Solvang
Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-08 01:39

Hej,

Er der nogen her i gruppen, der har været i Solvang uden brug af bil?
Jeg forsøger at finde ud af, hvordan man kan komme fra Los Angeles til
Solvang uden bil, men det er ikke helt let. Nærmeste Amtrak-station
(Santa Barbara) er over 50 kilometer væk, og Greyhounds hjemmeside er
ikke særlig informativ. Jeg tvivler faktisk på, at der overhovedet
kører busser til Solvang-området.

--
Michael Knudsen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 08-06-08 09:24

[...]

Hmmm....er der nogen der har været på månen uden brug af en rumraket
Hehe - USA, og måske i særdeleshed Californien er jo bygget op omkring
bilerne, så den er svær.
Mit umiddelbare gæt er, at købe sig ind på en éndagsudflugt fra et eller
andet sted i L.A. Det må kunne lade sig gøre. Om ikke andet så en
pensionistudflugt
Dernæst skal det så siges, at Solvang nok mest er en "pensionist"
udflugtsfælde, med cafeterier o.l. rundt omkring i gaderne, og
stentøjsudsalg ved indfaldsvejene til byen.
Bevares - det var da sjovt at være der og se den (1998), men den "magi" den
havde som danskerkoloni for mange år siden, er gået fløjten for længst, og
det er en turistattraktion på linie med H.C.Andersens hus i Odense, dvs
skallen står tilbage som det eneste...
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Jens G

Dato : 08-06-08 09:27

Ifølge http://www.solvangusa.com/listings/index.cfm?catid=5 skulle der
være daglige Amtrack busforbindelser.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Pernille

Dato : 14-06-08 18:55

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge http://www.solvangusa.com/listings/index.cfm?catid=5 skulle der
> være daglige Amtrack busforbindelser.

Jeps, det er rigtigt. Jeg kan huske, at jeg standsede i Solvang, på vej fra
LA til SF.
Solvang er da hyggelig. - Men, jeg tror, at det mest er for
Dansk-amerikanere. De tager dertil, når de har hjvemve...
Der er SÅ meget andet, man kan opleve i Californien. Det synes jeg er mere
værd.
Jeg har været i Solvang flere gange. Første gang i 1968. Sidste gang i 2007.
God tur til Californien!

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-08 02:36

On Jun 8, 10:26 am, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Ifølgehttp://www.solvangusa.com/listings/index.cfm?catid=5skulle der
> være daglige Amtrack busforbindelser.

Hmmm ... så vidt jeg kan se på Google Maps, er der ingen jernbane til
Solvang. Så må der være tale om busser. Det må jeg undersøge nærmere.
Tak for tippet.

--
Michael Knudsen

Fra : Jens G

Dato : 08-06-08 11:54

On Sun, 8 Jun 2008 01:35:52 -0700 (PDT), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

>Hmmm ... så vidt jeg kan se på Google Maps, er der ingen jernbane til
>Solvang. Så må der være tale om busser. Det må jeg undersøge nærmere.
>Tak for tippet.

Det var også busser jeg mente da jeg brugte ordet "busforbindelser"

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-08 02:38

On Jun 8, 10:24 am, "Niels Hejnfelt" <ni...@hejnfelt.dk> wrote:

> Hmmm....er der nogen der har været på månen uden brug af en rumraket

Jeps, jeg har været der flere gange. Har du ikke hørt om Orange
Sviptur?

> Dernæst skal det så siges, at Solvang nok mest er en "pensionist"
> udflugtsfælde, med cafeterier o.l. rundt omkring i gaderne, og
> stentøjsudsalg ved indfaldsvejene til byen.

Det ved jeg skam godt, men det er det, jeg gerne vil se. Jeg vil gerne
spilde en hel dag på at få mine fordomme bekræftet.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-08 05:17

On Jun 8, 12:54 pm, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Det var også busser jeg mente da jeg brugte ordet "busforbindelser"

Hillemænd! Jeg må vist hellere se at få briller!

--
Michael Knudsen

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 11-06-08 05:36

>Er der nogen her i gruppen, der har været i Solvang uden brug af bil?

Jeg tror det bliver svaert... Jeg kan anbefale at leje en bil og trille ud
det omraade (eller endnu bedre en MC hvis du har styrepap til det). Vi
overnattede paa den her campingplads, lige ved siden af Solvang:
http://maps.google.ca/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=34.610791,-120.193616&spn=0.001594,0.002081&t=h&z=19
Super sted med dejlig opvarmet poel og hot tub...

