Nu er det blevet for varmt :)
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 15:38

Når jeg kører mc, så har jeg altid fuld "uniform" på, og det er altså ved at
være en kende for varmt :(
Så jeg tænkte at så ville jeg investere i enten et par Draggin' Jeans eller
et par Frank Thomas "Classic Jeans"
Det giver mig så anledning til nogen spørgsmål:
1. Nogen der har erfaring med ovennævnte ? Gerne fra eget brug :)
2. Nogen der kender forhandler af produkterne syd for grænsen. Helst ikke
sydligere end Kiel.
3. Nogen der kender prisniveauet på produkterne i Tyskland ?´

Mvh

Thomas

Fra : Henrik K

Dato : 08-06-08 10:40

Jeg har haft et par Draggin' Jeans, og har nu et par Shift Jeans -
skiftede kun pga en bedre pasform. Det er "næsten" som at have alm
Jeans på...men de er en smule varmere - især omkring bag og knæ (hvor
kevlaren er syet i)
Jeg har dog ikke "testet" dem rigtigt, så jeg kan desværre (eller
rettere: heldigvis) ikke udtale mig om hvorledes de tager asfalt
eksem.

Såvidt jeg ved er priserne ikke væsentligt bedre på disse produkter i
Tyskland eller UK. Jeg har købt mine i USA (½ pris). Hvis du køber
Draggin' så husk at bestille dem et nummer større end du normalt
bruger - de er ret små i størrelsen!

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 08-06-08 18:40

T. R. skrev:
> [...]
> Det giver mig så anledning til nogen spørgsmål:
> 1. Nogen der har erfaring med ovennævnte ? Gerne fra eget brug :)

I indlæget "Du kørte jo inden om!" (fra 31/5), lyder det som om
Christian har erfaring med noget i den retning, citat: "... Mine kevlar
bukser kan man næsten ikke se noget på, bortset fra en ridset nitte ved
den venstre lomme.. imponerende! " - havde faktisk tænkt mig at spørge
uddybende til om det var kevlar-jeans eller kevler-"andet", men kom fra
det igen... er du der stadig Christian??? :)

> 3. Nogen der kender prisniveauet på produkterne i Tyskland ?

I min søgen, har jeg ikke fundet nogen nævneværdig besparrelse indne for
EU (mener jeg fandt en lille besparrelse i GB, men ellers skal man, så
vidt jeg kunne se (for ca et halvt års tid siden) til USA eller
Australien (hvor det så nok ikke bliver meget billigere i længden)). Pt
hælder jeg derfor til en dansk forhandler, hvor der er mulighed for at
prøve dem (og så håbe at forhandleren stadig er der, hvis der en dag
virkeligt bliver brug for "en lokal").

Nu ser det dog ud til at der bliver skruet lidt ned for solen:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm :) / :(

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Christian Mikkelsen

Dato : 08-06-08 19:09

> [...]
> lomme.. imponerende! " - havde faktisk tænkt mig at spørge uddybende til
> om det var kevlar-jeans eller kevler-"andet", men kom fra det igen... er

Jep!.. Kan varmt anbefale "Mottowear Combat Jeans".. Jeg har købt den sorte
model med sidelommer på lårene som er af kraftigere materiale end de blå
jeans.. Der medfølger knæbeskyttere og man kan købe hoftebeskyttere som
ekstratilbehør.. Jeg har dog ikke hoftebeskyttere i mine, men efter en
glidetur hen ad asfalten er den eneste skade en ridset nitte ved
sidelommen.. kan slet ikke se de har været i asfalten og jeg mærkede slet
intet selv.. Mener jeg gav 900,- eller 1000,- i Touringshop'pen i brøndby..

De er heller ikke for varme.. har lige kørt 5-6 timer 25 graders varme og
høj sol uden at de var generende varme.. Det lyder næsten som ren reklame
det her, men hey.. jeg er sq glad for dem =)

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 19:26

Jeg siger mange tak for disse indlæg :)
Hvis priserne i Tyskland ikke er billigere end her i lille dannevang,
jamen så kan jeg jo ligeså godt købe dem her hjemme.
Ender nok med et par Frank Thomas Classic Jeans, eller hvad Kok-Mc nu har
hjemme :)

Mvh

Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-06-08 01:36

"T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev
> Når jeg kører mc, så har jeg altid fuld "uniform" på, og det er altså ved
> at være en kende for varmt :(

Det holder op ved 130 km/t.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-06-08 02:24

Preben Riis Sørensen skrev:
> "T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev
>
> Det holder op ved 130 km/t.

Med en ordentlig køredragt (= ikke sort, og med masser af sikre og
fornuftige udluftningsmuligheder...) er det til at holde ud ved de 50 km/t.

http://www.webbikeworld.com/r2/rev-it/off-track-jacket-dakar-pants/ -
min dragt.
Selve side"panelerne" (- de to kulørte felter på siden af kroppen under
de to remme i hver side, der kan anes på topbilledet) kan lynes af som
der demonstreres længere nede i artiklen, og så er der stærkt, luftigt
net-agtigt stof inden under.
Det giver god luft på siden og ryggen af kroppen.

På selve ærmerne er der en lynlås med net i som I kender det fra andre
dragter, og der er ligeledes lynlåse med net under på lårene lige foran
lommerne - og oppe ved skuldrene foran.

Og ellers er masser af drikkevand, nul regntæt membran, og kun
underhakkere og t-shirt under dragten en rigtig god ting.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 15:18

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> Med en ordentlig køredragt (= ikke sort, og med masser af sikre og
> fornuftige udluftningsmuligheder...) er det til at holde ud ved de 50
> km/t.

Jeg har et Held sæt (i sort og grå), og der må jeg nok indrømme at
ventilations mulighederne er forholdsvis begrænsede :(
Synes bare ikke det var så galt sidste år ?

> [...]
>
> På selve ærmerne er der en lynlås med net i som I kender det fra andre
> dragter, og der er ligeledes lynlåse med net under på lårene lige foran

Det ser jo ganske interessant ud :)

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-08 15:49

> Synes bare ikke det var så galt sidste år ?

Havde vi en sommer sidste år der var det navn værd ?
Fik lavet en flot stor træterrasse og købt en ny grill - Terrassen blev
højest brugt et par gange og grill'en ikke en eneste gang ...

Til gængæld har maj været rigtig god i år ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 15:08

> "T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev
>
> Det holder op ved 130 km/t.
> --

Hmm sikkert, men min lille 172 cc Sym Joyride mc-scooter formår ikke at opnå
de hastigheder ;)

Mvh

Thomas

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-06-08 20:18

T. R. skrev:
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hmm sikkert, men min lille 172 cc Sym Joyride mc-scooter formår ikke at opnå
> de hastigheder ;)
>

> Mvh
>
> Thomas

Joeh såmænd nok - det kræver bare at du høvler den ud fra Rundetaarn,
Domus Vista, Codan-bygningen, SAS-hotellet eller lignende.

Venlig hilsen

Aragorn. I drillehumør.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk