Dagens ord: Floor
Fra : Martin Bak

Dato : 08-06-08 19:16

Tak Per, for stafetten.

Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
bliver dagens ord Floor.

Jeg spiller for jer gode gamle Kinks. (I pushed her away - I walked to the
door - I felt to the floor - and i got down on my knees)
Utroligt hvor lidt der skal til for at lave en klassiker. De kan hverken
spille eller synge, og alligevel kan vi alle skråle med på nummeret

The Kinks - Lola
http://www.youtube.com/watch?v=IMsnqQHOwFg

Listen over brugte ord kommer her:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Ben/Legs,
Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Car,
Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne,
Face, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk, Guitar,
Hands,
Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot,
House, Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, New York, Night, Nobody, Nordisk,
Nothing,
Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray,
Queen, Quit, Radio, Rain, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Spring, Stimulanser, Stone/sten, Storby,
Sun,
Surprice, Sweet, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Thunder, Time,
Tomorrow, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Yesterday, You

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Holst

Dato : 08-06-08 19:31

Martin Bak wrote:

> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Madonna udgav for et par år siden Confessions on a Dancefloor, hvorfra
følgende er pladens dårligste nummer:

Madonna - Hung Up
http://www.youtube.com/watch?v=T8FikEflip4

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-06-08 19:47

Holst skrev:

> Madonna udgav for et par år siden Confessions on a Dancefloor,
> hvorfra følgende er pladens dårligste nummer:

Sikke en anbefaling!

Her er lidt mere fra dansegulvet, begge live, den ene måske mere end
den anden:

Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
http://youtube.com/watch?v=c7dt1li5SyY

Michael Jackson - Blood On The Dance Floor
http://youtube.com/watch?v=HCY-HH7Tpkw

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Studo

Dato : 08-06-08 20:05

Den Sun, 08 Jun 2008 20:15:42 +0200 skrev Martin Bak:

> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Så skal vi da have lidt dansk, og det er jo lige før mandag

The Floor Is Made Of Lava - Happy Monday
http://youtube.com/watch?v=Fvpp6_qvL1E

Fra : Studo

Dato : 08-06-08 20:07

Fra : Studo

Dato : 08-06-08 20:10

Den Sun, 08 Jun 2008 20:15:42 +0200 skrev Martin Bak:

> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.
SÃ¥ skal vi have lidt dansk, og det er jo snart mandag

The Floor Is Made Of Lava "Happy Monday"
http://youtube.com/watch?v=FLFgQXdjvik

Fra : ">Per

Dato : 08-06-08 20:14

"Martin Bak"

Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

"Der er smør der on the dancefloor"
http://youtube.com/watch?v=2_Nsi05HkXw

Per

Fra : ">Per

Dato : 08-06-08 20:18

"Martin Bak"

Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Danske Hitmakers kom senere til at hedde The Floor
http://youtube.com/watch?v=GfRAdEJkHSA
http://youtube.com/watch?v=43nXNTRMK1I

Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-06-08 20:23

Martin Bak wrote:
> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret
> heraf bliver dagens ord Floor.

Og da jeg netop har set dagens Formel 1 GP (Go Kubica ), hvor det jo
drejer sig om at "floor'e" speederen, så får vi her lidt Formel 1 musik
http://www.youtube.com/watch?v=AvQ9K32HJQE

Jimi Hendrix med "Killing Floor":
http://www.youtube.com/watch?v=79PVlXAyCac

Og så den uundgåelige:
Sophie Ellis-Bextor med "Murder On The Dancefloor":
http://www.youtube.com/watch?v=2_Nsi05HkXw

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Carl Drud

Dato : 08-06-08 20:25

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:

> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Jimi Hendrix - Killing Floor

http://www.youtube.com/watch?v=79PVlXAyCac

--
Carl

Fra : schlafen

Dato : 08-06-08 20:45

2 Brothers On The 4th Floor - can't helt myself
http://www.youtube.com/watch?v=64ueatTzIiU

Carrie Underwood - Flat on the floor
http://www.youtube.com/watch?v=hvdAcxWfC34

Fra : Pernille

Dato : 08-06-08 20:51

> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Godt gammelt nummer med Three Dog Night - Mama told me (not to come)
"- I'm looking at my girlfriend, she passed out on the floor"

http://youtube.com/watch?v=YWMt5Hk0E-g

Fra : B. Sørensen

Dato : 08-06-08 21:25

> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Hvad der kan ske, når man lige får sig et glas for meget :
"Well - I tried to talk her out of going home, but instead I fell flat on
the floor"
Sailor - One Drink Too Many (1977):
http://youtube.com/watch?v=3IlF66fa-fY

B. Sørensen

Fra : Max

Dato : 08-06-08 21:47

Hej Martin

> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret
> heraf bliver dagens ord Floor.

Man skal bruge et gulv når man danser :)

Bryan Ferry - Don't stop the Dance
http://www.youtube.com/watch?v=v8W057_Gl-Q

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-06-08 22:24

On Sun, 8 Jun 2008 20:15:42 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Tak Per, for stafetten.
>
>Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
>bliver dagens ord Floor.

Third World - "Dancing on the floor"
http://youtube.com/watch?v=p7WdmCDYNis

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Broegger

Dato : 09-06-08 07:16

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev

> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret
> heraf bliver dagens ord Floor.

Murder on the dance floor med Sophie Ellis Bextor
http://www.youtube.com/watch?v=2_Nsi05HkXw

Og Shu-bi-dua skal der også være plads til. Fra Askepot:
"Alene rundt på gulvet, danser Askepot". Jeg kan desværre ikke finde den på
røretl, så I må synge den for jer selv

Og vi slutter i den lidt mere heftige ende. Sisters Of Mercy og Floorshow
http://www.youtube.com/watch?v=SXW0WaST4z8

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille

Dato : 09-06-08 13:44

> Tak Per, for stafetten.
>
> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Her er en sang om en fyr, der er forelsket i pigen, som bor nedenunder.
Imellem sig har de kun et gulv/ loft.

"- One floor below me you don't even know me, - I love you!"
"Knock three times on the ceiling if you want me, twice on the pipe, if the
answear is no."
Dawn med Knock Three Times
http://youtube.com/watch?v=WLMtWPT2LI

Fra : Pernille

Dato : 09-06-08 13:46

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "- One floor below me you don't even know me, - I love you!"
> "Knock three times on the ceiling if you want me, twice on the pipe, if

Nu sku' den være der.
http://youtube.com/watch?v=WLMtWPT2OLI

Fra : Holst

Dato : 09-06-08 13:46

Martin Bak wrote:

> Jeg er ved at lave gulvet i køkkenet på vores nye gård. Inspireret heraf
> bliver dagens ord Floor.

Den her sang kunne jeg godt lide.

"My name is Luka
I live on the second floor"

Suzanne Vega - Luka
http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL753w4

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-08 20:35

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Den her sang kunne jeg godt lide.
>
> "My name is Luka
> I live on the second floor"
>
> Suzanne Vega - Luka
> http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL753w4

Det kunne jeg da også, og jeg har spillet den live for fuld hammer masser af
gange. Og så var det den der gav mig dårlig samvittighed da den midt i
gulvlægningen strømmede ud af min radio, og fik mig til at huske at slutte
denne tråd af.
Derfor får du stafetten.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Holst

Dato : 09-06-08 21:33

Martin Bak wrote:

> [...]
> gange. Og så var det den der gav mig dårlig samvittighed da den midt i
> gulvlægningen strømmede ud af min radio, og fik mig til at huske at slutte

Takker. For fuld hammer! Det gav mig så idéen til det næste ord, som
bliver hammer. Men ny tråd til det.