Frokostordninger
Fra : madklub

Dato : 20-06-08 03:49

Hej

Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
(Hvis I altså har en)

Søren

Fra : Max

Dato : 20-06-08 11:11

Hej Søren

> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?

Hvad mener du ? Vi har en ordning hvor firmaet
betale halvdelen af maden ov vi selv resten.

Den halvdel firmaet betaler er nok hentet i lønsummen,
så i praksis betaler vi nok det hele selv.

--
Mvh Max

Fra : madklub

Dato : 20-06-08 04:45

On 20 Jun., 12:10, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Søren

> Hvad mener du ?  Vi har en ordning hvor firmaet
> betale halvdelen af maden ov vi selv resten.
Hvor mange kroner giver du for maden pr. måned eller dag.
Altså beløbet.

> Den halvdel firmaet betaler er nok hentet i lønsummen,
> så i praksis betaler vi nok det hele selv.
Det tror jeg nu ikke.

Fra : Max

Dato : 20-06-08 11:58

Hej Søren

> Hvor mange kroner giver du for maden pr. måned eller dag.
> Altså beløbet.

Afhængig af hvad jeg vælger at spise ligger det mellem 13,50
og 17,00 kr. pr. dag (altså mit bidrag)

> Det tror jeg nu ikke.

Så tror jeg du er naiv.

--
Mvh Max

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-06-08 12:12

>Hej
>
>Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
>(Hvis I altså har en)
>
>Søren

Har været på barsel i snart et år, men mener jeg gav 299 kr i måneden for
buffet med en varm ret, diverse salater og salatbar, rugbrød og pålæg, frugt
og dessert om fredagen.

Mvh Kari

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-06-08 13:58

madklub <madklub2@gmail.com> wrote in news:4c4b0b27-b16a-4383-8424-
637457c09af1@c58g2000hsc.googlegroups.com:

> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
> (Hvis I altså har en)

18,- kr. for "spise her". 21,- kr. for "med hjem".

Fra : fix

Dato : 20-06-08 15:19

Kent Oldhøj wrote:
> madklub <madklub2@gmail.com> wrote in news:4c4b0b27-b16a-4383-8424-
> 637457c09af1@c58g2000hsc.googlegroups.com:

> 18,- kr. for "spise her". 21,- kr. for "med hjem".
ca. samme beløb som kommunalt og regionsansatte. - inclusivt borgmestre og
kommunaldirektører.
Pensionister ligger på beløb op imod 65-85 kr. på den "kommunale ordning"

-bare lidt relief :>)
finn

Fra : Padre

Dato : 20-06-08 15:32

fix skrev:

> ca. samme beløb som kommunalt og regionsansatte. - inclusivt borgmestre og
> kommunaldirektører.
> Pensionister ligger på beløb op imod 65-85 kr. på den "kommunale ordning"

Eh - hvilken kommune er det? I hvert fald ikke Kbh, der betalte man da
hele gildet selv, da jeg arbejdede der ....

--
padre

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-06-08 16:25

"fix" <fix@faxe.dk> wrote in

> ca. samme beløb som kommunalt og regionsansatte. - inclusivt
> borgmestre og kommunaldirektører.

De kommunalt ansatte jeg kender må da betale deres frokost selv.

Jeg er privatansat.

Fra : -= JF =-

Dato : 20-06-08 22:38

Kent Oldhøj skrev:

> 18,- kr. for "spise her". 21,- kr. for "med hjem".

Er det i kantinen på 4. sal?

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 01:25

-= JF =- <null@null.null> wrote in news:5cc59$485c2334$3e3d8c6c$27680
@news.arrownet.dk:

> Er det i kantinen på 4. sal?

Det gælder alle kantinerne i lufthavnen. Iøvrigt er det vist 20,- og 23,-
kr når jeg tænker mig om.

Så vidt jeg er orienteret betaler min arbejdsgiver 15,- kr i tilskud.

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 09:58

Kent Oldhøj skrev:

> Det gælder alle kantinerne i lufthavnen. Iøvrigt er det vist 20,- og 23,-
> kr når jeg tænker mig om.
Det er stadig en fornuftig pris for en frokost.
Klart at man kan smøre fire flade klemmer hjemmefra til en brøkdel af
prisen - men jeg må indrømme at madpakker hænger mig langt ud af halsen.

