Hund med til Tyskland?
Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-06-08 09:02

Hvis man tager bilen til Tyskland, hvad skal man have med af papirer og
vacciner for at tage hunden med?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-06-08 10:33

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> writes:

> Hvis man tager bilen til Tyskland, hvad skal man have med af papirer og
> vacciner for at tage hunden med?

ID i form af enten tatovering eller chip, hundepas og
rabiesvaccination.

Rabiesvaccinationen skal være foretaget mindst 21 dage før afrejsen og
naturligvis stadig være gyldig. Det middel man bruger til
rabiesvaccination i Danmark er gyldigt i 3 år.

Mvh Trine

Fra : Anette

Dato : 08-06-08 12:16

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> naturligvis stadig være gyldig. Det middel man bruger til
> rabiesvaccination i Danmark er gyldigt i 3 år.

Nemlig, se den officielle version her
http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Rejse_fra_Danmark/forside.htm

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-06-08 12:15

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> naturligvis stadig være gyldig. Det middel man bruger til
> rabiesvaccination i Danmark er gyldigt i 3 år.

Ah perfekt!
Fandt også lidt info på Fødevarestyrelsens hjemmeside men antal år som du
nævner kunne jeg ikke engang finde på Netdyredoktor.

Er det nok med een indsprøjtning eller skal de have igennem en periode?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-06-08 12:21

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> writes:

> Er det nok med een indsprøjtning eller skal de have igennem en periode?

En indsprøjtning er nok og holder tre år. Hvis du skal have hunden med
til Norge, Sverige og England skal der også tages blodprøver for at
tjekke at hunden har dannet nok antistof.

Mvh Trine