Sprængningslage
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-06-08 16:33

Hej

Nu har jeg sprængt et stykke kalvebryst og skal til at koge det. Men
skal lagen koges op igen inden jeg smider et par stykker kylling i
eller skal de bare smides direkte i lagen?

Mvh Trine

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-06-08 17:05

On Sat, 21 Jun 2008 17:32:36 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Nu har jeg sprængt et stykke kalvebryst og skal til at koge det. Men
> skal lagen koges op igen inden jeg smider et par stykker kylling i
> eller skal de bare smides direkte i lagen?

Pas på med at smide med noget som helst, hvis det er Vollsmose-lagen du
arbejder med. Blandingen af acetone, saltsyre og brintoverilte er yderst
ustabil.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-06-08 08:02

Kurt Hansen wrote:

> Pas på med at smide med noget som helst, hvis det er Vollsmose-lagen du
> arbejder med. Blandingen af acetone, saltsyre og brintoverilte er yderst
> ustabil.

Det var dog et usmageligt indlæg - kan du ikke tage dine fordomme over i
dk.politik og så lade os snakke mad her!

Fy for pokker

/Christian

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-06-08 08:30

On Sun, 22 Jun 2008 09:01:41 +0200, Christian Hansen wrote:

> Det var dog et usmageligt indlæg - kan du ikke tage dine fordomme over i
> dk.politik og så lade os snakke mad her!
>
> Fy for pokker

Nu er netop dette sprængstof (TATP) især kendt i forbindelse med
terrorsagen fra Vollsmose. Min referance (sprængningslage = TATP) sker
således til sprængstoffet og ikke til hvilken farve indbyggerne i Vollsmose
har.

Det er muligt at du ikke fanger den humoristiske pointe, men fri mig
venligst for insinuationer om racisme. Man kan snart ikke bevæge en
lillefinger, uden at det bliver tolket i den retning.

EOD herfra.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-06-08 08:49

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> således til sprængstoffet og ikke til hvilken farve indbyggerne i Vollsmose

Der er ingen, der har snakket om sprængstof, før du bragte det på banen!
At du straks kæder ordet "Sprængningslage" sammen med TATP er jo blot
symptomatisk for de fordomme, der omgiver Vollsmose upåagtet at en
terrorsag tilfældigvis ( og desværre ) havde sin rod i netop Vollsmose.

> Det er muligt at du ikke fanger den humoristiske pointe, men fri mig
> venligst for insinuationer om racisme. Man kan snart ikke bevæge en
> lillefinger, uden at det bliver tolket i den retning.

Jeg har intet sagt om racisme - jeg sagde fordomme med ref. til at
Vollsmoseområdet konstant kæmper en kamp mod diverse fordomme, ofte
holdt i live af folk, der ingen forbindelse eller kendskab har til
området - det er op ad bakke og en masse menneske gør et kæmpe arbejde
for at relanchere Vollsmose som et godt og trygt sted at bo - hvilket
det faktisk er for langt de fleste.

Bemærkninger som dine, der kommer helt ud af kontekst, er blot med til
at fastholde det imagemæssige hængedyng Vollsmose sidder fast i og du
bekræfter jo blot de unge problemmagere ( som er der, men i et fåtal
trods alt ) i deres opfattelse af, at samfundet generelt intet regner
dem for. Når man ikke regnes for noget, er skridtet ikke så lang til at
man bliver ligeglad. Du er kort sagt med til at devaluere den indsats,
der hver dag gøres i området for at komme fri af mudderet!

Og ja, jeg er nok ikke intellektuel til at fatte den humoristiske pointe
i det!

/Christian

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-06-08 09:32

On Sun, 22 Jun 2008, Christian Hansen wrote:

> [...]
[klip]
> Bemærkninger som dine, der kommer helt ud af kontekst, er blot med til
> at fastholde det imagemæssige hængedyng Vollsmose sidder fast i

Jeg bryder lige mit eget EOD:

Okay, jeg køber dit argument; hver gang Vollsmose nævnes i negativ
sammenhæng - berettiget eller uberettiget, direkte eller indirekte - er det
med til at fastholde områdets dårlige image.

Jeg beklager referancen, men fastholder, at der i almindelig skal være
albuerum til off-topic bemærkninger af humoristisk tilsnit.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Max

Dato : 22-06-08 09:38

Hej Kurt

> Jeg beklager referancen, men fastholder, at der i almindelig skal være
> albuerum til off-topic bemærkninger af humoristisk tilsnit.

Har du hørt om en smily ? :)

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-06-08 09:48

Kurt Hansen skrev:

> Jeg bryder lige mit eget EOD:

Hvorfor krydsposter du pludselig uden at gøre opmærksom
på det - og uden at sætte FUT?

X-post fjernet.

