fiskefrikadeller
Fra : Battlefield's

Dato : 15-06-08 16:41

Hej
Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til fiskefrikadeller?
Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine kogebøger.
Hilsen Vibeke

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-06-08 16:45

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
> Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til fiskefrikadeller?
> Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine kogebøger.
> Hilsen Vibeke

Jo, kold kartoffelsalat

Steen.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-08 16:55

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til fiskefrikadeller?
> Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine kogebøger.

Ovnbagte kartofler, hjemmelavet remoulade og gulerodssalat.
Alternativt kan du blande købt remoulade op med noget creme fraiche.
Det kan vi i hvert fald godt lide her i huset.

Eller bare kogte kartofler og persillesovs.

Mvh Trine

Fra : Ralph

Dato : 15-06-08 17:15

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til fiskefrikadeller?
> Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine kogebøger.

Nye kartofler, nye gulerødder blomkål og smør, evt. lidt GODT SKYLLET hakket
persille.

Rugbrød m/ remoulade og/eller sennep

Lave en burger med rucola, agurk og parmesanflager, evt lidt mayo eller
cremefraichedressing.

Eller klassikeren fra gågaden i Århus i firserne, ved ikke om de fåes mere,
blød bolle med sennep og remo.

Hvad med groft pitabrød, hakket feta, hakket oliven, salat, TYNDE skiver
drueagurk og cremefraichedressing.

Pestoristet kogt spaghetti og thzatiki + groft brød

Blomkålsgratin og salat.

Prøv dig frem, man kan også blande f.eks. stegt bacon, persille,
grofthakkede laksestykker, grofthakket feta, eller .... i selve farsen.

--
Ralph

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-08 17:20

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> Pestoristet kogt spaghetti og thzatiki + groft brød

Pestoristet. Det skulle jeg altså lige læse et par gange før jeg
fattede. Først læste jeg det som pasteuriseret, men jeg kunne altså
ikke lige forstå ideen i pasteuriseret pasta. :)

Mvh Trine

Fra : Ralph

Dato : 15-06-08 17:39

> Pestoristet. Det skulle jeg altså lige læse et par gange før jeg
> fattede. Først læste jeg det som pasteuriseret, men jeg kunne altså
> ikke lige forstå ideen i pasteuriseret pasta. :)

Alle tiders restret evt. til frokost, finthakket løg og hvidløg svitses,
kogt kold spaghetti på panden fiskefrikadeller i mikroen, efter et par
minutter vendes en (2-3) spsk. pesto i spaghettien - det laves på ca. 5
minutter rigeligt til en god ½ times frokost.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 17:22

Battlefield's wrote:
> [...]
> Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til
> fiskefrikadeller? Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine

Mit bedste tilbehør til fiskefrikadeller er kogte ris og karrysovs, og så er
det også godt med råkostsalat til (Reven gulerod, reven æble og rosiner)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-08 17:28

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> writes:

> Mit bedste tilbehør til fiskefrikadeller er kogte ris og karrysovs, og så er
> det også godt med råkostsalat til (Reven gulerod, reven æble og rosiner)

Ikke dårligt. Prøv at smide lidt revent æble i karrysovsen. Det er
også godt.

Vi skal have ris med kylling i karrysovs med æble og porre i aften.
Det er heller ikke værst. Hmm. Måske man skulle til at komme i sving?

Mvh Trine

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-06-08 23:16

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> Ikke dårligt. Prøv at smide lidt revent æble i karrysovsen. Det er
> også godt.

Faktisk gør det underværker for karrysmagen hvis man lige rister karry
forsigtigt med lidt fedtstof og revet æble.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 19:07

Louise wrote:

> Mit bedste tilbehør til fiskefrikadeller er kogte ris og karrysovs,
> og så er det også godt med råkostsalat til (Reven gulerod, reven æble
> og rosiner)

Forresten, så er frisk pasta og tomatsovs også rigtig godt til
fiskedellerne.....

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-06-08 17:50

> [...]

> Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til
> fiskefrikadeller? Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine

Nye, kogte kartofler, der inden servering vendes i olivenolie og hakkede,
friske krydderurter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 15-06-08 17:54

Battlefield's wrote:

> Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til
> fiskefrikadeller? Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine
> kogebøger.

Da jeg var barn, fik vi ofte små kogte, nye eller pillede kartofler og
tomatsovs til.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 16-06-08 19:57

>Kan man ikke servere andet end varm kartoffelsalat til fiskefrikadeller?
>Jeg synes ikke jeg kan finde andet tilbehør i mine kogebøger.
>Hilsen Vibeke

Min kone har (blandt andet) bragt fiskefrikadeller med kartoffelmos og
hollandaise ind i ægteskabet

Jeg vakler lidt mellem den løsning eller den nævnte spaghetti med
tomatsauce.

/Jakob

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-06-08 12:04

Jakob Langgaard <not@mine.com> writes:

> Min kone har (blandt andet) bragt fiskefrikadeller med kartoffelmos og
> hollandaise ind i ægteskabet

Jeg kan gå med til hollandaisen, men jeg foretrækker hele kartofler
til fiskefrikadeller. Prøv næste gang at lave en gammeldags
agurkesalat til, det smager rigtig godt.

Mvh Trine

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-08 12:46

Jakob Langgaard <not@mine.com> wrote in

> Min kone har (blandt andet) bragt fiskefrikadeller med kartoffelmos og
> hollandaise ind i ægteskabet

Mosen er et hit hos børn. Selv foretrækker jeg at bruge den som bindemiddel
i farsen, især når jeg laver "grønne" fiskedeller (med revede grøntsager
i).

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-06-08 13:14

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> writes:

> Mosen er et hit hos børn. Selv foretrækker jeg at bruge den som bindemiddel
> i farsen, især når jeg laver "grønne" fiskedeller (med revede grøntsager
> i).

Mmmm, grønne frikadeller. Hjemme hos min mor var det nu ikke
grøntsager, men alskens krydderurter. Det var nu godt.

Mvh Trine