> Så vidt jeg er orienteret betaler min arbejdsgiver 15,- kr i tilskud.

Så den fulde pris er altså max. 38,-
En noget bedre pris end vi, som er et privat selskab i lufthavnen, skal
give i SAS-kantinen.

Jeg mener også at der blev skabt kontakt til CPH-kantinerne, men de
ville ikke have (flere?) fremmede ind.

--
Mvh. John

Fra : madklub

Dato : 20-06-08 07:42

On 20 Jun., 12:58, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Søren

> Afhængig af hvad jeg vælger at spise ligger det mellem 13,50
> [...]

Jeg er ikke naiv. Du er paranoid.
En virksomheds lønudgifter har intet med driftudgifter at gøre.
Tror du at du vil få mere i løn hvis firmaet skruer ned for varmen,
drikker mindre kaffe og dropper julegaverne ?

Søren

Fra : Max

Dato : 20-06-08 16:30

Hej Søren

> Jeg er ikke naiv. Du er paranoid.

Det må du da gerne mene, jeg har min mening.

> En virksomheds lønudgifter har intet med driftudgifter at gøre.
> Tror du at du vil få mere i løn hvis firmaet skruer ned for varmen,
> drikker mindre kaffe og dropper julegaverne ?

Det har såmændt ikke så meget med tro at gøre, hvis mine drift-
omkostninger falder kan jeg jo give mine medarbejdre højere
løn, såfremt omsætningen er den samme. Og mad til medarbejdere
er vel heller ikke en del af driften.

--
Mvh Max

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 20-06-08 15:25

> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?

300 kroner om måneden.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-06-08 19:46

madklub frembragte:
> Hej
>
> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
> (Hvis I altså har en)
>
> Søren

Jeg har desværre ingen, så det er kr. 10 pr. flade mad, de dage hvor
jeg bare ikke orker at spise noget jeg selv har smurt
Kai

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-06-08 20:34

madklub wrote:

> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
> (Hvis I altså har en)

380 kr/md.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : -= JF =-

Dato : 20-06-08 22:34

madklub skrev:
> Hej
>
> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
> (Hvis I altså har en)

Vi har adgang til kantine med kaffe, the, kolde alkoholfri drikke, stor
salatbuffet, buffet med hjemmebagt brød og 5-6 slags håndskåret pålæg
med pynt til smør-selv madder, kølemontre med omkring ti slags
færdigsmurt pænt pyntet smørrebrød, ostefad med 3-5 slags ost og
forskellige kiks, dagens varme ret, dagens lune anretning, dagens lune
vegetarret, frugtfad, 'hjemmebagt' kage og købekage (træstamme,
mazarinsnitte o.l.)
Frit valg til at tage lidt af hvert på kryds og tværs af hele kantinen -
eneste grænse er at man ikke skal overdrive.

Vores firma har forhandlet sig frem til at købe spisebilletter for 50,-
stykket (normalpris 56,-) og vi ansatte køber dem så af firmaet for 20,-
stykket.

Og nej - det er ikke taget af lønnen, som det har været antydet.
Ordningen er relativt ny, og har ikke betydet nedgang i løn, og vil
heller ikke komme til at betyde at næste års lønforhandling vil blive
mærket af det.

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 01:30

-= JF =- <null@null.null> wrote in news:ed907$485c225d$3e3d8c6c$27680
@news.arrownet.dk:

> Vores firma har forhandlet sig frem til at købe spisebilletter for 50,-
> stykket (normalpris 56,-) og vi ansatte køber dem så af firmaet for 20,-
> stykket.

Uden at jeg er sikker, så ville jeg tjekke med SKAT om det er ok. De
forlanger at man minimum betaler en vis andel af kosten, ellers beskattes
man af kostværdien.

Måske er jeres andel for lille.

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 10:07

Kent Oldhøj skrev:

> Måske er jeres andel for lille.