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-06-08 09:55

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Hvorfor krydsposter du pludselig uden at gøre opmærksom
> på det - og uden at sætte FUT?
>
> X-post fjernet.

Det beklager jeg - det er alt alt for sjældent jeg gør det, og når jeg
så endelig gør, så gør jeg det forkert...

Mvh Christian

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-06-08 10:16

On Sun, 22 Jun 2008 10:47:59 +0200, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Hvorfor krydsposter du pludselig uden at gøre opmærksom
> på det - og uden at sætte FUT?
>
> X-post fjernet.

Det var faktisk Christian der havde sat follow-up til dk.politik, men jeg
ignorerede det og sendte til denne gruppe alligevel. Jeg skulle naturligvis
have gjort opmærksom på det, ligesom Christian beklager at han ikke gjorde
det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Padre

Dato : 22-06-08 09:40

Christian Hansen skrev:
> Jeg har intet sagt om racisme - jeg sagde fordomme med ref. til at
> Vollsmoseområdet konstant kæmper en kamp mod diverse fordomme, ofte

Og så fucking what? Det var jo bare en vits.

--
padre

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-06-08 10:09

Padre wrote:

> Og så fucking what? Det var jo bare en vits.

For dig måske, men for de, der dagligt møder disse fordomme i
dagligdagen og mærker dem på egen krop, er der nok ikke meget at grine af.

Mvh Christian

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-06-08 10:20

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i meddelelsen

> For dig måske, men for de, der dagligt møder disse fordomme i dagligdagen
> og mærker dem på egen krop, er der nok ikke meget at grine af.

Kan de ikke bare holde sig til rød stue?

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-08 10:34

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse

> For dig måske, men for de, der dagligt møder disse fordomme i
> dagligdagen og mærker dem på egen krop, er der nok ikke meget at
> grine af.

Gaaaab. Snup en tudekiks.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mohammad Islam

Dato : 22-06-08 12:08

> For dig måske, men for de, der dagligt møder disse fordomme i dagligdagen
> og mærker dem på egen krop, er der nok ikke meget at grine af.
>
> Mvh Christian

Nej men i de fornærmelser finder du årsagen til de meget voldelige unge mænd
der slår andre pga af indestængt vrede pga de mange ydmygelser som de lagt
krop til. At de fleste indvandrer går til kampsport skyldes ikke at de gerne
vil slå andre, men at de må beskytte sig selv for ikke at få bank af
Danskere.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-08 13:39

"Mohammad Islam" <Islam@is.ok> wrote in message
>At de fleste indvandrer går til
> kampsport skyldes ikke at de gerne vil slå andre, men at de må
> beskytte sig selv for ikke at få bank af Danskere.

LOL, ja klart, skal du trolle, så gør det dog ordenligt.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-08 20:19

> Det var dog et usmageligt indlæg - kan du ikke tage dine fordomme
> over i dk.politik og så lade os snakke mad her!

Hvori består fordommen? Mener du, at TATP til brug for at skabe død og
ødelæggelse for så mange uskyldige i Danmark som muligt, ikke kun produceres
i Vollsmose? Har du et par links til sager med TATP-produktion, der
involverer andre bebyggelser i Danmark?

> Fy for pokker

Selverkendelse. Respekt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-06-08 12:31

Kurt Hansen skrev:

> Pas på med at smide med noget som helst, [...]

Pas på med at afspore en tråd inden der er kommet *ét* eneste
seriøst svar. Trine har endnu ikke fået *et* eneste seriøst svar.

Selv er jeg stor tilhænger (og bruger) af mere eller mindre
humoristiske "one-liners" i nyhedsgrupperne. Men lad dog
være med at dræbe en seriøst ment tråd i det allerførste svar.

FUT dk.admin.netikette

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 23-06-08 21:17

> Hej
>
> Nu har jeg sprængt et stykke kalvebryst og skal til at koge det. Men
> skal lagen koges op igen inden jeg smider et par stykker kylling i
> eller skal de bare smides direkte i lagen?

Jeg kan se, at du ikke har fået ret meget svar på det, du spurgte om.
Vi opbevarer vores saltlage i køleskabet. Det er fint nok, for lagen er i
kraft af sit salt og salpeter indhold temmelig resistent mod bakterievækst.
Man skal værne om sin lage.
Under brugen mister lagen en del salt, som er trængt ind i kødet. Derfor er
det nødvendigt før ny anvendelse at tilsætte ekstra salt. Under brugen
trænger der en del kødsaft ud i lagen, som derved tilføres ekstra
smagsstoffer. Lagen behøver ikke at varmebehandles efter hvert brug - kun
engang imellem.
Jeg har aldrig prøvet at salte kyllinger, men derimod laver vi ret ofte
sprængt and.
Mvh
Aksel