Det blev ogsaa tid til en aften gaatur derinde (i Solvang) og vi spiste
morgenmad hos Bager Olsen, den efterfoelgende morgen... Det var nu egentlig
meget hyggeligt.. :)

Mvh
Allan

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-06-08 18:30

On Wed, 11 Jun 2008 04:35:30 GMT, "Allan Rasmussen"
<jawaSLETmig350@hotmail.com> wrote:

>Det blev ogsaa tid til en aften gaatur derinde (i Solvang) og vi spiste
>morgenmad hos Bager Olsen, den efterfoelgende morgen... Det var nu egentlig
>meget hyggeligt.. :)

Tja, hvis man tager Solvang for hvad det er (turistfælde), så er det
faktisk hyggeligt. Man skal bare ignorere det falske bindingsværk og
det "nuttede" udseende

Jeg har besøgt Solvang 3-4 gange, spist æbleskiver, dansk morgenbrød,
drukket danske fadbamser, spist dansk slik osv. Altid en fornøjelse.

--
Lars Ehlers

Fra : Pernille

Dato : 14-06-08 18:58

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har besøgt Solvang 3-4 gange, spist æbleskiver, dansk morgenbrød,
> drukket danske fadbamser, spist dansk slik osv. Altid en fornøjelse.

Præcis. Det er sådan min søster, i LA gør. Tager til Solvang, når hun savner
Danmark. Men som dansk turist, så synes jeg ikke, at det er Solvang men skal
tage til.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-06-08 06:32

> Præcis. Det er sådan min søster, i LA gør. Tager til Solvang, når hun
> savner Danmark. Men som dansk turist, så synes jeg ikke, at det er Solvang
> men skal tage til.

Nej det er nok rigtigt - Jeg er selv bosat i Vancouver og trillede ned langs
kysten til LA..
Saa vi napsede lige et 'skud' Danmark, paa vejen...

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-06-08 21:44

On Sat, 14 Jun 2008 19:58:29 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Præcis. Det er sådan min søster, i LA gør. Tager til Solvang, når hun savner
>Danmark. Men som dansk turist, så synes jeg ikke, at det er Solvang men skal
>tage til.

Næh, det er det ikke så megen grund til. Når jeg har danskere på
besøg, så gælder det om at opleve alt det, som man ikke kan i Danmark.
Det samme gælder maden, så min grill får stort set ikke tid til at
køle af
--
Lars Ehlers

Fra : Pernille

Dato : 14-06-08 18:57

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det blev ogsaa tid til en aften gaatur derinde (i Solvang) og vi spiste
> morgenmad hos Bager Olsen, den efterfoelgende morgen... Det var nu

Sjovt! Vi har også været hos Bager Olsen. Søde mennesker!!!

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-06-08 06:42

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sjovt! Vi har også været hos Bager Olsen. Søde mennesker!!!

Ha ha - ja det var sjovt.. Soede mennesker? De er mexikanere :)

Vi tog derind ud paa aftenen foerst og snakkede med et par aeldre
dansk-amerikanere, der havde valgt at spendere deres alderdom, i Solvang...
Den ene sagde "Skal man bosaette sig her, skal man kunne tre sprog... Dansk
for at kunne tale med de mange danskere der bor her, amerikansk for det er
nu amerika vi bor i og saa spansk.. Saa man kan faa sit hus gjort rent og
sit toej vasket"...

Fra : Pernille

Dato : 18-06-08 16:36

> Ha ha - ja det var sjovt.. Soede mennesker? De er mexikanere :)

Ikke dem, som vi talte med. De var danskere. Vi talte kun dansk med dem.

Fra : Bjarne

Dato : 11-06-08 10:05

> [...]
> morgenmad hos Bager Olsen, den efterfoelgende morgen... Det var nu egentlig

Ret sjov campingplads, læg mærke til der hvor man camperer med telt...
Ja der er kun et...

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-06-08 06:35

>Ret sjov campingplads, læg mærke til der hvor man camperer med telt...
>Ja der er kun et...

Ja - telt det bliver typisk kun brugt til ungerne... Hvis de gider...
Vi var i van - og har en skum madras bag i... Det var super... men saerdeles
primitivt sammenlignet med hvad amerikanere goer..