Dagens ord: Earth/Jord
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-06-08 12:05

Tak til Pernille

Dagens ord er: Earth/Jord

Eksempler er Carole King - I Feel The Earth Move
http://youtube.com/watch?v=BWvUZB9h_Rg

Sebastian - "Afrika (Vi Er Børn Af Samme Jord)"
http://youtube.com/watch?v=HkG45gbabtA

Listen med de brugte ord:

Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Earth/Jord
Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy,
Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland,
Jack, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin, Life, Light/Lys, Live, Love,
Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain,
Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit,
Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small,
Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser,
Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet, Søndag,
Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow,
Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 24-06-08 12:44

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord

Så skal vi opleve Earth, Wind & Fire med September
http://youtube.com/watch?v=O5iW79VQZig

Fra : Pernille

Dato : 24-06-08 12:56

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord

Edens have. - Kan man ikke godt sige, at den på en eller anden måde har med
Jord at gøre... - Det er jo en "have"..

In the garden of Eden blev til

In a gadda da vida - med Iron Butterfly
http://youtube.com/watch?v=J02fBoam-14

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-06-08 14:37

Poul Erik Lindaa wrote:
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord

Earth & Fire med "Weekend":
http://youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

Og et stykke væk fra jorden, der hænger solen.
Soundgarden med "Black Hole Sun":
http://youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU

Michael Jackson med "Earth Song":
http://youtube.com/watch?v=E4Hcd60VoRM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Erling Jensen

Dato : 25-06-08 05:34

news:4860f87e$0$90275> Og et stykke væk fra jorden, der hænger solen.
> Soundgarden med "Black Hole Sun":
> http://youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU
>
> ja ja og knap så langt væk fra jorden hænger månen

ccr - bad moon rising
http://youtube.com/watch?v=f2w5kffJnq8

og op af jorden vokser planterne med vindruer og når man lægger øret til
disse planter kan man høre mangt og meget
f.eks:
CCR - Heard it thtough the grapevine
http://youtube.com/watch?v=zZe9OtFNt_8&feature=related

og både jorden og planterne skal have lidt regn og når der er gået en tid
uden at det har regnet står man og spørger hinanden:

CCR - Have you ever seen the rain
http://youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKw

mvh
Erling

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-06-08 11:32

On Tue, 24 Jun 2008 15:37:02 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Earth & Fire med "Weekend":
>http://youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

Da jeg så den, gik jeg ind og fandt LP'en frem, og måtte lige hore den
igen. Og Weekend er langt det bedste nummer på den.
Derfor får du staffetten.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-06-08 13:27

Poul Erik Lindaa wrote:

> Da jeg så den, gik jeg ind og fandt LP'en frem, og måtte lige hore den
> igen. Og Weekend er langt det bedste nummer på den.

Det er ogsået af de fedeste numre fra dengang

> Derfor får du staffetten.

Tak tak, der kommer et nyt ord lige om straks

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-06-08 15:28

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord

Jamiroquai - Corner of the Earth
http://youtube.com/watch?v=IS_q_DXIhVk

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Pernille

Dato : 24-06-08 15:34

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord

Vi mennesker bliver mere og mere opmærksomme på, at vi er godt og grundigt
igang, med at ødelægge vores kære gamle Jord.
Havde vi nu alle haft det samme forhold til Jorden, som indianere har, så
var det aldrig gået så galt. Indianere mener ikke, at vi mennesker ejer
Jorden. De mener, at Jorden skal behandles med respekt.
Er der mon nogen nu, der tænker: "Fis ind i dk.politik med al den snak".
OK, ikke mere af det.

Men her kommer så
Paul Revere & The Raiders med
Indian Reservation
http://youtube.com/watch?v=DsMQbedCZj0

Fra : schlafen

Dato : 24-06-08 16:13

Earth & Fire - Weekend
http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

Manfred Mann's Earth Band - Dave's on the road again
http://www.youtube.com/watch?v=daINQa-OsZw

Al Jarreau - Heaven & earth
http://www.youtube.com/watch?v=9qWeV4l-vzw

Fra : Pernille

Dato : 24-06-08 17:00

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord

Jeg tror, at dette bliver mit sidste bud, denne gang.

El Condor Pasa - Simon and Garfunkel
http://youtube.com/watch?v=Y6eYDGGKICE
"I'd rather feel the Earth benith my feet. Yes I would, if I only could..."

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 18:46

Poul Erik Lindaa wrote:
> Tak til Pernille
>
> Dagens ord er: Earth/Jord
>
> Eksempler er Carole King - I Feel The Earth Move
> http://youtube.com/watch?v=BWvUZB9h_Rg

Jeg faldt over denne lidt mere svedige live-version:

http://www.youtube.com/watch?v=V9lcCFI_4XA

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Max

Dato : 24-06-08 21:45

Hej Poul Erik

> Dagens ord er: Earth/Jord

Længe siden jeg rigtig har spillet reggae

UB40 The Earth Dies Screaming
http://youtube.com/watch?v=37QUhqJKQ-0

--
Mvh Max

Fra : TL

Dato : 25-06-08 05:50

On Tue, 24 Jun 2008 13:05:29 +0200, in dk.kultur.musik Poul Erik
Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Tak til Pernille
>
>Dagens ord er: Earth/Jord

Utroligt, når jeg endelig beslutter, at nu skal jeg spille med, så er
der kun en eneste sang i mit bibliotek der passer til dagens ord. Den
er der så til gengæld nok heller ikke andre, der har:

Mandarin-superstar Jolin Tsai, "Warriors in Peace" fra filmen
"Warriors of Heaven and Earth" (Tian di ying xiong)
<http://www.youtube.com/watch?v=YZoofWTLPGA>

Og så er der fra et andet soundtrack:
Ennio Morricone, "In heaven as it is on earth", fra filmen "The
Mission"
<http://www.youtube.com/watch?v=XvBT9sqXnew>

Den her er ikke oprindeligt fra en film, men jeg ville nok ikke kende
den var det ikke for:
<http://www.youtube.com/watch?v=ynP4EDjPmXk>
Oprindeligt The Penguins, "Earth Angel"

Fra dengang far var ung:
Duran Duran, "Planet Earth"
<http://www.youtube.com/watch?v=-recskrzunI>

Fra : Pernille

Dato : 25-06-08 07:34

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

Jeg har, desværre, opbrugt min kvote...

Men hvis nogen kommer i tanker om en sang med
Dørene, som handler om ikke at røre ved Jorden.

- Så er det vel nu, at den kan bringes...
Jeg har bragt den i "Dagens ord: Sport".
I den synger de "Løb med mig!".