> Dem klagede jeg til for 5 år siden. De ævlede bare en masse bræk om at
> skorstensfejeren jo var professionel og at det nok var iorden det han

Du skal i første omgang klage til kommunen:
http://borger.dk/forside/bolig-og-flytning/ejerbolig/forpligtelser-og-vedligeholdelse/skorstensfejning

--
vh
Ole C

Fra : Fister

Dato : 19-06-08 19:54

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in message

> Du skal i første omgang klage til kommunen:

Nåå ja, forresten har jeg også klaget til brandinspektøren men han siger
bare til skorstensfejeren at han næste gang skal gøre det ordentligt.

Jeg har prøvet alt og vil bare have dokumentation til retten når han stævner
mig.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-06-08 20:44

On Thu, 19 Jun 2008 20:54:16 +0200, "Fister" <nospam@nospam.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har prøvet alt og vil bare have dokumentation til retten når han stævner
Har du tænkt dit forehavende igemmen ?
Dokumentation koster penge.
At gå i retten koster penge, mange penge hvis du skal have
advokatbistand. Møder du op uden advokat er du det der populært hedder
"selvmorder", hvorfor tror du det hedder sådan ?
Du komme nok bare til at kaste gode penge efter dårlige.

Der er lov for at du skal have fejet din skorsten, og du har bare at
betale for dette, det er meget simpelt for foderetten, de bekymre sig
ikke omkring det faktum at du ikke er tilfreds med fejningen, de ser
på om den har fundet sted, og det har den.

Har du spurgt skorstensfejeren hvorfor har udfører sit arbejde på den
måde han gør ? Måske er det han gør "godt nok" set fra et
skorstensfejerteknisk synspunkt, medens du forventer "top kvalitet"
(som måske slet ikke er nødvendigt) ?

/Hans

Fra : Fister

Dato : 19-06-08 21:58

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]

> "selvmorder", hvorfor tror du det hedder sådan ?
> Du komme nok bare til at kaste gode penge efter dårlige.

Ja uha, retssystemet er råddent og ingen kender dommerens humør og evner. Så
jo, jeg frygter denne bande og vil helst undgå dem. Har hørt og læst en
masse negativt om dommerstanden.

> [...]
> ikke omkring det faktum at du ikke er tilfreds med fejningen, de ser
> på om den har fundet sted, og det har den.

Ja nu du siger det. Men kan skorstensfejeren i realiteten så bare påstå at
have fejet en dag vi ikke er hjemme og så lade fogeden røve pengene for ham?

> [...]
> måde han gør ? Måske er det han gør "godt nok" set fra et
> skorstensfejerteknisk synspunkt, medens du forventer "top kvalitet"

Altså soden er slet ikke forsøgt fjernet. Han kommer med værktøj til en
10-15cm lysning og sænker halvt i en 24x36cm lysning. Både fejer og mester
er fyldt med plat og tænker kun på penge. Og jeg er træt af det og vil
stoppe det nu.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-06-08 22:39

On Thu, 19 Jun 2008 22:57:48 +0200, "Fister" <nospam@nospam.invalid>
wrote:

>Ja nu du siger det. Men kan skorstensfejeren i realiteten så bare påstå at
>have fejet en dag vi ikke er hjemme og så lade fogeden røve pengene for ham?
Har du en skorsten du benytter ifb. m. et ildsted skal den fejes.
Mig bekendt kan du ikke vælge skorstensfejer, du skal bare modtage den
skorstensfejer der nu har det område du bor i.
Har han været der og fejet, ja så skal du også betale.
At du er utilfreds med kvaliteten af arbejdet skal du klage over hos
skorstensfejeren, dennes mester eller hvis det ikke virker, hos
kommunen.
Den dårligste måde at "klage" på er at undlade at betale.

> [...]
>10-15cm lysning og sænker halvt i en 24x36cm lysning. Både fejer og mester
>er fyldt med plat og tænker kun på penge. Og jeg er træt af det og vil
Altså, du har ikke vendt sagen med skorstensfejeren ?
Du har ser på hans arbejde og resultatet deraf, også undret dig over
hvorfor det nu er som det er ?

Hvad er du egentlig utilfreds med ?
Skorstensfejeren har været der og fejet din skorsten, godt nok ikke
sådan som du syntes han skal gøre, men han har været der og udført sit
arbejde. Og dit ildsted virker stadig ?

Skorstensfejeren kommer også og laver et brandeftersyn, det har han
med garanti også gjort, og godkendt ildstedet.

Skorstensfejeren har sagt god for at du benytter dit ildsted, altså
ildstedet er iorden.

Så hvor er problemet ud over at du ikke syntes han er grundig nok ?

