Veteran MC i papkasse til min svigerfar
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 19-07-01 23:34

Min svigerfar har ytret ønske om om at genopleve sin ungdom ved at skrue en
gammel MC
sammen. Det skal selvfølgelig være en af de type der var moderne da han var
ung (han er knap 70 år, så noget omkring 40-50 år gammelt)

(Se det kan jeg godt følge ham i. Jeg skulle selvfølgelig selv have den
Suzuki jeg var forelsket i for 20 år siden)

Han vil ikke have en færdigrestaureret eftersom 9/10 af fornøjelsen er at
skrue den sammen selv.

Jeg ved at det skal være i den billige ende. Dvs. Harley Davisdson og
lignende er helt ude af billedet.
Både totakter og firetakter kan bruges.

Den må ikke være helt håbløs at skaffe reservedel til.

Jeg er ikke særlig veterankyndig. Hvor skal jeg lede for at hjælpe ham på
vej ?

--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-07-01 23:54

On Fri, 20 Jul 2001 00:33:57 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk>
wrote:

Hej Bent Erik.

> [...]
>sammen. Det skal selvfølgelig være en af de type der var moderne da han var
>ung (han er knap 70 år, så noget omkring 40-50 år gammelt)

Du kan jo prøve at viske Velocette eller Vincent i øret på ham.
Så skal du bare se

>Han vil ikke have en færdigrestaureret eftersom 9/10 af fornøjelsen er at
>skrue den sammen selv.

Når man har nået den alder skal man finde noget der kan køre med det
samme.
Blot for at se om drømmen holder.
Der er masser af cykler at få fra midten af 70'erne som ligner en
gammel englænder.
Hvis drømmen bærer kan man altid skaffe sig det ultimative
restaureringsprojekt samtidig med at man har en krikke der kan køre.

>Jeg ved at det skal være i den billige ende. Dvs. Harley Davisdson og
>lignende er helt ude af billedet.
>Både totakter og firetakter kan bruges.

Vincent, Velocette, Matchless, AJS, BSA Gold Star, Triumph T110, Ariel
Squere Four eller HK, Norton Dominator eller en Manx - listen er lang.
Det ultimative ville være Rudge.

>Den må ikke være helt håbløs at skaffe reservedel til.
>
>Jeg er ikke særlig veterankyndig. Hvor skal jeg lede for at hjælpe ham på
>vej ?

Der findes en butik i Jylland der hedder noget med Mors MC der har
specialiceret sig i gamle englændere.
Prøv at finde den.
>--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 20-07-01 11:11

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en

> Du kan jo prøve at viske Velocette eller Vincent i øret på ham.
> Så skal du bare se
> Vincent, Velocette, Norton Dominator eller en Manx - listen er lang.

HRD og Manx ligger da vist en hel klasse over HD!?

Armand.
(som for nyligt kravlede rundt på en Sq-4 som en spyflue på en lort; og
stadig ærgrer sig over ikke at turde spørge om en tur op/ned af gaden
Der er forøvrigt ikke meget "Englænder-lyd" i sådan en # )

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-07-01 22:25

On Fri, 20 Jul 2001 12:10:37 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>HRD og Manx ligger da vist en hel klasse over HD!?

Efter min mening - ja!
HD er slet ikke at sammenligne med de to - der er en verden til
forskel (eller måske et Atlanterhav).
Hvis jeg kunne finde en HRD Vincent der var til at betale så ville jeg
ikke betænke mig eet sekund
Manx'en er udenfor rækkevidde - de der har dem ved desværre godt hvad
de er i besiddelse af
Jeg har en kontakt i England der kigger efter en Velocette Venom
Clubmann til mig - men de er desværre sjældne så vi får se.

> [...]
>stadig ærgrer sig over ikke at turde spørge om en tur op/ned af gaden
> Der er forøvrigt ikke meget "Englænder-lyd" i sådan en # )

Jeg sludrede med en gut på Malerklemmen der kørte SQ4 - den var skide
flot - et superb eksemplar der engang har tjent som slave for
Snupper-Jensen - stakkels den.
Men den havde fået et nyt liv - meget flot restaureringsarbejde.
Og jeg kan garantere dig at der var vådt hele vejen rundt om den da
jeg var færdig med at kigge )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 25-07-01 00:45

> [...]
> forskel (eller måske et Atlanterhav).
> Hvis jeg kunne finde en HRD Vincent der var til at betale så ville jeg

Hæ!
Samme uge, som du oprindeligt skrev, var der en HRD Vincent til salg i
D.B.A. for 125.000,- - Egentligt ikke forskrækkende!?

