Cappuccino. Tid?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-06-08 15:17

Hvor længe varer det at lave en cappuccino på en dansk bar/restaurant?

Mvh. Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 21-06-08 15:26

Godt spørgsmål i denn her tid.
Svaret findes på dette link:
http://www.scae.com/conference/programme/championships-and-competitions-programme/world-barista-championship/

I disse dage er det i Øksnehallen verdenmesterskaberne i brygning af bl. a
cappucino.
Jeg bruger ca 3 minutter.

Hvorfor da?

Henrik

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-06-08 15:21

Henrik wrote:

> Hvorfor da?

Det er da vist ikke svært at gætte:
Hvor længe skal man vente inden man beklager sig over at de vist har
glemt mig?

Jeg gorde det forleden, og fik efter lang tid serveret en fin cappucinno.

Mit spørgsmål var ikke vedr. VM. - Surprise... Men generelt.

Andre?

Mvh. Jørgen

Fra : Max

Dato : 22-06-08 16:05

Hej Jørgen

> Hvor længe skal man vente inden man beklager sig over at de vist har
> glemt mig?

Det har jo så intet at gøre med hvor længe det tager at lave en
Capputino.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 18:36

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
> cappucinno.
> Mit spørgsmål var ikke vedr. VM. - Surprise... Men generelt.

Når jeg bestiller kaffe på caféer og kaffebarer går der sjældent mere end 5
minutter før jeg har min - ikek capuccino, men Café Latte, som er stort set
samme proces.

For nylig oplevede jeg dog at det tog en anelse længere tid, men der skulle
også ordnes drikkevarer til hele vores bord, men det tog stadig under 10
minutter.

Louise

Fra : Henrik

Dato : 23-06-08 13:42

Ja ja da.
Teknisk set: 10 sek. til kværning af kaffe, 25 sek til kaffens gennemløb, 45
sek til steaming af mælk. Så skal der være plads til lidt fumleri. Så 3
minutter maks.

Venligst

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-08 13:50

Jørgen Rasmussen <aa_bb_cc@tele2.dk> wrote in news:g3ln54$10ae$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Det er da vist ikke svært at gætte:
> Hvor længe skal man vente inden man beklager sig over at de vist har
> glemt mig?
> Jeg gorde det forleden, og fik efter lang tid serveret en fin cappucinno.

Jeg overhørte engang en mand bestille en kop kaffe på en såkaldt gourmet
restaurant.

Han bad tjeneren skynde sig da han havde travlt. Hertil svarede tjeneren at
han kunne få kaffen med det samme, eller vente til den var færdig.

> Mit spørgsmål var ikke vedr. VM. - Surprise... Men generelt.

Det kan der ikke - surprise - svares på generelt. Svaret afhænger af så
mange parametre at det bliver ubrugeligt. Et sted mellem 0 og 10 minutter
må anses for rimeligt. Mere kan stadig være rimeligt hvis resultatet står
mål hermed.