Hvor tidligt må et avisbud ringe på?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-06-08 13:55

Jeg bor i ejendom, hvor vi hver søndag kl. 8.50 vækkes ved at
Søndagsavisens bud ringer på i hele opgangen. Det vil sige at alle der
ligger og sover vækkes indtil en af os trykker ham ind.

Derefter smider han stakken af aviser/reklamer på måtten hos os alle
sammen.

I følge distributionsselskabet mener de ikke at der er nogen regler om
hvor tidligt et bud må ringe på.

Distributionsselskabet gider ikke rekvirere en nøgle til buddet.

Er der regler?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Codexx

Dato : 09-06-08 07:02

On 9 Jun., 14:54, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
> [...]
> hvor tidligt et bud må ringe på.
>
> Distributionsselskabet gider ikke rekvirere en nøgle til buddet.

Ordensbekendtgørelsen:

§ 7. Uvedkommende må ikke tage ophold på trapper, i porte, i indgange
eller opgange til huse, i kælder- eller loftsrum, i ubeboede huse
eller lejligheder, i gårde, haver eller udhuse, på byggepladser, i
køretøjer, togvogne eller lignende.

Stk. 2. Det er forbudt uden rimelig grund at banke på døre eller
vinduer, ringe på dørklokker eller foretage lignende handlinger, der
er egnet til at forstyrre beboerne.
---------

Omdeling af aviser er vel nok "rimelig grund".

/Bacher

Fra : Bjarne

Dato : 09-06-08 17:40

Codexx skrev:

> [...]
> er egnet til at forstyrre beboerne.
> ---------
>
> Omdeling af aviser er vel nok "rimelig grund".

Muligvis en rimelig grund til at ringe på hos den, der abonnerer.
Absolut ikke en rimelig grund til at ringe på hos dem, der ikke ønsker
avisen.

Jeg ville foreslå, at en af dem, der ikke holder avis, men alligevl
chikaneres, anmelder avisbudet til politiet.

Bjarne

Fra : Jubii

Dato : 09-06-08 17:58

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ville foreslå, at en af dem, der ikke holder avis, men alligevl
> chikaneres, anmelder avisbudet til politiet.

Og hvordan vil du gøre det, ja ikke ringe/skrive til politiet, men få
persondata ud af "mig ikke forstå" folket? Iøvrigt mener politiet (i
københavn) at reklameomdelere har en lovlig grund til at ringe på folks
dørtelefoner for at udføre deres arbejde. Og med politiet indstilling med,
at hvis det ikke er mord du vil anmelde, så lad dog være med at genere
politiet med småting.

Fra : Ben 9

Dato : 09-06-08 18:01

> [...]
>
> Jeg ville foreslå, at en af dem, der ikke holder avis, men
> alligevl chikaneres, anmelder avisbudet til politiet.

gratisavis bjarne - gratisavis....

Fra : Bjarne

Dato : 10-06-08 06:40

Ben 9 skrev:

> gratisavis bjarne - gratisavis....

Nu bor jeg ikke i Søndagsavisens område, men hvis der er tale om
gratisaviser, er der jo ingen af beboerne, som har aftale med avisejerne.
Det ville være ganske godt at få afprøvet
"Stk. 2. Det er forbudt uden rimelig grund at banke på døre eller
vinduer, ringe på dørklokker eller foretage lignende handlinger, der
er egnet til at forstyrre beboerne."

Jeg har svært ved at se, at det skulle være en "rimelig grund" at vække
mig for at bringe mig en avis, som jeg bestemt ikke ønsker at belemres med.

Hvis jeg forstår det rigtigt, så starter det med en politianmeldelse,
hvor man må håbe, at politiet overhovedet gør noget.

Hvis polisen ikke vil, bliver det til en klagesag over dem.

Hvis polisen tager sig af det,vil en dommer vurdere, om forstyrrelsen
var rimelig.

Bjarne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-08 13:22

Bjarne skrev bl.a.:

> Hvis polisen ikke vil, bliver det til en klagesag over dem.

Kan du selv se, hvor *latterlig* du er?!

