Opera/rock-nummer fra 80'erne
Fra : Hauge

Dato : 27-06-08 19:02

Hejsa

Jeg søger et stykke gramofonmusik fra engang i 1983/84, det var et
rock/heavy-nummer hvori der indgik noget opera..
Operasangeren var af hunkøn..

Håber der er nogen der kan give et hint, men er sikker på at den kører på et
stykke klassisk musik der er meget kendt, men er helt blank lige nu.

Mvh Hauge

Fra : bierberg

Dato : 27-06-08 13:21

On 27 Jun., 20:02, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hejsa
Hmmm..... Det nærmeste jeg kan komme er Barcelona med Freddie Mercury
og Montserrat Caballe.
Men det nummer er vist ikke så gammelt.
Hilsen Mikkel

Fra : Hauge

Dato : 27-06-08 20:30

Hejsa
bierberg wrote:
> Hmmm..... Det nærmeste jeg kan komme er Barcelona med Freddie Mercury
> og Montserrat Caballe.

Det er ikke det, det var meget på mode i lokalradioerne dengang.

Men som sagt, så er jeg ret overbevist om at det er lavet over et kendt
klassisk stykke musik, som jeg simpelthen ikke kan komme på hvad er for et.

Men tak alligevel

Mvh Hauge

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 27-06-08 21:40

> [...]
>
> Men som sagt, så er jeg ret overbevist om at det er lavet over et kendt
> klassisk stykke musik, som jeg simpelthen ikke kan komme på hvad er for

Jeg kan godt huske nummeret, det var en Norsk gruppe hvis jeg ikke tager
meget fejl.
Muligvis var det med i noget Melodi Grand Prix, men det er jeg ikke helt
sikker på.

Skriv evt. til Mylle på eldorado@dr.dk, han kan sikkert huske det, og så
skal du bare lytte radio om fredagen ved 18.00 tiden, det er forresten et
udemærket program han har der.

Jeg blev selv gjort opmærksom på at CredensClearWaterRevivel havde John
Forgoty i gruppen, det viste jeg ikke, før i dag.

Hygge
Leo

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 21:47

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev selv gjort opmærksom på at CredensClearWaterRevivel havde John
> Forgoty i gruppen, det viste jeg ikke, før i dag.

Okay!!! John Fogerty VAR ellers mere eller mindre Creedence Clearwater
Revival...uden hans sange og hans stemme ingen gruppe

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 28-06-08 00:01

> Okay!!! John Fogerty VAR ellers mere eller mindre Creedence Clearwater
> Revival...uden hans sange og hans stemme ingen gruppe

Hvade jeg været 10-12 år ældre ville jeg sikkert også have vist det, meeeen
nu er CCD og Fogerty ikke lige det jeg lytter mest til.

Fra : Hauge

Dato : 27-06-08 22:17

Hej
Leo Jørgensen wrote:
> Jeg kan godt huske nummeret, det var en Norsk gruppe hvis jeg ikke
> tager meget fejl.

Det har du helt ret i, mindes også jeg kunne huske at de var svenskere eller
norskere..

> Muligvis var det med i noget Melodi Grand Prix, men det er jeg ikke
> helt sikker på.

Jeg tror ikke det var MG.

> Skriv evt. til Mylle på eldorado@dr.dk, han kan sikkert huske det, og
> så skal du bare lytte radio om fredagen ved 18.00 tiden,

God ide, hvis der ikke kommer et par gode ideer her.

> det er
> forresten et udemærket program han har der.

Enig.

Tak for hjælpen.

Mvh Hauge

Fra : Michel

Dato : 28-06-08 12:37

Hej,

> Jeg kan godt huske nummeret, det var en Norsk gruppe hvis jeg ikke tager
> meget fejl.
> Muligvis var det med i noget Melodi Grand Prix, men det er jeg ikke helt
> sikker på.

Mit første indfald var faktisk det samme, så mon ikke det er Dollie de Luxe
og "Queen of the Night/Satisfaction" :
www.youtube.com/watch?v=tlmcyB2TYc4

De var med i Melodi Grand Prix 1984 for Norge med "Lenge leve livet" og
lavede et helt album, hvor rock møder opera. Har desværre kun deres første
med MGP-sangen.

Mvh.
Michel

Fra : Max

Dato : 27-06-08 22:07

Hej Hauge

> Men som sagt, så er jeg ret overbevist om at det er lavet over et
> kendt klassisk stykke musik, som jeg simpelthen ikke kan komme på
> hvad er for et.

