Sund ret til to kvinder
Fra : Ditte

Dato : 22-06-08 22:59

Hej

Jeg har inviteret min kusine på tøsehygge, og der skal kreeres noget
lækkert.
Hun bad om et sundt måltid.

Lad mig blive inspireret.

Hilsen Ditte

Fra : Ditte

Dato : 22-06-08 23:03

Ditte har bragt dette til verden:
> Hej
>
> Jeg har inviteret min kusine på tøsehygge, og der skal kreeres noget lækkert.
> [...]

Jeg bør vel præcisere hvad jeg mener med et sundt måltid:

Minumin af fedt, og masser af grønt.
Ris, pasta og kartofler er ok.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-08 01:57

Ditte <nejnejnej@notnotnot.no> wrote in news:mn.b59e7d8642f895c1.86598
@notnotnot.no:

> Jeg har inviteret min kusine på tøsehygge, og der skal kreeres noget
> lækkert. Hun bad om et sundt måltid.

Tillod mig at google på sundt og lækkert. Første hit var såmænd:
http://www.oestrogen.dk/show_page.asp?PageID=23987

Og så kan man mene om Lene Hansson hvad man vil, men lækre opskrifter har
hun altså:

http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=79

Fra : fix

Dato : 23-06-08 08:40

Det var da et ufatteligt bredt spørgsmål. Jeg kom straks i tanke om den
årrække vi var plaget af
porretærter, broccolitærter, rosenkåltærter o lign. pga. konernes
sundhedsflip!

finn

Fra : Ralph

Dato : 23-06-08 16:39

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse
> porretærter, broccolitærter, rosenkåltærter o lign. pga. konernes
> sundhedsflip!

Hvordan laver du en tærte der er sund, personligt bruger jeg omkring ½ pakke
smør pr. tærtedej, fyldet er så sundt nok, men så fylder man (jeg) lige en
kvart piske og et par æg henover det hele inden jeg så slutter med en
centimeter ost.

Så det får vi ikke ret tit.

--
Ralph

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-06-08 17:38

Ralph wrote:

> [...]
> ½ pakke smør pr. tærtedej, fyldet er så sundt nok, men så fylder man
> (jeg) lige en kvart piske og et par æg henover det hele inden jeg så

Yes! Now you're talking!

--
Kurt Lund

Fra : Inger D.

Dato : 25-06-08 16:45

> [...]
> smør pr. tærtedej, fyldet er så sundt nok, men så fylder man (jeg) lige en
> kvart piske og et par æg henover det hele inden jeg så slutter med en

Jeg laver en tærtedej af :

100 g. grahams- eller hvedemel
25 g. hvedemel
2½ spsk. olie
3/4 dl. vand
½ tsk. salt

Saml og lad den hvile i ½ time i kølskab.
Rul ud og læg i form. Prik huller i og forbag 10 min. ved 200 grader.

Jeg bruger yoghurt blandet med et æg eller to og lidt ost, salt og peber. Og
så det fyld jeg lige finder på.

Inger D.

Fra : Max

Dato : 23-06-08 09:35

Hej Ditte

> Hun bad om et sundt måltid.

Så giv hende en gang havregrød.

--
Mvh Max

Fra : Rainman

Dato : 23-06-08 11:39

Max wrote:
> Hej Ditte

> Så giv hende en gang havregrød.

Og med en gang mærkerigtigt kildevand så hun ikke dehydrerer.

Fra : Max

Dato : 23-06-08 18:43

Hej Rainman

> Og med en gang mærkerigtigt kildevand så hun ikke dehydrerer.

Nej, vand fra hanen, man aner jo ikke hvad der er i de flasker.

--
Mvh Max

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-06-08 16:36

"Ditte" <nejnejnej@notnotnot.no> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har inviteret min kusine på tøsehygge, og der skal kreeres noget
> lækkert.
> Hun bad om et sundt måltid.
>
> Lad mig blive inspireret.
>
> Hilsen Ditte

Hvad med grønsagslasagne?
eller langtidsbagt kylling med bagekartofler og bagte tomater. Så passer det
hele sig selv i ovnen. Nemt og lækkert.

Fra : Gamle

Dato : 24-06-08 16:08

Ditte wrote:
> Hej
>
> Jeg har inviteret min kusine på tøsehygge, og der skal kreeres noget
> lækkert.
> Hun bad om et sundt måltid.
>
> Lad mig blive inspireret.

En gang wokmad, hvor grøntsagerne er kommet i i den rigtige rækkefølge.

Mvh.
Torben

Fra : marlene

Dato : 26-06-08 16:58

"Ditte" <nejnejnej@notnotnot.no> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har inviteret min kusine på tøsehygge, og der skal kreeres noget
> lækkert.
> Hun bad om et sundt måltid.
>
> Lad mig blive inspireret.
>
> Hilsen Ditte
>
>du skal lave gulerødssuppe med hjemmebagt hvidløgsflute til.
nemt og fantastisk i smag, tilberedning og sundhed