Dagens ret...
Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-06-08 21:39

FYLDT KAMEL
a.. 1 Middelstor kamel
b.. 1 Stort lam
c.. 20 Høns
d.. 60 Æg
e.. 12 Kilo ris
f.. 2 Kilo pinjekerner
g.. 2 Kilo mandler
h.. 1 Kilo Pistacienødder
i.. 1 Kilo Sort peber
j.. salt efter behov, 3-4 kilo
k.. Samt masser af vand
Flå kamelen (det er et mareridt, at få skindet forbi puklen), lammet og
hønsene. Tag indmaden ud og tør sveden af panden. Kog lammet, hønsene og
risene. Rist pinjekernerne, mandler og pistacienødder til de er gyldne.
Bland nødderne i risen. Kog æggene til de er hårdkogte og fjern skallen.
Fyld de kogte høns med hårdkogte æg og ris. Fyld det kogte lam med de fyldte
høns og ris. Fyld kamelen med lammet og ris. Kog kamelen i en jordgryde
fyldt med hvidglødende kul. Kamelen er klar når den er mørkebrun. Læg de
resterende ris på et stort (dette kan ikke understreges nok) fad og placer
kamelen på fadet. Dekorer med hårdkogte æg og nødder og inviter 100 af din
nærmeste familie og venner.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 01:36

"Jan Pedersen" <spas@kirketerpsvej.dk> wrote in

> FYLDT KAMEL
> Flå kamelen (det er et mareridt, at få skindet forbi puklen),

Tosse.

Det er sgu da opskriften på fyldt dromedar. Kameler har TO pukler og kræver
2 mellemstore lam, 30 høns og 80 æg.

Iøvrigt sætter en knivspids kanel prikken over i'et. Eller måske 2
knivspidser når det nu er en kamel...

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-06-08 11:33

Fantastisk morsomt.
Det ville så bare have været endnu sjovere hvis den ikke havde været bragt
her i gruppen mindst én gang før.

Steen.

Fra : Gamle

Dato : 21-06-08 18:39

Steen Jakobsen wrote:
> Fantastisk morsomt.
> Det ville så bare have været endnu sjovere hvis den ikke havde været
> bragt her i gruppen mindst én gang før.
>
> Steen.

Du er sgu da kvik.
Men hvis du lærte lidt om at quate, var du endnu mere kvik. Man svarer
nedenunder indlægget man svarer på.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 21-06-08 18:40

Gamle wrote:
> Du er sgu da kvik.
> Men hvis du lærte lidt om at quate, var du endnu mere kvik. Man svarer
> nedenunder indlægget man svarer på.

Slåfejl. Quote

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-06-08 18:50

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i meddelelsen

> Du er sgu da kvik.
> Men hvis du lærte lidt om at quate, var du endnu mere kvik. Man svarer
> nedenunder indlægget man svarer på.

Ja og hvis du var rigtigt kvik ville du forstå at jeg ikke syntes der var
grund til at svare under et så ligegyldigt indlæg. Hvorfor skulle det være
nødvendigt at læse det hele én gang til ? Man kan faktisk svare over eller
under eller ind imellem som man har lyst til. Faktisk synes jeg det er ret
irriterende at skulle scrolle ned gennem alenlange indlæg for at se svar
fordi nogen ikke kan finde ud af at slette det uvæsentlige, men der er
formentligt sådan du vil have det.
Steen

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-08 19:15

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan faktisk
> svare over eller under eller ind imellem som man har lyst til.

Man kan lige nøjagtig det, man har lyst til. Nogle tager så lidt hensyn til
andre, og efterlever de skrevne og uskrevne retningslinier, og andre skider
på det hele, fordi de mener, deres udgydelser er *så* vigtige, at der ikke
skal tages hensyn.

> Faktisk synes jeg det er ret irriterende at skulle scrolle ned gennem
> alenlange indlæg for at se svar fordi nogen ikke kan finde ud af at
> slette det uvæsentlige, men der er formentligt sådan du vil have det.

Faktisk synes jeg, det er ret irriterende, at idioter bevidst vælger at
bryde med de retningslinier, millioner af usenet-brugere ellers har
udarbejdet efter årtiers erfaring.

Men du ved jo bedst - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-06-08 09:43

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> til andre, og efterlever de skrevne og uskrevne retningslinier, og andre
> skider på det hele, fordi de mener, deres udgydelser er *så* vigtige, at

Og hvordan er lige du selv gebærder dig? Generer folk på det groveste fordi
de mener at man kunne få bedre kartofler og tomater engang før du blev født.
Det er selvfølgeligt god skik hvis man bare citerer rigtigt.

Steen.

Fra : Max

Dato : 22-06-08 12:06

Hej Steen

> du blev født. Det er selvfølgeligt god skik hvis man bare citerer
> rigtigt.

Alle kan lære at citere korrekt, det er jo et spørgsmål om lidt
teknik, derimod er det at tale pænt nogle bare ikke sådan lige
kan, det ligger nok i en manglende respekt for andre mennesker.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 21-06-08 19:55

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> det være nødvendigt at læse det hele én gang til ? Man kan faktisk
> svare over eller under eller ind imellem som man har lyst til.

Må indrømme jeg ikke kommer på højde med dig. F.eks. tager jeg en smiley for
det den var beregnet til.
Men i mit næste liv lærer jeg nok at nogle bruger usenet på samme sindsyge
måde som mange bilister bruger færdselsloven. Nemlig her kommer jeg og så må
I indrette Jer efter os.
Håber du forstod ironien og lærer skik og brug.

Torben

Fra : Inger D.

Dato : 22-06-08 12:28

> FYLDT KAMEL

Vi fik den vildeste griner på her. Tak for et sjovt indlæg :)

Inger D.