Mandolinjern?
Fra : Anne Mette

Dato : 08-06-08 13:40

Hej
Jeg har købt et OXO mandolinjern til 699.
Synes godt nok ikke at det virker efter hensigten.
Kan kun skære halvdelen af grøntsagen og det er hele tiden med
overhængende fare for fingrene idet intet sidder særlig godt fast i
holderen.
Som regel ender det med at jeg må tage kniven frem til resten.
Eksempelvis kål kan jeg slet ikke få den til at skære.

Er der nogle som har erfaringer bedre end mine med det her OXO jern.
Har nu overvejet et Boerner jern som jeg også kan se at der er andre
her på siden der er glade for, men ville jo egentlig helst ha det her
til at virke.

Hilsen
Anne Mette

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-06-08 05:59

Anne Mette skrev:
> [...]
> Har nu overvejet et Boerner jern som jeg også kan se at der er andre
> her på siden der er glade for, men ville jo egentlig helst ha det her

Har en MOHA til den halve pris af din. Er bedste køkkenudstyr, jeg har.

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-06-08 12:52

Ole Larsen wrote:

> Har en MOHA til den halve pris af din. Er bedste køkkenudstyr, jeg
> har.

Rart at høre - men kan den skære mere end halvdelen af grøntsagen op uden at
den ryger ud af holderen? For det har jeg ikke oplevet et mandolinjern, der
kan.

Ebbe

Fra : Padre

Dato : 10-06-08 05:05

Ebbe Kristensen skrev:

> Rart at høre - men kan den skære mere end halvdelen af grøntsagen op uden at
> den ryger ud af holderen? For det har jeg ikke oplevet et mandolinjern, der
> kan.

Så prøv en benriner. Holderen er en helt simpelt tingest med tænder til
at stikke i grøntsagen. Den holder godt fast på grøntsagen og levneer
kun et stykkke på ½ cm.s tykkelse. Folk taler også godt om deres böhner
mandoliner.

--
padre

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-06-08 08:26

Padre wrote:

> Så prøv en benriner. Holderen er en helt simpelt tingest med tænder
> til at stikke i grøntsagen.

Det er der osse på den holder, jeg har - men der virker det ikke.
Grøntsagerne bliver revet op af tænderne istedet for at blive skåret.

Ebbe

Fra : Padre

Dato : 10-06-08 20:09

Ebbe Kristensen skrev:
> Det er der osse på den holder, jeg har - men der virker det ikke.
> Grøntsagerne bliver revet op af tænderne istedet for at blive skåret.

Tja.

Jeg kan jo ikke sige så meget andet end at det ikke sker for mig med min
benriner. Böhner-folket siger normalt det samme om deres, så enten er
din mandolin noget juks, eller også betjener du den forkert

--
padre

Fra : Christian Hansen

Dato : 10-06-08 08:35

Padre wrote:
> Folk taler også godt om deres böhner
> mandoliner.

JA! Den v10-høvl jeg købte for nogen tid siden på anbefaling fra gruppen
her, er ganske enkelt fantastisk.

<http://www.boerner-import.dk/group.asp?group=28&sub=28>

Mvh Christian

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-06-08 18:09

Ebbe Kristensen skrev:

> [...]
> den ryger ud af holderen? For det har jeg ikke oplevet et mandolinjern, der

Ja den kan - ellers ville jeg næppe skatte den som nævnt

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Kim

Dato : 09-06-08 13:10

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Har en MOHA til den halve pris af din. Er bedste køkkenudstyr, jeg har.

Hvad er det så lige en MOHA er ?
Det eneste MoHa jeg kender er spillet Medal Of
Honor Airborne, men det er næppe dét...

Mvh, Kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-06-08 15:29

Kim skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er det så lige en MOHA er ?
> Det eneste MoHa jeg kender er spillet Medal Of
> Honor Airborne, men det er næppe dét...

Som tråden siger: Et mandolin-jern. Indkøbt i en forretning med det
misvisende navn, Inspiration
http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Ole

Dato : 09-06-08 18:17

Anne Mette wrote:
> [...]
> Har nu overvejet et Boerner jern som jeg også kan se at der er andre
> her på siden der er glade for, men ville jo egentlig helst ha det her

Det er da utroligt så mange der har problemer med jernet i varmen..

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jenserik

Dato : 16-06-08 16:18

On 10 Jun., 15:08, Padre <spirito_sa...@nospam.yahoo.com> wrote:

> [...]
> benriner. Böhner-folket siger normalt det samme om deres, så enten er
> din mandolin noget juks, eller også betjener du den forkert

Hej Prøv at se V6 video på www.boerner-import.dk der kan du se hvor
lidt der bliver til bage som ikke bliver skåret
der ud over er der 2 års skarbheds garenti på Börners v-høvle
Hilsen Jens erik

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-06-08 08:48

Jenserik wrote:

> Hej Prøv at se V6 video på www.boerner-import.dk der kan du se hvor
> lidt der bliver til bage som ikke bliver skåret
> der ud over er der 2 års skarbheds garenti på Börners v-høvle

Tak for link'et. Det ser godt nok overbevisende ud - og jeg noterede også at
Börner'en har skæret sat op i V-form hvor min er bare er lige. Det gør de jo
nok ikke for sjov.

Ebbe