/Hans

Fra : Fister

Dato : 20-06-08 15:40

> Har han været der og fejet, ja så skal du også betale.

Næste gang han kommer så får han ikke adgang, ellers æder hunden ham for den
tror at det er en tyv

> Altså, du har ikke vendt sagen med skorstensfejeren ?

Jo jo, masser af gange, men han er en svindler.

> Du har ser på hans arbejde og resultatet deraf, også undret dig over
> hvorfor det nu er som det er ?

Nææ, jeg er ikke i tvivl om det er økonomisk kriminalitet. Timelønnen er jo
langt over kr.2000 og går den, så går den.

> Hvad er du egentlig utilfreds med ?

Jeg må konstatere at det bliver for avanceret for dig nu.

> Skorstensfejeren har været der og fejet din skorsten, godt nok ikke
> sådan som du syntes han skal gøre, men han har været der og udført sit
> arbejde. Og dit ildsted virker stadig ?

Jeg tror at jeg sender ham en faktura på telefonkonsultation, så står vi
lige

> Skorstensfejeren kommer også og laver et brandeftersyn, det har han
> med garanti også gjort, og godkendt ildstedet.

Jaq jeg er imponeret over disse intelligente skorstensfejere. Tænk at kunne
foretage et brandsyn - imponerende ikke

> Så hvor er problemet ud over at du ikke syntes han er grundig nok ?

At han slet ikke har fejet men har krævet betaling for det.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-06-08 00:21

On Fri, 20 Jun 2008 16:40:14 +0200, "Fister" <nospam@nospam.invalid>
wrote:

>Næste gang han kommer så får han ikke adgang,
Så bliver der via kommunen udstedt et forbud mod at du benytter dit
ildsted.

>Jo jo, masser af gange, men han er en svindler.
Endeligt en konkret fyldstgørende oplysning om hvad i har talt om.

>Nææ, jeg er ikke i tvivl om det er økonomisk kriminalitet. Timelønnen er jo
>langt over kr.2000 og går den, så går den.
Du betaler ikke for den tid han benytter, du betaler for at han laver
det han skal (fejer din skorsten og foretager brandeftersyn) på
korrekt vis.
At du pga. din manglende viden om hvad der er at betragte som "korrekt
skorstensfejning" ikke forstår hvad der sker er trist.
At skorstensfejeren ikke er istand til at forklare dig dette er bare
med til at gøre det hele mere problematisk.

>At han slet ikke har fejet men har krævet betaling for det.
Du har ellers selv fortalt at han har fejet, men at du syntes det ikke
er godt nok.

Han har lavet sit arbejde, du har bare at betale.
Er du utilfreds med det arbejde skorstensfejeren har udført må du
efterfølgende klage til kommunen.
At du tror at du kan klage ved at undlade at betale, er forkert af
dig, det vil aldrig få den virkning du ønsker, men det vil da forbedre
dine muligheder for det optimale martyrium.

/Hans

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-08 11:40

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> At skorstensfejeren ikke er istand til at forklare dig dette er bare
> med til at gøre det hele mere problematisk.

ærligt talt, Hans - føler du, at dit usle selvværd forbedres ved at du
optræder i nyhedsgrupper med at beskylde andre for at være idioter?

Der er faktisk en mulighed for, at beskrivelsen af sagsforholdet - incl.
skorstensfejerens svigt - er korrekt. Du kan ikke vide det.

> [...]
> dig, det vil aldrig få den virkning du ønsker, men det vil da forbedre
> dine muligheder for det optimale martyrium.

Det er nok at sige høfligt, at det ikke er gavnligt at vise sin
utilfredshed ved at undlade at betale regningen.
Men din interesse er åbenbart at krænke den, du her i offentlighed
skriver til.
Hvad dælen laver du her?

Bjarne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-06-08 14:20

On Sat, 21 Jun 2008 12:39:30 +0200, Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com>
wrote:

>ærligt talt, Hans - føler du, at dit usle selvværd forbedres ved at du
>optræder i nyhedsgrupper med at beskylde andre for at være idioter?
Den tolkning står så for din regning. Jeg har gjort opmærksom på at
man kan have en forkert mening om noget, fordi man ikke har
tilstrækkelig viden om området.

Hvordan du kan tolke det jeg siger som at man er idiot fordi man ikke
ved hvad man snakker om, er mig en gåde.

Mange udtaler sig gerne om områder de ikke ved ret meget om, det gør
dem ikke nødvendigvis til idioter. Derimod er der jo basis for at de
kan fodres/tage imod, viden der måske kan få dem til at skifte mening.