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-07-01 12:04

Steen Gruby wrote:

> Vincent, Velocette, Matchless, AJS, BSA Gold Star, Triumph T110, Ariel
> Squere Four eller HK, Norton Dominator eller en Manx - listen er lang.
> Det ultimative ville være Rudge.

Der vist ikke mange af dem du der nævner der er i den billige ende!.

Ib Jakobsen
senator@post.tele.dk

Flying with ISDN. Almost as fast as the rabbits.

Fra : Brian

Dato : 20-07-01 17:11

Jeg tror mindsaten hun havde knaldet biksen op nede ved vandel sidste gang
vi var dernede og kikke. Hun er sku et syn for sagen.
Jebber, hun hart sku alt muligt.

Brian W.

Fra : Grunnet

Dato : 24-07-01 17:32

> Der findes en butik i Jylland der hedder noget med Mors MC der har
> specialiceret sig i gamle englændere.
> Prøv at finde den.

http://www.mors-bikes.dk/

Fortrinsvis englændere.

Hilsen Steen
CB400N (82)
grunnet@12mail.dk
http://home.12mail.dk/~grunnet (Intet om MC)

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 20-07-01 09:06

jeg ved hvad du mener....og der er jo mile vis af forskel i prisklasserne...

Jeg selv som fattigstuderende har holdt mig i den billige ende, dvs. tyske
to-taktere fra midt-50'erne.

Jeg har en Victoria Capri (KR 26N) stående, som trænger til en kærlig hånd.
den koster 4500.
reservedle til tyske MCere finder man nær Hannover, i en online/postordre
butik der hedder Motorrad Stemler ( www.motorrad-stemler.de)
hvis lige præcis denne MC skal stå pæn skal man nok regne med at ofre en
8-10.000, men så er den også MEGET pæn.

Så er der den næste prislasse, der er tysk fire-taktere, der havde jeg
indtil for kort tid siden en NSU max 1953, de ligger typiskt i pæn stand
omkring 20-28.000
der ligger min nuværende Russer også, det er en BMW R71 (1934) kopi, lavet i
Rusland (find de ældste da kvaliteten kun er bedre jo ældre de er), de
hedder M72, K-750, Ural, Dnepr.

Siden hen kommer engelske MCer, de ligger mest omkring 30-50.000, firetakter
i den store ende (500-750 ccm).

Så er der Nimbusser....Velocetter...BMWer...HDer og lign.

Håber jeg kunne hjælpe lidt

MVH
Daniel
k-750, stadig 0 KM

Fra : kaldahl

Dato : 20-07-01 10:09

Jeg har restaureret flere af de ældre BMW'er. Både 250 ccm og 600 ccm. Man
kan få de fleste reservedele, men de er meget dyre. Hvis det bliver en BMW
kan du maile til mig når den tid kommer, jeg kan give flere adresser i
Tyskland hvor man kan købe stumperne.

Det er betydelig billigere at købe stumper til en englænder, f.eks. BSA, AJS
eller lignende. Prøv at snakke med Mors Bike i Lindved ved Vejle. Der er der
mulighed for at finde færdigrestaurerede mc'er eller et godt
restaureringsprojekt, og der kan din svigerfar også købe reservedele til en
meget favorabel pris.
Med venlig hilsen
Hans Jørgen Kaldahl.

Fra : Jens Jessen

Dato : 20-07-01 10:32

> [...]
> Nær Ålborg
> 1980 Suzuki GS850GT

> Prøv at kikke i et blad der hedder Klassisk Bil & MC. Der er der normalt
mellem 2 og 300 annoncer med gamle motorcykler - restaurerede og urest. Kan
købes i velassorterede kiosker som Bladekspeditionen i Gug, Kiosken
Kastelvej 50 eller Centerkiosken Hasseris Bymidte.
Venligst Jens Jessen.

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 20-07-01 15:09

Hej

Jeg købte en gammel Triumph i Havndal hos PHIMEX. Byen ligger noget der
ligner 25 km nord for Randers ad Hadsundvejen. Prøv evt. www.phimex.dk
Det er en flink mand og det er nogle af de billigste reservedele. Han har et
stort udvalg.

Mvh Uffe

Fra : uffe.j

Dato : 20-07-01 21:38

Der er et engelsk blad med masser af annoncer for gamle mc-ere.
Det heder "Classic Bike Guide". Jeg køber det i en velassorteret DSB-kiosk.
Uffe

Fra : uffe.j

Dato : 20-07-01 22:21

Hej igen
Prøv at kigge i www.mc-basen.dk Der er inden for de sidste dage en BSA, et
HD-projekt og en Triumph - som nok trænger til en kærlig hånd. Alle til
rimelige priser.
Uffe