gorillaz
Fra : myretuen

Dato : 19-07-01 22:46

nogen bud på hvem der synger / spiller ??
flem

Fra : Gizmoduck

Dato : 19-07-01 23:11

On Thu, 19 Jul 2001 23:46:19 +0200, "myretuen" <myretuen@compaqnet.dk>
wrote:

>nogen bud på hvem der synger / spiller ??
>flem

damon albarn fra blur er forsangeren, de fleste indenfor branchen
mener det er den eneste grund til at de er blevet så kendte (at han
har "et par" kontakter på emp-tv")

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 19-07-01 23:24

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote in message
> damon albarn fra blur er forsangeren

Det er der ingen tvivl om. Den "officielle" historie er, at 2D (den
"rigtige" forsanger) blev stukket i halsen af en bi under indspilningerne på
Barbados, så Damon var nødt til at træde til. 2D har så senere lært at synge
som Damon.

> de fleste indenfor branchen
> mener det er den eneste grund til at de er blevet så kendte (at han
> har "et par" kontakter på emp-tv")

Tjah, Damon og de andre er jo forholdsvist kendte navne, og vi kan hurtigt
blive enige om, at den slags ikke skader. Om det er Damons kontakter, der
har gjort det, skal jeg ikke kunne sige, men rygterne om bagmændene har
ihvertfald været positiv for projektets pressedækning.

/Nikolaj

Fra : Stig Nygaard

Dato : 20-07-01 10:58

Hej !

> damon albarn fra blur er forsangeren, de fleste indenfor branchen
> mener det er den eneste grund til at de er blevet så kendte (at han
> har "et par" kontakter på emp-tv")

Jeg kan godt gå hen og blive lidt fornærmet når jeg læser sådan noget.
Et direkte angreb på min fremragende - synes jeg i hvert fald -
musiksmag. Hvem er disse "de fleste indenfor branchen" du refererer til?

Mvh.
Stig Nygaard
stig@rockland.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 20-07-01 11:17

On Fri, 20 Jul 2001 11:58:26 +0200, Stig Nygaard
<stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

> [...]
>Et direkte angreb på min fremragende - synes jeg i hvert fald -
>musiksmag. Hvem er disse "de fleste indenfor branchen" du refererer til?

jeg har læst flere debatter, og interviews med folk der har noget med
gruppen at gøre, og flere af dem har mere end bare antydet at Gorillaz
ikke var blevet et hit hvis damon albarn ikke var indblandet...men
derudover er det da et frisk initiativ med gruppen, og musik er da
også ok

Fra : gentle fizz

Dato : 20-07-01 12:05

....skulle tro att del-the-funky-homosapian är den med kontakter isåfall,
med tanke på att han har varit med och byggt fundamantet till all dagens
hip-hop i de olika konstallationer han varit med i; souls of mischief,
hieroglyphics, på dan the automators skivor, deltron 3030, handsom boy
modelling school. Att Damon´s kontakter varit betydelsefulla för deras
flyt har jag svårt att tro. Och om så är fallet så har de ju misslyckats
rejält med gruppens ideologi, vilken var just att deras tidigare
kändiskap ej skulle påverka bandets framgångar.

/gentle

Fra : Gizmoduck

Dato : 20-07-01 12:08

On Fri, 20 Jul 2001 13:04:52 +0200, gentle fizz
<gentlawavaa@hotmail.com> wrote:

Och om så är fallet så har de ju misslyckats
>rejält med gruppens ideologi, vilken var just att deras tidigare
>kändiskap ej skulle påverka bandets framgångar.

ja, og det er også det jeg er lidt træt af, for ideén er fin, men når
de ikke er blevet kendte, kun, på grund af musikken så holder det ikke
rigtigt vand

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 19:12

> [...]

> ja, og det er også det jeg er lidt træt af, for ideén er fin, men når
> de ikke er blevet kendte, kun, på grund af musikken så holder det ikke

Med andre ord siger du, at pladen er fin, men konceptet holde ikke,
fordi den er blevet kendt og populær? Og det er samtidig Damons skyld?
Lad os prøve et langt ude tankeeksperiment: Kunne det tænkes, at
musikken på CD'en er god og at de laver nogle gode vidoer. Kunne det på
nogen måde tænkes, at disse er grunden til, at pladen sælger godt, og at
videorne vises på MTV?

Erik

Fra : Gizmoduck

Dato : 05-08-01 11:00

On Tue, 31 Jul 2001 20:11:57 +0200, bogus1974@hotmail.com (Erik)
wrote:

> [...]
>musikken på CD'en er god og at de laver nogle gode vidoer. Kunne det på
>nogen måde tænkes, at disse er grunden til, at pladen sælger godt, og at

det kan godt tænkes, men det kan også tænkes at der er blevet
reklameret så meget for den, at folk tænker "så er den nok god" med
alt det forfærdelige "musik" der er i omløb, så er dét i allerhøjeste
grad muligt

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 13:48

> [...]

> reklameret så meget for den, at folk tænker "så er den nok god" med
> alt det forfærdelige "musik" der er i omløb, så er dét i allerhøjeste

Men det er noget af en påstand, du har gang i, for da Gorillaz begyndte
at rykke på hitlisterne, var der ingen reklamer for den.
Det er IMHO en rigtig god plade, og jeg har ikke købt den, fordi der
reklameres for den, men pga. musikken. Og jeg tillader mig at tro, at
der er mange,d er har det på samme måde. Ikke at der ikke er meget crap,
der reklameres ind på hitlisterne, men Gorillaz er ikke et eksempel
derpå.

Erik

Fra : John K

Dato : 06-08-01 14:09

> Ikke at der ikke er meget crap,
> der reklameres ind på hitlisterne, men Gorillaz er ikke et eksempel
> derpå.

Sådan er smag jo så forskellig.

Mvh

John K

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-08-01 15:20

On Mon, 6 Aug 2001 14:47:38 +0200, bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> [...]
>der er mange,d er har det på samme måde. Ikke at der ikke er meget crap,
>der reklameres ind på hitlisterne, men Gorillaz er ikke et eksempel

jeg siger bestemt ikke at det er dårlig musik (på trods af at jeg ikke
har hørt ret meget af det) men der er sandsynligvis mange der har købt
den på grund af reklamen, ikke sandt?

Fra : Erik

Dato : 06-08-01 19:15

> [...]

> jeg siger bestemt ikke at det er dårlig musik (på trods af at jeg ikke
> har hørt ret meget af det) men der er sandsynligvis mange der har købt

Sikkert. Men du sagde, at konceptet ikke holder vand, fordi de er blevet
kendte bl.a. gennem reklamerne. Det er den påstand, jeg anfægter.
Konceptet holder stadig 'vand', uanset hvor mange plader, de måtte
sælger; og jeg håber det bliver mange, for så er der da stadig god smag
tilstede indenfor en ellers syg branche.

Erik

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-08-01 23:35

On Mon, 6 Aug 2001 20:15:03 +0200, bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> [...]
>sælger; og jeg håber det bliver mange, for så er der da stadig god smag
>tilstede indenfor en ellers syg branche.

konceptet er jo netop at det ikke er virkelige mennesker der synger
men et 100 % virtuelt band, det er det jo ikke længere når vi ved hvem
de alle sammen er i virkeligheden, så er det jo ikke den tegnede figur
der synger længere, men damon albarn! det er derfor jeg mener at
konceptet ikke længere holder

Fra : Erik

Dato : 08-08-01 10:18

> [...]

> de alle sammen er i virkeligheden, så er det jo ikke den tegnede figur
> der synger længere, men damon albarn! det er derfor jeg mener at

Hvem siger dog, at det er konceptet? Hvis det var det, mon så ikke de
havde valgt at lave 'Smølfe Hits III' og ikke brugt to så markante
stemmer som Del og Damon?

Erik

Fra : Gizmoduck

Dato : 08-08-01 12:06

On Wed, 8 Aug 2001 11:17:32 +0200, bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

>Hvem siger dog, at det er konceptet? Hvis det var det, mon så ikke de
>havde valgt at lave 'Smølfe Hits III' og ikke brugt to så markante
>stemmer som Del og Damon?
>
>Erik

Det er jo netop det, de påstår jo at det ikke er del og damon
men....de der tegnede figurer, og det holder ikke at de stadig påstår
det når de samtidig har afsløret hvem det faktisk er....

Fra : Erik

Dato : 09-08-01 10:54

> [...]

> men....de der tegnede figurer, og det holder ikke at de stadig påstår
> det når de samtidig har afsløret hvem det faktisk er....

Kan det overraske dig, at der er rigtige mennesker bag stregerne? Når du
ser Disneysjov på DR, er det faktisk osse rigtige mennesker, der lægger
stemmer til...!?

Jeg tvivler på, vi nogensinde bliver enige her, for jeg mener bestemt
ikke, at de bør pakke sammen, blot fordi du har gættet, hvem der synger?

Erik

Fra : Gizmoduck

Dato : 09-08-01 13:55

On Thu, 9 Aug 2001 11:53:47 +0200, bogus1974@hotmail.com (Erik) wrote:

> [...]
>
>Jeg tvivler på, vi nogensinde bliver enige her, for jeg mener bestemt
>ikke, at de bør pakke sammen, blot fordi du har gættet, hvem der synger?

høhø, jeg var naturligvis klar over der var nogen, men når de selv
står frem og fortæller hvem de er, så holder ideén med et "virtuelt
band" altså ikke, det har faktisk aldrig været spor virtuelt fra
starten, det er bare nogen sangere som har valgt at bruge tegnefilm
som musikvideo

Fra : Erik

Dato : 10-08-01 13:17

> [...]

> band" altså ikke, det har faktisk aldrig været spor virtuelt fra
> starten, det er bare nogen sangere som har valgt at bruge tegnefilm

Med andre ord, det koncept du angriber, har aldrig eksisteret og har
aldrig været intentionen? Er der så overhovedet noget at klage over?

Erik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-08-01 20:37

> [...]
> der er mange,d er har det på samme måde. Ikke at der ikke er meget crap,
> der reklameres ind på hitlisterne, men Gorillaz er ikke et eksempel
måske et dumt spørgsmål, men hvad står IMHO for?

Fra : Jacob Holm

Dato : 16-08-01 21:19

sniper_Nolight wrote:

> "> Men det er noget af en påstand, du har gang i, for da Gorillaz begyndte
> måske et dumt spørgsmål, men hvad står IMHO for?

overhovedet ikke, kan være svært at finde rundt i alle de forkortelser,
det står for 'in my humble opinion'

Mvh. Jacob