Allioli: Sådan gør man IKKE!
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-07-08 17:52

Hej gruppe

Jeg har før lavet allioli i en morter uden problemer, blot af hvidløg,
salt og olivenolie (og evt. citronsaft), men i dag gik det galt: Halv-
vejs gennem processen blev jeg doven, og tænkte at jeg hurtigt kunne få
lavet en masse allioli hvis jeg blot brugte el-piskeren. Men nix, det
endte som olie med hvidløg (nuvel, 'allioli' betyder 'hvidløg-og-olie',
men ikke lige på dén måde), og det tog henved tre kvarter at få det
"samlet" i morteren efter fadæsen. Det er både første og sidste gang
jeg snyder med en el-pisker når jeg skal lave allioli!

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-07-08 20:55

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> kunne få lavet en masse allioli hvis jeg blot brugte el-piskeren.
> Men nix, det endte som olie med hvidløg

Been there, done that ...

--
Kurt Lund

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-07-08 11:26

> [...]
> "samlet" i morteren efter fadæsen. Det er både første og sidste gang
> jeg snyder med en el-pisker når jeg skal lave allioli!

Apropos morter - nogen der ved hvor man kan købe en god morter online?
Synes ikke jeg har fundet noget ordentlig i butikkerne?

Mvh
Johan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-08 04:43

www.hwl.dk:

http://www.hwl.dk/Default.aspx?ID=5723&_PID=15471&_M=Shop&Search=True&ShopSearchText=morter

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-07-08 12:48

Johan Holst Nielsen skrev:

> Apropos morter - nogen der ved hvor man kan købe en god morter
> online? Synes ikke jeg har fundet noget ordentlig i butikkerne?

Hvis det er til at lave allioli med, så tag et kig på fx

· http://www.tienda.com/table/products/ca-15.html

Men mon ikke man kan finde noget tilsvarende på en spansk side?
Så bli'r transporten nok lidt billigere (og man slipper for at
skulle betale moms m.m.).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup