3 mobil....
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 12-06-08 14:11

hej.

har en mobil som jeg har købt brugt i den blå avis som er låst til 3
mobil... fint nok.

den er OVER et halvt år gammel så det burde ikke være noget problem at få
den låst op.

ringer til deres automatiske oplåsnings service og får en kode ud fra imei
nummeret...

koden virker bare ikke!

ringer til 3 mobil... de siger at den skal sendes ind og jeg bare skal
smutte forbi en af deres butikker og aflevere den sammen med kvitteringen.

jeg har ikke den kvittering... da de forlanger jeg har den oprindelige
kvittering....

kan det virkeligt passe at de så bare kan sige synd for dig... du har nu en
mobil som kun kan bruges til 3 mobil fordi du ikke har den oprindelige
kvittering? det kan da virkeligt ikke være mit problem om jeg har den eller
ej... mobilen er jo over et halvt år gammel og skal jo ikke garanti
reperares og udover dette så har hvert enkelt mobil jo et imei nr. som kun
gælder for den ene mobil og som de kan bruge til at slå mobilens historie op
med på deres egne computere....

kort og godt... hvad gør jeg? findes der nogen paragraffer jeg kan kaste i
hovedet på dem eller er det bare ærgeligt for mig?

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-06-08 14:14

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> kort og godt... hvad gør jeg? findes der nogen paragraffer jeg kan kaste i
> hovedet på dem eller er det bare ærgeligt for mig?

Du må tage problemet op med den som du har købt telefonen af.
Du har jo ikke nogen aftale med 3, men med en privat person.

/Per

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 12-06-08 14:18

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Du må tage problemet op med den som du har købt telefonen af.
> Du har jo ikke nogen aftale med 3, men med en privat person.

jamen kan de virkeligt forlange jeg skal troppe op med en kvittering? koden
har jeg jo allerede fået udleveret uden kvittering på deres automatisk kode
oplysning (mit navn for det:)) de giver jo mig den forkerte kode..... det er
jo ikke ham der solgt mig mobilens problem..... han kan jo hverken gøre fra
eller til....

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-06-08 14:48

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> jamen kan de virkeligt forlange jeg skal troppe op med en kvittering?

Det ved jeg ikke, - det er umuligt at sige hvad reglerne er for oplåsning af
en telefon hos 3.
Det er den oprindelige køber, der har indgået aftalen med 3 og derfor også
ham, der ved, hvad der er indgået aftale om.

/Per

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-06-08 16:39

> [...]
>
> kort og godt... hvad gør jeg? findes der nogen paragraffer jeg kan kaste i
> hovedet på dem eller er det bare ærgeligt for mig?

Find en mobilforhandler(Ikke en 3mobil forhandler) der har det mærke tlf.
du har købt
Snak godt mig ham og betal ~200kr så smider han ny software i den og vupti
kan den køre andet som 3

Har selv fået låst en stak 3tlf op på den måde

Fra : Ralph Køster

Dato : 14-06-08 05:30

Når bindingsperioden er slut, så SKAL de udlevere en kode der kan låse den
op.
Hvis den du har fået ikke virker, så må de komme med et udspil, for du har
ret til at få den låst op.

Ralph.

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-06-08 08:15

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> op.
> Hvis den du har fået ikke virker, så må de komme med et udspil, for du har

De må gerne sætte krav om at orginal kvitt skal fremvises og nægte at
oplåse hvis denne ikke forefindes.. Been there done that

De undskylder sig med at den kan være stjålet