snack-pebber som chilli
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-08 09:08

Hej

Jeg har haft en meget uventet oplevelse med de ellers normalt lækre
snack-pepper...

På posen står der "Sød rød peber, sort: Capia , tyrkiet"

men de er stærke som bare f..nden, det svider i munden efter ½time og
efter at have drukket 2liter vand.... Hvad sker der lige med sådan
nogle peber tror i? Er det lige røget nogle chilli-peber gener i dem
mon?

Købt i netto for et par dage siden.

Fra : J W Nielsen

Dato : 29-06-08 16:49

[...]

Hej...
Fik lige set subj. og måtte altså lige gi dig respons:

Først på ugen købte jeg som sædvanlig en pose snackpeber i Netto.
Severede samme aften et par stykker til maden, hvorefter den lille af mine
unger protesterede voldsomt - de var stærke, sagde han!!!
Jeg troede, at det var det sædvanlige pjat ved aftensmaden... såee, jeg
overhørte ham...
Da min kone så også blev kontrær, viste det sig, at der var noget om
snakken.
Gad vide om det var en smutter - kunne nok bruges til noget sammekogt, meeen
de er lige slemme nok som "snack"
Mvh Jørgen

Fra : Ralph

Dato : 29-06-08 17:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Mon ikke en ansat pakkemedarbejder har moret sig lidt i arbejdstiden

--
Ralph

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 29-06-08 20:17

"Bjarke Hansen" skrev i en meddelelse

>Jeg har haft en meget uventet oplevelse med de ellers normalt >lækre
>snack-pepper...

>På posen står der "Sød rød peber, sort: Capia , tyrkiet"

Capia pepper er en typisk Paprika peber , og normalt ikke særlig stærk
,(styrke 0 på 10 skalaen)
En anden type hedder blot Capia og er styrke 1-2 på samme skala , altså
heller ikke særlig stærk.

Capia
http://www.capsicum.at/chilis/pics_chili/047_00.jpg

Chili tager til i styrke når de tørres .....
Men hvis man ikke er vant til Chilli i middel stærk grad vil 1 til 2 på 10
skalaen forkomme lidt stærk.
Men jeg kan forstå at de faktisk er så stærke at det svier efter 1/2 time
også , så kan det ikke være Capia i pakken

Mælk er det bedste til at tage svien i munden når man har spist Chilli .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-08 14:12

On 29 Jun., 21:17, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
> Men jeg kan forstå at de faktisk er så stærke at det svier efter 1/2 time
> også , så kan det ikke være Capia i pakken

Hehe...

men ok jeg indrømmer at jeg lige skulle prøve at spise af dem igen
idag, og der spiste jeg bare den, inkl. kornene og det var jo nok det
der gjorde forkellen af det sved.. I går var det bare stærke når de
var pillet rene... men bestemt ikke snackpeber smag.

Nu efter at at været i bad osv, svider det sku i øjenene
tårekanalerne... hmm

> Mælk er det bedste til at tage svien i munden når man har spist Chilli .

Ok, men normalt kan jeg godt lide stærk mad, men sku ikke når man
forventer sød peber ;-/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-08 14:13

On 29 Jun., 17:49, "J W Nielsen" <jor...@fjern5nielsen.dk> wrote:

> [...]
> snakken.
> Gad vide om det var en smutter - kunne nok bruges til noget sammekogt, meeen

Det var sku sjovt, så er der da noget om snakket hva... Gad vide hvad
netto siger til det.