Siger "In der Ferne man, man hørt die musik" dig noget ?

--
Mvh Max

Fra : Bruno

Dato : 27-06-08 22:08

Hauge wrote:

> Håber der er nogen der kan give et hint, men er sikker på at den kører på et
> stykke klassisk musik der er meget kendt, men er helt blank lige nu.

Der er ingen klokker som ringer her, men kan du huske bare et par ord af
teksten kan du prøve at google på dem plus ordet "lyrics". Så søger du i
diverse sangtekst hjemmesider og det er tit en hurtig vej til en titel,
så kan altid gå videre derfra hvis ikke bandet passer.

Mvh
Bruno

Fra : leif

Dato : 28-06-08 08:12

http://www.youtube.com/watch?v=nYIA__D7gRs

denne her måske

--
M.V.H.

leifbonde@nalnet.dk
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Fra : Hauge

Dato : 28-06-08 08:26

Hejsa
leif wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=nYIA__D7gRs

Når jeg trykker på linken skriver youtube: " The URL contained a malformed
video ID."
Mangler der et tegn i linken?

Mvh Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-08 08:36

Hauge skrev:

>Når jeg trykker på linken skriver youtube: " The URL contained a malformed
>video ID."

Linket fører til "One More Time - Highland" som er langt nyere end den du
søger

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 28-06-08 08:41

Hejsa
Ivan V. Klattrup wrote:
> Linket fører til "One More Time - Highland" som er langt nyere end
> den du søger

Aeh ok, ja det er i hvert fald ikke den, selvom den også er en af de bedre.

Takker.

Mvh Hauge

Fra : Broegger

Dato : 28-06-08 09:05

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev

> [...]
>
> Håber der er nogen der kan give et hint, men er sikker på at den kører
> på et stykke klassisk musik der er meget kendt, men er helt blank lige

Lyder måske som om det kan være Dollie De Luxe. De er fra Norge og det var
vist i 80'erne. http://www.youtube.com/watch?v=3HNxYxsBo68

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 28-06-08 09:11

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> Lyder måske som om det kan være Dollie De Luxe. De er fra Norge og det
> var vist i 80'erne. http://www.youtube.com/watch?v=3HNxYxsBo68

Der er lidt om dem på denne side.
http://kostenlos.freepage.de/cgi-
bin/feets/freepage_ext/41030x030A/rewrite/linda/dollie2.htm
(http://kortlink.dk/5fx4)

Det fremgår at de bla har lavet noget over Tryllefløjten.

Fra : Hauge

Dato : 28-06-08 09:27

Hej
Broegger wrote:
> Det fremgår at de bla har lavet noget over Tryllefløjten.

Der er i hvert fald en andel af det nummer jeg søger her:

Dollie De Luxe - Queen of the night-Satisfaction
http://www.youtube.com/watch?v=X0nhLkmmPKQ

Og det er ikke Satisfaction-delen jeg søger

Fedt genhør forøvrigt.
Endnu engang tak.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 28-06-08 09:14

Hej
Broegger wrote:
> Lyder måske som om det kan være Dollie De Luxe.

Jeg er ret overbevist om at det er dem, men kan desværre ikke finde det
nummer jeg lige var på udkik efter. Må prøve at google mig frem til det helt
rigtige nummer.

Men mange tak for hjælpen.

Mvh Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-06-08 09:20

http://www.youtube.com/watch?v=bW1nthg2_vg er så mit bud

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 28-06-08 10:49

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Jeg søger et stykke gramofonmusik fra engang i 1983/84, det var et
> rock/heavy-nummer hvori der indgik noget opera..
> Operasangeren var af hunkøn..

Kunne det være noget Nina Hagen?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Hauge

Dato : 28-06-08 10:50

3140 Abildgaard wrote:
> Kunne det være noget Nina Hagen?

Sagtens, og det er også lidt i den stil. Men Dolly som er blevet forslået i
tråden, er den rigtige gruppe.

Men tak alligevel.

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-08 10:51

> [...]
et
> stykke klassisk musik der er meget kendt, men er helt blank lige nu.

Kunne ikke lade være med at tænke lidt på F.eks

Midnight Blue.... Louise Tucker & Charlie Skarbek
De udgav et par albums, og det var vel omkring den tid 1982 - 83

Som hvis jeg ikke husker helt galt... Hed

Midnight Blue & After the storm

M.V.H....Benny..