Claus

Fra : Ben 9

Dato : 10-06-08 14:41

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du selv se, hvor *latterlig* du er?!
>
> Claus

....sagde clausemanden i fed og alting - LOL

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-08 13:21

Bjarne skrev bl.a.:

> Jeg ville foreslå, at en af dem, der ikke holder avis, men alligevl
> chikaneres, anmelder avisbudet til politiet.

Ja, navnlig hvis man ikke har et liv.....

Det er da for latterligt at spilde politiets tid med den slags!!

Hvad havde du egentlig forestillet dig, der skulle komme ud af en sådan
anmeldelse.

Prøv dog at tænke en smule videre, inden du poster sådan noget vrøvl. Det er
simpelthen så dumt, at man må tage sig til hovedet!

Claus

Fra : Holst

Dato : 10-06-08 13:30

Claus Tersgov wrote:

> Det er da for latterligt at spilde politiets tid med den slags!!

Helt enig.

Hvis de vil noget i den retning, skulle de hellere gå til en advokat og
få ham til at grave i nogle paragraffer og så ellers lade ham sende et
brev til distributøren. Hvis advokaten ikke kan finde noget, kan de jo
tage kontakt til deres lokale folketingspolitiker og klage deres nød.

Fra : Ben 9

Dato : 10-06-08 14:42

> [...]
>
> Prøv dog at tænke en smule videre, inden du poster sådan noget
> vrøvl. Det er simpelthen så dumt, at man må tage sig til

nånå - du er da ellers selv godt med på den vogn ka man se -
ellers havde du jo nok holdt kaje

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-06-08 16:50

Claus Tersgov wrote:

> Ja, navnlig hvis man ikke har et liv.....
>
> Det er da for latterligt at spilde politiets tid med den slags!!

Eftersom derer tale om et *overgreb* på folks *privatliv*, så er der kun
to acceptable muligheder: Selvtægt (altså at man fysisk afstraffer
avisbudet) eller at man beder ordensmagten om hjælp.

> Hvad havde du egentlig forestillet dig, der skulle komme ud af en sådan
> anmeldelse.

I første omgang bøder til de firmaer der er ansvarlige for overgrebene,
hvilket så fører til ændret praksis.

> Prøv dog at tænke en smule videre, inden du poster sådan noget vrøvl. Det er
> simpelthen så dumt, at man må tage sig til hovedet!

Du mener altså at man skal finde sig i at blive udsat for gentagne overgreb?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ben 9

Dato : 10-06-08 18:03

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> er der kun to acceptable muligheder: Selvtægt (altså at man
> fysisk afstraffer avisbudet) eller at man beder ordensmagten om

Jamen *dog* - din *stemme* lyder *næsten* skinger! Pas dog *PÅ*
bette ven.

LOL - bøder......

Fra : Max

Dato : 10-06-08 20:02

Hej Peter

> Eftersom derer tale om et *overgreb* på folks *privatliv*, så er der
> kun to acceptable muligheder: Selvtægt (altså at man fysisk afstraffer
> avisbudet) eller at man beder ordensmagten om hjælp.

Hvordan finder du frem til at der er tale om overgreb ?

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-06-08 21:56

> Eftersom derer tale om et *overgreb* på folks *privatliv*, så er der kun
> to acceptable muligheder: Selvtægt (altså at man fysisk afstraffer
> avisbudet) eller at man beder ordensmagten om hjælp.

Der er ikke tale om overgreb på folks privatliv. Tvært imod. Der skal nok
være 3-4 beboere, der bliver sure hvis den ikke kommer

Mvh Maria

Fra : Ben 9

Dato : 11-06-08 19:36

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ikke tale om overgreb på folks privatliv. Tvært imod.
> Der skal nok være 3-4 beboere, der bliver sure hvis den ikke
> kommer
>
> Mvh Maria

typisk kvindesnak.....

kvinder kan ikke undvære tilbudsaviser og reklamer - de ska jo ha
inspiration så de ka få brugt afkastet fra skattestoppet og fylde
deres liv og hjem med skrammel..........

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-06-08 13:36

Peter Knutsen skrev bl.a.:

> Du mener altså at man skal finde sig i at blive udsat for gentagne
> overgreb?

Jeg mener, at du er en *idiot*!

EOD

Claus

Fra : Lars 8210

Dato : 10-06-08 23:09

Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Prøv dog at tænke en smule videre, inden du poster sådan noget vrøvl.
> Det er simpelthen så dumt, at man må tage sig til hovedet!

