Erhvervslejekontrakt, Særaftaler
Fra : gocha_dk@hotmail.com

Dato : 13-06-08 08:56

I hvor vidt omfang kan man lave "specialaftaler" i en lejekontrakt for
små erhverslokaler (jeg udlejer som privat). Jeg har fået en standard
erhvervs-kontrakt.

1) Kan man aftale en gensidig opsigelsesperiode længere end den, i
lejeloven, angivne?
2) Kan man tilføje at lejemålet kan opsiges fra udlejers side ved ex.
salg af ejendommen (Lejeloven §82 §83 angiver vist ikke denne som en
"lovlig grund")?
3) Sidst men ikke mindst - hvor meget er det, som udgangspunkt,
tilladt at regulere lejen med? Og hvor tit?

/D

Fra : alexbo

Dato : 13-06-08 17:25

<gocha_dk@hotmail.com> skrev

[...]

Du skal ikke se på lejeloven, men på erhvervslejeloven.

Alex Christensen

Fra : gocha_dk@hotmail.com

Dato : 15-06-08 11:42

Hej Alex,

Tak for din svar. Det er også erhvervslejeloven jeg har kigget på -
dog kan jeg ikke finde et entydigt svar på ovenstående.

/D

Fra : alexbo

Dato : 15-06-08 19:18

<gocha_dk@hotmail.com> skrev i

>Tak for din svar. Det er også erhvervslejeloven jeg har kigget på -
>dog kan jeg ikke finde et entydigt svar på ovenstående.

Jaså, det var din henvisning til lejelovens § 82-83 ang. opsigelse der fik
mig til at tro at var den du havde kigget på.
§ 82-83 i erhvervslejeloven handler om lejeforhøjelse.

§ 60 - 68 i erhvevslejeloven er om opsigelsemulighederne og dermed knyttede
varsler,
Læg særlig mærke til § 63 og 68 der handler om at aftale/fravige.

mvh
Alex Christensen