>Der er faktisk en mulighed for, at beskrivelsen af sagsforholdet - incl.
>skorstensfejerens svigt - er korrekt. Du kan ikke vide det.
Jeg tvivler på at det er helt korrekt, alt den stund at
skorstensfejeren er den der også godkender en skorstens sikkerhed.

Jeg finder ikke sansynligt at en skorstensfejer skulle godkende brugen
af en skorsten der er i en sådan stand at den er farlig at benytte.

Derfor har jeg svært ved at se at OP har et reelt problem med at
benytte sin skorsten.

Og påstanden om at skorstensfejeren bare er ude på at stjæle OP penge
holder heller ikke. Skorstensfejeren kunne bare pålægge OP at han skal
have fejet skorsten 2-3-4 gange om året (og OP har bare at affinde sig
dermed og betale), men det har skorstensfejeren ikke gjort, det ville
ellers være nogle meget nemme penge at "tjene".

Han har et kommunikationsproblem med sin skorstensfejer, og mon de
ikke bare helt banalt ikke passer kemi sammen ?

>Det er nok at sige høfligt, at det ikke er gavnligt at vise sin
>utilfredshed ved at undlade at betale regningen.
Det har andre og jeg sagt flere gange til OP.
Men ifg. det han skriver er han tilsyneladende rigmelig kold i røven
over for de gode råd.

>Men din interesse er åbenbart at krænke den, du her i offentlighed
>skriver til.
Nej bestemt ikke, jeg forsøger at få ham til at forstå at hans taktik
overfor skorstensfejeren er forkert valgt.

Jeg kender ikke OP, så jeg kan ikke vide hvor i området fra
"fløjshandsker" til "grovfilen" han er modtaglig, men ud fra det han
selv skriver, og måden han skriver det på, vurderer jeg at det er mere
grovfilen end fløjshandskerne der skal benyttes.

>Hvad dælen laver du her?
Det samme som dig, læser nogle indlæg og kommenterer nogle af dem.

/Hans

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-08 17:28

Hans Kjaergaard skrev:

> Den tolkning står så for din regning. Jeg har gjort opmærksom på at
> man kan have en forkert mening om noget, fordi man ikke har
> tilstrækkelig viden om området.
Hvilket burde være så inderligt indlysende, at det er overflødigt at
"gøre opmærksom på".
Alle kan tage fejl, men du har en uhøflig og krænkende facon, når du
retter grundløse beskyldninger.

> [...]
> dem ikke nødvendigvis til idioter. Derimod er der jo basis for at de
> kan fodres/tage imod, viden der måske kan få dem til at skifte mening.
At nogle udtaler sig på områder de ikke ved noget om, betyder ikke, at
alle gør det?

> Jeg tvivler på at det er helt korrekt, alt den stund at
> skorstensfejeren er den der også godkender en skorstens sikkerhed.
Aha. Grænseløs tro på autoriteter?
Har du aldrig hørt om brandmænd, som er pyromaner, advokater og dommere,
der kommer i fængsel, byggesjusk-håndværkere, sjusk hos automekanikere?
Hvis du tror, at ingen skorstensfejere kan sjuske med deres arbejde, så
er du uden for realiteternes rækkevidde.

> [...]
> af en skorsten der er i en sådan stand at den er farlig at benytte.
>
> Derfor har jeg svært ved at se at OP har et reelt problem med at
Så læs hans indlæg igen og prøv at forestille dig, at han måske ikke lyver.

> [...]
> dermed og betale), men det har skorstensfejeren ikke gjort, det ville
> ellers være nogle meget nemme penge at "tjene".
Man kan diskutere, om "stjæle" er det rigtige udtryk, men uanset hvad du
kalder det, er der noget galt, når man betaler for en ydelse eller vare,
som ikke leveres.

> Han har et kommunikationsproblem med sin skorstensfejer, og mon de
> ikke bare helt banalt ikke passer kemi sammen ?
DU har et kommunikationsproblem.

> Det har andre og jeg sagt flere gange til OP.
> Men ifg. det han skriver er han tilsyneladende rigmelig kold i røven
> over for de gode råd.
At han ikke kan bruge dit råd gør det ikke automatisk til et godt råd

> Nej bestemt ikke, jeg forsøger at få ham til at forstå at hans taktik
> overfor skorstensfejeren er forkert valgt.
Hvis det er din hensigt, så er der ualmindeligt meget støj på budskabet.

> [...]
> grovfilen end fløjshandskerne der skal benyttes.

> Det samme som dig, læser nogle indlæg og kommenterer nogle af dem.

Med grovfilen, som du selv siger, forulemper du folk i stedet for at
have en dialog med dem.
Bare et godt råd.