-

Tag dog det avisbud og forklar ham hvordan han skal opføre sig. Hvis han
ikke kan finde ud af at gøre hvad der bliver sagt - så forklar ham hvad der
så sker!

Det er dog simpelt.

Lars

Fra : Bjarne

Dato : 11-06-08 14:36

Claus Tersgov skrev:

> [...]
>
> Prøv dog at tænke en smule videre, inden du poster sådan noget vrøvl. Det er
> simpelthen så dumt, at man må tage sig til hovedet!

Det er folk som dig der gør, at man næsten kan skamme sig over at være dansk

Bjarne

Fra : Ben 9

Dato : 11-06-08 19:38

> Det er folk som dig der gør, at man næsten kan skamme sig over
> at være dansk
>
> Bjarne

tillykke - du har lært claus og hans rigide facon at kende.....

Fra : Knut

Dato : 14-06-08 14:19

Fra : Ben 9

Dato : 14-06-08 14:26

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev

endelig et fornuftigt indlæg fra din side........

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-06-08 22:05

Codexx wrote:
> On 9 Jun., 14:54, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
[...]
> [...]
> er egnet til at forstyrre beboerne.
> ---------
>
> Omdeling af aviser er vel nok "rimelig grund".

Husk på at der er tale om spam (gratis-/lokalaviser).

Ingen af beboerne i opgangen har henvendt sig til spammerfirmaet og
anmodet om at få stoppet store mængder papir ind i brevsprækken.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Snakee

Dato : 09-06-08 23:00

Peter Knutsen skrev:

> Husk på at der er tale om spam (gratis-/lokalaviser).

Nej det er det ikke.

> Ingen af beboerne i opgangen har henvendt sig til spammerfirmaet og
> anmodet om at få stoppet store mængder papir ind i brevsprækken.

Spam har INTET med papiraviser at gøre. For det første bliver
gratisaviserne ikke sendt med e-mail, fax eller SMS for det andet gælder
der en HELT anden lovgivning hvad angår papirreklamer.

Spam er nok eet af nutidens mest misbrugte låneord. Rigtig mange kaster
om sig med det men ganske få er faktisk klar over hvad difinitionen af
spam reelt indebærer.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : N_B_DK

Dato : 11-06-08 01:47

"Snakee" <blingbling@trashmail.net> wrote in message
> Rigtig mange
> kaster om sig med det men ganske få er faktisk klar over hvad
> difinitionen af spam reelt indebærer.

Ja uønsket reklame.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-06-08 05:34

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in news:484f207d$0$90266$14726298
@news.sunsite.dk:

> Ja uønsket reklame.

Forbud mod udsendelse af uanmodet elektronisk reklame

Siden 1. juli 2000 har det været strafbart for erhvervsdrivende at sende
elektroniske reklamer ud, medmindre modtageren forudgående har bedt om det.
Elektronisk reklame omfatter først og fremmest e-mail, men også SMS/MMS,
telefax og automatiske opkaldssystemer.

Forbudet, der fremgår af markedsføringslovens § 6, gælder hvad enten
modtageren af reklamen er forbruger, erhvervsdrivende, en offentlig
myndighed eller andet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-08 07:11

On Jun 10, 2:20 pm, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>
> Prøv dog at tænke en smule videre, inden du poster sådan noget vrøvl. Det er
> simpelthen så dumt, at man må tage sig til hovedet!

Enig, desuden vil jeg mene at 8.50 ikke er tidligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Holst

Dato : 09-06-08 14:04

> [...]

> hvor tidligt et bud må ringe på.
>
> Distributionsselskabet gider ikke rekvirere en nøgle til buddet.

Nej, det kunne jeg ikke forestille mig, at der er regler om.

Du kan jo så glæde dig over, at han ikke ringer på tidligt om morgenen,
men først lidt op af formiddagen.

Er det et problem, vil jeg foreslå jer at få en postkasseanlæg hængt op
uden for opgangen.

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-06-08 14:08

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men først lidt op af formiddagen.
>
> Er det et problem, vil jeg foreslå jer at få en postkasseanlæg hængt op

Eller som set andre steder .. en postkasse/trækasse udenfor til aviser og
rekvamler

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-06-08 14:10

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote:

> Nej, det kunne jeg ikke forestille mig, at der er regler om.

