Braunschweig
Fra : Søren Fisker

Dato : 08-06-08 11:32

Vi skal en tur til Dresden, og vil evtl. overnatte i Braunschweig.
Er der nogen, der kender lidt til byen og ved, om det er en hyggelig by?

Hvis der iøvrigt er nogen der har et par tips om et godt turisthotel i
Braunschweig og Dresden, hører vi meget gerne!

Hilsen Søren

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-08 11:55

Søren Fisker skrev:

> Vi skal en tur til Dresden, og vil evtl. overnatte i Braunschweig.
> Er der nogen, der kender lidt til byen og ved, om det er en hyggelig
> by?

Det er en stor og levende by med et delvist genopbygget centrum.
Mange hyggelige spise- og drikkesteder. Og flere sporvognslinier.

> Hvis der iøvrigt er nogen der har et par tips om et godt turisthotel i
> Braunschweig og Dresden, hører vi meget gerne!

Jeg kender kun det hotel jeg har prøvet. Det hedder "Courtyard"
og ligger ret centralt. Der er parkering i gården. Værelserne mod
bagsiden (væk fra gaden) er de mest stille. Kvaliteten er god.

http://www.hotels.dk/hotel-tyskland/hotel-braunschweig/kaede-courtyard-hotel-braunschweig/

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne

Dato : 08-06-08 14:48

Søren Fisker skrev:
> [...]
>
> Hvis der iøvrigt er nogen der har et par tips om et godt turisthotel i
> Braunschweig og Dresden, hører vi meget gerne!

Vi boede for mange år siden syd for Dresden, i Pirna. Det var en
hyggelig lille by, og der er meget at se hele vejen fra Dresden og ned
langs floden til Tjekkiet.

Bjarne