Se DR2 i aften (om kaffe)
Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-06-08 12:10

Min kæphest er Fair Trade. Når jeg køber kaffe, går jeg naturligvis efter
en god kvalitet, men andre ting har mindst lige så stor betydning for mig.

I aften kommer tredie afsnit af kaffens historie på DR2 kl. 18:05 og jeg
gengiver programbeskrivelsen:

"I 1971 åbnede Gerry Baldwin en lille forretning med kaffebønner i Seattle
og døbte forretningen Starbucks efter den kaffedrikkende styrmand i Herman
Melvilles roman 'Moby Dick'. Baldwin var ikke alene. Mange andre fik
kvalitetskaffe i blodet og en modkultur til kaffe i metermål var født. Den
voksende bevidsthed om, hvad en god kop kaffe vil sige, har beredt vejen
for en specialindustri, som kan vise sig at være første skridt mod en
retfærdig og bæredygtig udvikling. Fænomenet hedder fair trade. En
forretningsform, der skal sikre, at forbrugeren får kvalitetskaffe, og
sætte kaffebonden i stand til at forsørge sig selv og sin familie".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Padre

Dato : 11-06-08 17:31

Kurt Hansen skrev:
> "I 1971 åbnede Gerry Baldwin en lille forretning med kaffebønner i Seattle
> og døbte forretningen Starbucks efter den kaffedrikkende styrmand i Herman

Jeg smagte Starbucks sidste gang, jeg var i Berlin. Det var en værre
gang sprøjt. En ven har siden fortalt mig, at den kaffe, man får hos
starbucks i USA, er god.

--
padre

Fra : Ivar

Dato : 11-06-08 20:19

Padre skrev:

> En ven har siden fortalt mig, at den kaffe, man får hos starbucks i
> USA, er god.

Kan man få god kaffe i USA?
Generelt er kaffe i USA en tynd kop te!

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Per, Herringe

Dato : 11-06-08 21:57

I meddelelse: mn.5cff7d864c0233b2.31159@nozpamwebspeed.dk
skrev Ivar bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Kan man få god kaffe i USA?
> Generelt er kaffe i USA en tynd kop te!
>

> Ivar Magnusson

Jeg har fået rigtig god kaffe hos Starbucks på 147 Massachusetts Ave, Boston

--
MVH Per, Herringe

http://picasaweb.google.com/p.herholdt/Fugle

Fra : Padre

Dato : 12-06-08 02:24

On 11 Jun., 19:24, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> Starbucks har god kaffe, det er desværre bare kun de i de afdelinger
> hvor de går op i det. Det er jo et franchise så alle og enhver kan få
> sig en starbucks. I usa er kaffen i Starbucks generelt bedre end hvad
> jeg har fået i Starbucks de fleste andre steder i verden.

Men en franchise fungerer jo normalt på den måde, at du som franchisee
køber et koncept, som du så skal holde dig til, hvilket normalt vil
indebære, at du skal sælge samme vare som i alle andre franchises.
McDonald er fx. en franchise, og jeg har aldrig bemærket nogen forskel
på deres varer.

--
padre

Fra : Kim Schulz