Så hvis buddet ønsker at natomdele sin rute, så kan han ringe på indtil
nogen lukker ham ind selvom kl. er 03.00 om morgenen?

> Du kan jo så glæde dig over, at han ikke ringer på tidligt om morgenen,
> men først lidt op af formiddagen.

Jeg synes at 8.50 er tidligt.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at ringe til nogen før. kl. 10 i
weekenden med mindre det er familie og jeg kender deres mønstre.

> Er det et problem, vil jeg foreslå jer at få en postkasseanlæg hængt op
> uden for opgangen.

Det er ikke muligt da det både vil skæmme ejendommen samt at de ville
komme til at hænge direkte ud til fortovet.

Fra : Holst

Dato : 09-06-08 14:22

> Så hvis buddet ønsker at natomdele sin rute, så kan han ringe på indtil
> nogen lukker ham ind selvom kl. er 03.00 om morgenen?

Der er jo forskel på midt om natten og om formiddagen.

> Jeg synes at 8.50 er tidligt.
>
> Personligt kunne jeg aldrig drømme om at ringe til nogen før. kl. 10 i
> weekenden med mindre det er familie og jeg kender deres mønstre.

Nej, sådan er vi jo alle så forskellige. Jeg er også opdraget til, at
man ikke ringer til folk efter kl. 21, ligesom man ikke tænder sin
motorplæneklipper efter aftensmaden, lørdag eftermiddag og aften samt
hele søndagen, så naboerne kan få frem og ro til at sidde udenfor og
nyde solen.

Men mange andre gør det anderledes. I hvert fald hvor jeg bor.

> Det er ikke muligt da det både vil skæmme ejendommen samt at de ville
> komme til at hænge direkte ud til fortovet.

I kan sikkert rykke indgangsdøren 1-1½ meter ind. Det vil kunne give
plads til et postkasseanlæg - endog i tørvejr.

Subsidiært kan I jo bare lade være med at have gadedøren låst.

Subsidiært har jeg set nogen, som havde en stor brevsprække ved
indgangsdøren til reklamer og lokalaviser. Så kunne budet stoppe 10 sæt
reklamer gennem den brevsprække.

Når man vælger at have sin postkasse bag lås og slå, må man jo også
forvente at blive forstyrret, når nogen vil forsøge at aflevere post.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-06-08 22:08

Holst wrote:
[...]
> Når man vælger at have sin postkasse bag lås og slå, må man jo også
> forvente at blive forstyrret, når nogen vil forsøge at aflevere post.

Jamen det er *ikke* post. Det er spam.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 09-06-08 22:22

Hej Peter

> Jamen det er *ikke* post. Det er spam.

Nej, det var så let hvis det var spam, så var det nemlig ulovligt :)

--
Mvh Max

Fra : Snakee

Dato : 09-06-08 23:03

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-08 13:26

Peter Knutsen skrev bl.a.:

> Jamen det er *ikke* post. Det er spam.

Har du noget saglig og ordentlig argumentation samt en definition du kan
henvise til i stedet for det subjektive pladder?

Claus

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-06-08 14:23

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det er ikke muligt da det både vil skæmme ejendommen samt at de ville
> komme til at hænge direkte ud til fortovet.

Så kunne den indbygges i døren, evt. med nøgle til den?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-06-08 14:11

> [...]
> hvor tidligt et bud må ringe på.
> Distributionsselskabet gider ikke rekvirere en nøgle til buddet.

Hvad med at snakke sammen om at sætte en kasse op, som I allesammen og buddet har nøgle til, eller som evt. bare kan smækkes i af avisbuddet efter han/hun har lagt aviserne i?

Fra : Barney Gumble

Dato : 09-06-08 22:43

Jens C. Hansen skrev:

> Hvad med at snakke sammen om at sætte en kasse op, som I allesammen og
> buddet har nøgle til, eller som evt. bare kan smækkes i af avisbuddet
> efter han/hun har lagt aviserne i?

Hvad er der galt med en affaldscontainer?

BG

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-06-08 14:21

> [...]
> hvor tidligt et bud må ringe på.
>
> Distributionsselskabet gider ikke rekvirere en nøgle til buddet.