Den skulle være regnet ud præcis til det størst tilladte tilskud.
Ordningen var for så vidt forhandlet på plads mellem SAS-kantinen og
vores firma, men der gik det meste af en måned får den blev sat i luften
fordi regnskabschefen skulle have endeligt svar fra revisionen på
hvordan fordelingen var.

Jeg husker ikke længere detaljerne, men det er noget med at den fulde
pris fratrukket vores andel giver en pris, som når momsen bliver
fratrukket ikke må overstige et-eller-andet beløb...
(Damn, den alzheimer

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 13:35

-= JF =- <null@null.null> wrote in news:87c4d$485cc4ba$3e3d8c6c$3074
@news.arrownet.dk:

> Den skulle være regnet ud præcis til det størst tilladte tilskud.

Jamen bare der er tjek på det

> Ordningen var for så vidt forhandlet på plads mellem SAS-kantinen og
> vores firma,

Bare lige for en god ordens skyld: Det er ikke SAS' kantine, men derimod et
privat selskab, som bl.a SAS så har en aftale med. SAS har selv tidligere
drevet kantinerne, men det ligger en del år tilbage.

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 17:05

Kent Oldhøj skrev:

> Bare lige for en god ordens skyld: Det er ikke SAS' kantine, men derimod et
> privat selskab, som bl.a SAS så har en aftale med. SAS har selv tidligere
> drevet kantinerne, men det ligger en del år tilbage.

Rigtigt nok! Der har vist endda været to ejere siden SAS.
Af en eller anden grund hedder den bare SAS-kantinen.

Vi kalder den nu ofte Restaurant Tyndskid
Prøv at se den sidste kontrolrapport. En rigtig gyser!

--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 17:18

Glemte lige linket: http://www.findsmiley.dk/PDF/P11$404725.pdf

--
Mvh. John

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-06-08 17:22

-= JF =- <null@null.null> writes:

> Glemte lige linket: http://www.findsmiley.dk/PDF/P11$404725.pdf

Så smørrebrød og sandwiches ved 17 grader og varm mad ved
stuetemperatur giver en mellemglad smiley, men manglende papirarbejde
giver en helsur smiley? Jeg synes ikke helt det hænger sammen.

Men jeg skulle godt nok være lige ved at krepere af sult for at handle
der.

Mvh Trine

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 19:16

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Så smørrebrød og sandwiches ved 17 grader og varm mad ved
> stuetemperatur giver en mellemglad smiley, men manglende papirarbejde
> giver en helsur smiley? Jeg synes ikke helt det hænger sammen.

Hvilken mellemsur smiley?
Jeg tror ikke at den kan blive meget mere sur end den jeg henviser til.

Men, du har helt ret!
Der skulle være to smileyer på de rapporter.
En administrativ smiley, og en hygiejne/fødevarehåndterings-smiley.
Det er ikke OK at en forretning med orden i alt omkring håndteringen kan
få en sur smiley blot fordi et papir ikke er udfyldt korrekt.
Giv en sur smiley for manglende papirarbejde, og en glad smiley for det
der tæller i en restaurant.

> Men jeg skulle godt nok være lige ved at krepere af sult for at handle
> der.
Der var vist også langt mellem gæsterne efter den rapport kom op at
hænge
Køkkenchefen blev hældt ud, og den nye chef har taget godt og grundigt
fat! Der har været to efterfølgende kontrolbesøg som har godkendt de nye
tiltag.
Gad vide om rapporterne *skal* løbe i et år, så næste smiley først
kommer i starten af næste år, uanset hvilke forbedringer der er lavet i
mellemtiden.

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 18:36

-= JF =- <null@null.null> wrote in

> Vi kalder den nu ofte Restaurant Tyndskid
> Prøv at se den sidste kontrolrapport. En rigtig gyser!

Kender den godt. Men det er nu ikke den seneste:
http://www.findsmiley.dk/KontrolRapport.aspx?PDFUrl=/PDF/P11
$418153.pdf&AktLbNr=110244831&Region=10

Benytter primært kantinen i Personalehuset, når det skal være kantinemad.

