Seværdigheder i Østrig
Fra : lars.kristian.jensen~

Dato : 08-06-08 12:39

Hej Gruppe, Vi tager til Fusch i Østrig i Uge 31. Kan i anbefale nogle
seværdigheder dernede, som vi kan tage hen og se.

Vi tager 1-2 dage i Salzburg (noget specielt udover Mozarts huse og
domkirken?) Vi skal selvfølgelig også ind og se forretningerne.

Så tager vi også en tur til Kitzsteinhorn og vi tager selvfølgelig
også ud og vandrer i bjergene.

Jeg glæder mig til at høre fra jer

Hilsen
Lars Kristian Jensen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-06-08 20:17

lars.kristian.jensen@gmail.com writes:

> Hej Gruppe, Vi tager til Fusch i Østrig i Uge 31. Kan i anbefale nogle
> seværdigheder dernede, som vi kan tage hen og se.

Lichtensteinklamm. Vi overvejede det, men der var simpelthen for langt
at køre i varmen. I stedet tog vi til den noget mindre Silberkarklamm
(ca. 60 km fra Fusch) og det var absolut en dag værd. På en varm dag,
er det simpelthen skønt at gå langs alle de små vandfald og blive
kølet af.

http://www.wagrain.at/info/ausflugsziele/lichtensteinklamm/

Et par billeder fra Silberkarklamm:
http://www.trinekc.dk/Billeder/silberkarklamm.jpg
http://www.trinekc.dk/Billeder/silberkarklamm2.jpg

> Vi tager 1-2 dage i Salzburg (noget specielt udover Mozarts huse og
> domkirken?) Vi skal selvfølgelig også ind og se forretningerne.

Tja, vi var i Salzburg for to år siden, og det var en spildt dag efter
vores mening. Der var en butik med ene udpustede og pyntede æng og det
var vist det vi fandt interessant. Den ligger i øvrigt Judengasse 13.

God tur.

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 08-06-08 20:31

<lars.kristian.jensen@gmail.com> skrev

[...]

Området omkring Karnten kan anbefales.
Der er masser at se på.
Drypstenshuler
Abebjerg
Porche museet
+ meget mere
Det er i øvrigt den varmeste del af Østrig hvis det siger dig noget

John

Fra : lars.kristian.jensen~

Dato : 08-06-08 15:12

> [...]
> (ca. 60 km fra Fusch) og det var absolut en dag værd. På en varm dag,
> er det simpelthen skønt at gå langs alle de små vandfald og blive

Det ser jo helt vildt dejligt ud, der skal jeg i hvert fald hen, godt
man har aircon i bilen :) jeg kan forstå der er varmt i Østrig på det
tidspunkt af året

> Tja, vi var i Salzburg for to år siden, og det var en spildt dag efter
> vores mening. Der var en butik med ene udpustede og pyntede æng og det
> var vist det vi fandt interessant. Den ligger i øvrigt Judengasse 13.

Okay, årsagen til, vi tager derhen er, at min svoger og svigerinde,
som bor i Schweiz er helt pjattede med Salzburg.

Tak for svaret

Hilsen
lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-06-08 10:05

lars.kristian.jensen@gmail.com writes:

> Det ser jo helt vildt dejligt ud, der skal jeg i hvert fald hen, godt
> man har aircon i bilen :) jeg kan forstå der er varmt i Østrig på det
> tidspunkt af året

Vi var der 5. juli for to år siden og der var det i hvert fald rigeligt
varmt.

I Silberkarklamm betaler man for at parkere, vist nok 3-4 euro. Og når
man når op for enden af kløften er der et lille gæstgiveri, der sælger
diverse kolde drikke. Og der er en fantastisk udsigt. Og en lille
smule sne, var der også, da vi var der.

Nu ved jeg ikke om I har børn med, men vi fandt et par gode ture i
området uden for mange stigninger. Jeg har dårlige led, så turen op i
Silberkarklamm var nok stigninger for en uge for mig.

Mvh Trine

Fra : lars.kristian.jensen~

Dato : 08-06-08 15:13

On 8 Jun., 21:30, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> [...]
> Porche museet
> + meget mere
> Det er i øvrigt den varmeste del af Østrig hvis det siger dig noget

Porsche museum, det skal man vel se :) Og når du siger varmt, snakker
vi så +35 eller ? man ender jo med solstik hehe.

Har du evt. et link ?

Hilsen og tak for svaret
Lars

Fra : jopa

Dato : 09-06-08 08:00

<lars.kristian.jensen@gmail.com> skrev

Porsche museum, det skal man vel se :) Og når du siger varmt, snakker
vi så +35 eller ? man ender jo med solstik hehe.

Ja der skal nok være omkring 35 grader

Har du evt. et link ?

Prøv at google på Karnten så kommer der flere sider op
Det ligger nær Slovenien som også kunne være et udflugtsmål.

--
Mvh. John

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-06-08 09:58

lars.kristian.jensen@gmail.com writes:

> Porsche museum, det skal man vel se :) Og når du siger varmt, snakker
> vi så +35 eller ? man ender jo med solstik hehe.

Ja, man skal sørge for at indtage en masse væske. :)

Mvh Trine

Fra : Pernille

Dato : 14-06-08 11:25

<lars.kristian.jensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej Gruppe, Vi tager til Fusch i Østrig i Uge 31. Kan i anbefale nogle
seværdigheder dernede, som vi kan tage hen og se.

Jeg kan rigtig godt lide byen Wien. Det er en meget smuk by, med masser af
seværdigheder. Læs lidt om Mozarts liv, og gå på opdagelse i området, hvor
han levede.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-06-08 18:34

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> [...]
> seværdigheder. Læs lidt om Mozarts liv, og gå på opdagelse i området, hvor

Enig, Wien er en dejlig by, men den ligger ca. 400 km fra Fusch, så det er
vist lidt langt at køre for at se en seværdighed

Kurt