Adskillige boligselskaber nægter faktisk at udlevere nøgler til avisbude.
Dette begrundes typisk med, at det giver alt for stor administration, da
budene jo ofte skifter (af og til flere søndage i træk).

Jan

Fra : SB

Dato : 09-06-08 14:37

Klip/

> Er der regler?

> [...]

På visse dør telefonanlæg kan man konfigurere telefonen til at være lydløs
så man ikke vækkes unødigt.
Det kunne jo også tænkes at man er kommet hjem fra natarbejde og ønsker at
sove i dagtimerne, og ikke ønsker vækning.
Hilsen
SB

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-06-08 15:29

On Mon, 9 Jun 2008 14:54:51 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

> [...]
>hvor tidligt et bud må ringe på.
>
>Distributionsselskabet gider ikke rekvirere en nøgle til buddet.

Hvis det havde været i min opgang, så var dødsstraffen blevet
genindført per dags dato :)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-06-08 16:52

Lars Christensen <jaja@givmigspamiminskraldespand.invalid> wrote:

> Hvis det havde været i min opgang, så var dødsstraffen blevet
> genindført per dags dato :)

Jeg har også overvejet at køre samme koncept mod dem. På søndag ringer
jeg til den adm. dir. i distributionsselskabet og ønsker ham godmorgen.
Det bliver han glad for.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-06-08 17:19

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har også overvejet at køre samme koncept mod dem. På søndag ringer
> jeg til den adm. dir. i distributionsselskabet og ønsker ham godmorgen.
> Det bliver han glad for.

Det er vist ikke rimelig grund..
Hvad med at oplyse annoncørerne om at sålænge de anvender ubehøvlede
distributionsselskaber, så skal de ikke regne med jeres handel?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Jubii

Dato : 09-06-08 17:47

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vist ikke rimelig grund..

Det behøves ikke når man telefonerer, kun når man ringer på folks døre for
at aflevere skrald.

> Hvad med at oplyse annoncørerne om at sålænge de anvender ubehøvlede
> distributionsselskaber, så skal de ikke regne med jeres handel?

Lidt tamt, hvis det ikke er alle der får skraldet der reagerer, d.v.s. 100%
og landsdækkende, hvis muligt.

De 0,01% der udgør en enkelt opgang batter ikke og annoncørerne er dermed
ligeglade.

Fra : Ben 9

Dato : 09-06-08 18:07

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> ringer
> jeg til den adm. dir. i distributionsselskabet og ønsker ham

HAHA - fed ide.

Hvis I alle ringer og siger tak for avisen fatter han det måske -
om ikke , så efter en halv snes weekends....

keep on!!

Fra : Max

Dato : 09-06-08 18:40

Hej Ben 9

> Hvis I alle ringer og siger tak for avisen fatter han det måske -
> om ikke , så efter en halv snes weekends....

Så start med at finde hans privatnummer :)

--
Mvh Max

Fra : Ben 9

Dato : 09-06-08 19:10

> Hej Ben 9

> Så start med at finde hans privatnummer :)
>
> --
> Mvh Max

øv - du ka da osse skyde balloner ned......

Fra : Ben 9

Dato : 09-06-08 18:06

skrev i meddelelsen
> [...]
> Haaber

> Hvis det havde været i min opgang, så var dødsstraffen blevet

enig!!

ku hele opgangen ikke aftale at ignorere buddet i nogle dage
eller smide hele lortet + alle de andre rekvalmer i en
postkasse - så må staten sku da på et tidspunkt ta affære og lave
love mod dette rekvalmesvineri

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-06-08 21:23

Ben 9 skrev den 09-06-2008 19:05:

> ku hele opgangen ikke aftale at ignorere buddet i nogle dage
> eller smide hele lortet + alle de andre rekvalmer i en
> postkasse - så må staten sku da på et tidspunkt ta affære og lave
> love mod dette rekvalmesvineri

Der er da ingen grænser for, hvad staten skal hhv. ikke skal blande sig i.

Hvad med at forbrugerne stemmer med fødderne og undlader at handle hos
udgiverne af reklamerne.
Handel lokal hos den lille købmand eller i specialforretningen som ikke
har råd til husstandsomdelte reklamer osv osv osv.

men nææææhhhhh nej, så hellere stå timevis i Føtex og Netto og alle de
andre steder som spreder reklamer udover det ganske danske land weekend
efter weekend.

De der reklamer....de må sgu virke ellers blev de nok ikke omdelt uge
efter uge efter uge efter uge efter uge efter uge efter uge.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-06-08 22:15

Carsten Riis wrote:
> Der er da ingen grænser for, hvad staten skal hhv. ikke skal blande sig i.

Staten har *selvfølgelig* som *pligt* at løse de problemer som de frie
markedskræfter ikke kan klare. Det er fuldstændig indiskutabelt.

> Hvad med at forbrugerne stemmer med fødderne og undlader at handle hos
> udgiverne af reklamerne.

Jeg læser ikke lokalaviserne, så jeg aner ikke hvem der annoncerer i dem.

> Handel lokal hos den lille købmand eller i specialforretningen som ikke
> har råd til husstandsomdelte reklamer osv osv osv.

Denne diskussion handler ikke om reelle husstandsomdelte reklamer, men
derimod om husstandsomdelte "aviser", altså lokalaviser og gratisaviser,
som fylder grotesk meget og spilder en stor mængde papir. Til
sammenligning fylder de reelle reklamer, dem som er ærlige omkring hvad
de er, kun ganske lidt.

> [...]
>

> De der reklamer....de må sgu virke ellers blev de nok ikke omdelt uge
> efter uge efter uge efter uge efter uge efter uge efter uge.

Ikke reklamer, men såkaldte "aviser". Ikke fordi jeg selv læser rigtige
aviser, men jeg kan godt kende forskel på en rigtig avis og så de der
underlødige ting man får spammet ind gennem brevsprækken uden at have
bedt om det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-06-08 19:59

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Jeg bor i ejendom, hvor vi hver søndag kl. 8.50 vækkes ved at
> Søndagsavisens bud ringer på i hele opgangen.
Jeg vil ringe og klage til distributionsselskabet over at jeg
ikke får min avis om morgen.
8.50 er da sent at få sin avis.
Morgen aviser skal læses om morgen...

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Kim2000

Dato : 09-06-08 20:53

> Jeg bor i ejendom, hvor vi hver søndag kl. 8.50 vækkes ved at

Vækkes!!!! Der har man da været oppe i de første to timer

8.50 kan næppe betragtes som tidligt.

mvh
Kim

Fra : Rado

Dato : 10-06-08 16:08

On Mon, 9 Jun 2008 21:52:32 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
>

>Vækkes!!!! Der har man da været oppe i de første to timer
>
>8.50 kan næppe betragtes som tidligt.

Næh, jeg har faktisk oplevet at Postdanmark kom med pakker på den tid.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-06-08 16:17

On Tue, 10 Jun 2008 17:08:05 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Næh, jeg har faktisk oplevet at Postdanmark kom med pakker på den tid.

Om søndagen?

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Ben 9

Dato : 10-06-08 17:59

skrev i meddelelsen
> On Tue, 10 Jun 2008 17:08:05 +0200, Rado
> <rado@fjernpost1.tele.dk>

> Om søndagen?
>
> --
> Livet er for kort til at undgå persille

ja - sårn ka de gå når man skal overgår hinanden i praleri - og
lyde som sin far........

8,50 om søndagen er sent - meget sent at komme hjem fra værtshus.

ingen pakkeposter men både bager og avisbude

Fra : Rado

Dato : 11-06-08 19:36

On Tue, 10 Jun 2008 17:16:45 +0200, Lars Christensen
<jaja@givmigspamiminskraldespand.invalid> wrote:

>Om søndagen?

Er 8.50 tidligere om søndagen end om onsdagen?

Fra : Kristian Ørmen

Dato : 16-06-08 20:56

> Derefter smider han stakken af aviser/reklamer på måtten hos os alle
> sammen.

Det ville stort set kræve at alle i opgangen var med på den men:

Start alle med at få et "reklamer nej tak" skilt og bed så samtidig
søndagsavisen om et "Søndagsavisen nej tak skilt". ( ja det findes )

Da de så absolut intet har at levere til jer længere, kan det ikke siges
at være med rimelig grund hvis de fortsat ringer på.

--
Kristian