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 19:30

Kent Oldhøj skrev:

> Kender den godt. Men det er nu ikke den seneste:
> http://www.findsmiley.dk/KontrolRapport.aspx?PDFUrl=/PDF/P11
> $418153.pdf&AktLbNr=110244831&Region=10
Den havde jeg ikke set. Det ser betydeligt bedre ud, selv om den
små-halter hist og her.
Gad vide hvorfor han ikke har hængt den nye rapport op. Da jeg var der i
fredags, var det stadig den fra 2. måned der hang på døren.

> Benytter primært kantinen i Personalehuset,
Der har jeg aldrig været.

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-08 21:37

-= JF =- <null@null.null> wrote in news:ced31$485d4899$3e3d8c6c$30279
@news.arrownet.dk:

> Gad vide hvorfor han ikke har hængt den nye rapport op. Da jeg var der i
> fredags, var det stadig den fra 2. måned der hang på døren.

Ja det er meget mærkeligt

> Der har jeg aldrig været.

Har du mulighed for det, så prøv den. Betydeligt rarere oplevelse. Jeg
formoder jeres kuponordning også gælder dér.

Ligger på 2. sal i rundkørslen ved Rundellen, med udsigt til Statoil
tanken. Indgang via den gamle SAS Hovedvagt og så straks til højre (man kan
self. også komme dertil fra airside). Har en tagterasse man kan spise på
når vejret er godt!

Fra : -= JF =-

Dato : 21-06-08 23:32

Kent Oldhøj skrev:

> Har du mulighed for det, så prøv den. Betydeligt rarere oplevelse. Jeg
> formoder jeres kuponordning også gælder dér.

Det vil jeg da undersøge!
Tak for tippet!

--
Mvh. John

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-08 11:38

"madklub" <madklub2@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?

Det lavest tilladte ifølge SKAT's regler. Vistnok 300/md.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Linde

Dato : 22-06-08 23:43

"madklub" <madklub2@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
(Hvis I altså har en)

12 kr/brutto om dagen...varierende meny, somme tider er det rester fra
restauranten, somme tider take-away fra butikken, somme tider bare brød med
pålæg. Plus det løse naturligvis.

Mvh
Linde

Fra : Linde

Dato : 22-06-08 23:44

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 12 kr/brutto om dagen...varierende meny, somme tider er det rester fra
> restauranten, somme tider take-away fra butikken, somme tider bare brød

Ja og så er der aftensmad inkluderet også, skulle man finde sig selv på
arbejde ved den tid

Mvh
Linde

Fra : thoestesen@gmail.com

Dato : 26-06-08 12:07

On Jun 20, 11:48 am, madklub <madkl...@gmail.com> wrote:
> Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?

Ingenting - Arbejdsgiver betaler rugbrød+pålæg, og vi smører de
håndmadder vi kan spise..

Revisoren mener at det er OK pga. udgiften er under en eller anden
bagatel-grænse... (Jeg kan ikke lige henvise til de præcise
skatteregler - men jeg tror da på revisoren, og er glad for gratis
mad ) - Jeg vil skyde på at den samlede årlige udgift er omkring
3000,- per medarbejder. (Det er normalt at 2-4 ud af 12 medarbejdere
er på kundebesøg eller arbejder hjemme)

Et problem vi ikke har undersøgt er smiley-tingen... Hele firmaet
burde sikkert sendes på kursus for at lære at smøre vores egne madder
rigtigt...

Fra : Lars

Dato : 04-07-08 19:33

On Fri, 20 Jun 2008 02:48:43 -0700 (PDT), madklub <madklub2@gmail.com>
wrote:

>Hvad giver I for jeres frokostordning på arbejdet?
>(Hvis I altså har en)

400 kr per md for

Morgen
Nybagte morgenboller, smør, knækbrød, syltetøj mv.

Frokost
To/tre varme retter - grill i sæsonen
Pålæg af forskellig art
Salat / bær / mv
2-3 kolde anretninger
Lyst og mørkt brød
Kage/dessert fredag

Altid fuldstændig frisklavet med gode råvarer. Varieret og godt.

Hele dagen
Diverse frugt
Kaffe
Mælk