Dagens ord: Det lyder som et navn..
Fra : Pernille

Dato : 30-06-08 13:19

Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal formulere "Dagens Ord".

Men, somme tider, hører man en sang, hvor man godt ved, hvad sangen hedder.
Men, man synes, at de synger noget andet.
Måske er det bare ønsketænkning...
Jeg har det sådan med Beatles sangen I Want To Hold Your Hand.
I mine ører synger de "I want to hold Johan"
http://youtube.com/watch?v=lfsvE4j4ExA

Og så er der CCR med deres Have you ever seen the rain.
Synger de ikke "Have you ever seen Loraine"
http://youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKw

Kan I være med på den dagens-ord-leg? eller er den for langt ude?
Jeg tager hjemmefra om en time, og er først hjemme i morgen aften, igen.
Hvis min idé er helt skør, kan en af I andre så ikke finde på et bedre ord?
Tak!!!

Fra : Max

Dato : 30-06-08 13:25

Hej Pernille

> Og så er der CCR med deres Have you ever seen the rain.

Mener du "Christians renvaskede skjorter fra Vejle" ?

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 30-06-08 14:00

> Hej Pernille

> Mener du "Christians renvaskede skjorter fra Vejle" ?

Lige præcis!
Kan man lege legen, på den måde?
Ellers er det NU, vi skal finde et nyt ord!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-06-08 13:43

"Pernille" <Hovedst@den> enriched usenet with:

> Subject: Dagens ord: Det lyder som et navn..

Jimmy, Jimmy, Jimmy (a man after midnight)
http://www.youtube.com/watch?v=ibtOshtX7T0

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Pernille

Dato : 30-06-08 14:00

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Pernille" <Hovedst@den> enriched usenet with:

> Jimmy, Jimmy, Jimmy (a man after midnight)
> http://www.youtube.com/watch?v=ibtOshtX7T0

Jamen! Det går jo fint!

Fra : Max

Dato : 30-06-08 14:20

Hej Pernille

> hedder. Men, man synes, at de synger noget andet.

Sommervejr mellem Vojens og Kolding

John McCormack - Somewhere A Voice Is Calling
http://www.youtube.com/watch?v=yG1pt_vuTTc

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 01-07-08 18:27

> Hej Pernille

> Sommervejr mellem Vojens og Kolding
>
> John McCormack - Somewhere A Voice Is Calling
> http://www.youtube.com/watch?v=yG1pt_vuTTc

Den gi'r dig stafetten.
Dejligt at der er skrevet om sommervejr mellem Vojens og Kolding. Nu varer
det ikke længe, før end hele landet får det.
Jeg boede i Kolding, i en årrække. - Dejlig by.

Jeg havde egentlig troet, at nogen ville komme med:
"And we'll be f...... and kissing in the back seat of the movies" (Hugging
and kissing)
Eller
"Four letter woman" (More than a woman")
Nå, men tak for alle jeres bud.
Max, vil du være sød at komme med listen over brugte ord? Tak!

Fra : Max

Dato : 02-07-08 07:00

Hej Pernille

> Den gi'r dig stafetten.

Tak for det, jeg ser først dit indlæg her til morgen, så der
kommer først et nyt ord til aften hvor jeg er hjemme igen.

> Max, vil du være sød at komme med listen over brugte ord? Tak!

Ja, den skal jeg nok opdatere.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 04-07-08 18:14

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Four letter woman" (More than a woman")
> Nå, men tak for alle jeres bud.
> Max, vil du være sød at komme med listen over brugte ord? Tak!

Jeg vil lige tilføje, at det var en af vennerne, der mente at det var det,
der blev sunget, i de pågældende sange...
JEG var skam aldrig i tvivl.

Fra : Max

Dato : 04-07-08 20:27

Hej Pernille

> JEG var skam aldrig i tvivl.

Det er jeg klar over, jeg kender det godt, jeg havde også "venner"
der sagde "Peters balls are hairy" når de mente Peter, Paul and Mary :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 05-07-08 09:30

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-06-08 14:34

Pernille skrev:

> Kan I være med på den dagens-ord-leg?

Joda. Frank Zappa havde flere af slagsen. "Sheik Yerbouti"
kunne læses/høres som "Shake Your Body":

Her er nummeret "Sheik Yerbouti Tango", som er helt instrumentalt:
http://www.youtube.com/watch?v=6xPc9Cg3bkA

--
Herluf :·)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-08 14:41

Pernille wrote:
> Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal formulere "Dagens Ord".
>
> Men, somme tider, hører man en sang, hvor man godt ved, hvad sangen
> hedder. Men, man synes, at de synger noget andet.

Robert Gordon med "Born To Lose" (Født i Tølløse).
Kan ikke finde den på youtube.

"Psycho Killer" med Talking Heads: http://youtube.com/watch?v=92lmcRYy29Q /
"Psycho Chikcen" med The Fools: http://youtube.com/watch?v=maiWu3_Z88s

"Beat It" med Michael Jackson: http://youtube.com/watch?v=Uqxo1SKB0z8 / "Eat
It" med Weird Al: http://youtube.com/watch?v=Gkq7HLBe178

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-06-08 15:09

Pernille skrev:

> Kan I være med på den dagens-ord-leg?

Jimi Hendrix: "Crosstown". Når jeg lytter til den, lyder
det som om der synges "Grasstown":

http://www.youtube.com/watch?v=dazv-adx77c

--
Herluf :·)

Fra : ">Per

Dato : 30-06-08 21:49

"Pernille"

> somme tider, hører man en sang, hvor man godt ved, hvad sangen hedder.
> Men, man synes, at de synger noget andet.

Messinggrisen
http://www.youtube.com/watch?v=B3XdXEJEI4E

Per

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-08 14:29

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> [...]

> Jeg tager hjemmefra om en time, og er først hjemme i morgen aften, igen.
> Hvis min idé er helt skør, kan en af I andre så ikke finde på et bedre

Jeg kom godt nok lidt sent ind, men denne her må være et bud på det du
efterspørger, drevet ud i det helt ekstreme

http://youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo

/Alex

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-08 14:32

Alex Linaa wrote:

> Jeg kom godt nok lidt sent ind, men denne her må være et bud på det du
> efterspørger, drevet ud i det helt ekstreme
>
> http://youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo

Ja den passer vist perfekt

--
Mvh Per