Bjarne

Fra : Fister

Dato : 22-06-08 20:36

> [...]
> utilfredshed ved at undlade at betale regningen.
> Men din interesse er åbenbart at krænke den, du her i offentlighed skriver

Hej Bjarne
Han krænker mig slet ikke. Jeg opfatter ham som kværuluant fordi han slet
ikke vil folholde sig til at skorstenen overhovedet ikke er fejet.

Fra : Fister

Dato : 22-06-08 20:32

> Han har lavet sit arbejde, du har bare at betale.

Nix, hans kost har slet ikke berørt siderne i skorstenen.
Du er godt nok for viderekomne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-06-08 01:01

On Sun, 22 Jun 2008 21:32:09 +0200, "Fister" <nospam@nospam.invalid>
wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

>Nix, hans kost har slet ikke berørt siderne i skorstenen.
Meget behændigt ser du bort fra formålet med fejningen af din
skorsten, menlig at dit ildsted skal være sikkert at benytte set fra
et brandteknisk synspunkt.

Det kan være at det med det ildsted/skorsten du har, er godt nok (set
fra et brandteknisk sikkerheds synspunkt) at skorstensfejeren tager
sin mindste kost, sænker den ned i skorstenen og hiver den op igen.
Jeg ved det ikke, du ved det ikke, men det kunne forklarer
skorstensfejerens adfærd.
Husk at du tilsyneladende har en skorsten der er unormal iforhold til
dit ildsted (Jeg antager at du ikke benytter dit ildsted til røgning)
og at der derfor kan være specielle forhold i spil.

Hvis du keder dig kunne denne "Bekendtgørelse om
brandværnsforanstaltninger for skorstene og ildsteder" være værd at
læse https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=54633

Jeg har ikke kunne finde noget i love og bekendtgørelse omkring
hvordan rensningskvalitet af en skorsten skal tolkes/måles.
Dog skriver Skorstensfejerlauget fgl. på deres hjemmeside
"Rensningskvalitet. Skorsten og røgrør/røgkanal fejes ind til
materialet". http://www.skorstensfejerlauget.dk/tjenesteydelser1.htm
Ovenstående kan tolkes således at du har noget at have din klage i.

Og igen, at du er utilfreds med skorstensfejerens arbejde giver dig
ingen ret til at undlade at betale, du skal betale, derefter kan du
klage.
Klage over skorstensfejerens arbejde bør du i første omgang rette hos
skorstensfejeren, dernæst hans mester, og til sidst hos kommunen.

At du tror at du ved "at undlade at betale" kan fremtvinge en retsag,
hvor du så vil fremlægge din klage over skorstensfejerens arbejde, er
en forkert fremgangsmåde.

/Hans

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-06-08 07:27

> Og igen, at du er utilfreds med skorstensfejerens arbejde giver dig
> ingen ret til at undlade at betale, du skal betale, derefter kan du
> klage.
Det er muligt at du har ret, men Købelovens bestemmelser om retten til at
kræve ydelse mod ydelse bliver da så vidt jeg er orienteret også udstrakt
tiol ydelser udenfor Købelovens egentlige område.
Men det gælder måske ikke lige specifikt skorstensfejerarbejde?

/Per

Fra : Steen Hansen

Dato : 23-06-08 15:38

On Mon, 23 Jun 2008 02:00:47 +0200, Hans Kjaergaard
> [...]

>At du tror at du ved "at undlade at betale" kan fremtvinge en retsag,
>hvor du så vil fremlægge din klage over skorstensfejerens arbejde, er

Du kan som i alle andre tilfælde tilbageholde betalingen for arbejde
der ikke er korrekt udført, hvilket betyder du kan tilbageholde den
del af betalingen som omhandler fejningen, men ikke brandeftersynet,
med mindre du også mener den er udført forkert.

En efterflg. retsag vil så vise om man har ret i sine formodninger,
har man ikke ret kommer man til at betale hans regning incl. renter
samt sagsomkostningerne.

Så det vil nok være en rigtig god ide at alliere sig med en der har
forstand på skortensfejning inden man indlader sig på et så drastisk
skridt som at tilbageholde betalingen.

Steen

Fra : Ole C

Dato : 19-06-08 21:11

Fister skrev blandt andet:

> [...]
> ordentligt.
> Jeg har prøvet alt og vil bare have dokumentation til retten når han

Hvis du ikke har forsøgt de "reglementerede" klageveje, står du dårligt
i en eventuel retssag.

--
vh
Ole C

Fra : Fister

Dato : 19-06-08 21:59

> Hvis du ikke har forsøgt de "reglementerede" klageveje, står du dårligt i
> en eventuel retssag.

Tak