Ny skoda fabia combi farve
Fra : kb

Dato : 08-06-08 05:05

Hej

Jeg har netop bestilt en skoda fabia combi greenline

Jeg bestilte den i hvid, men er nu kommet i tvil om det var dumt. Hvid
er jo modefarve lige nu.

Vil den mon tabe meget i værdi, rød taber jo forholdsvis mere?

På forhånd tak

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 12:13

kb skriver:

> Vil den mon tabe meget i værdi, rød taber jo forholdsvis mere?

Glem det.

Vær glad for at i har en bil i en farve i syntes om. Om det koster jer
500-1000 kr ekstra om året kan vel let gøre det op for at i ikke skulle
køre rundt i en kedelig sølvgrå bil ?

Desuden har det mindre at sige, jo længere i beholder bilen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-08 12:14

>Jeg har netop bestilt en skoda fabia combi greenline

Fin dyt.

>Jeg bestilte den i hvid, men er nu kommet i tvil om det var dumt.

Det er rigtig dumt hvis du eller konen ikke kan lide farven.

Men hvis I kan lide farven så synes jeg da det er helt rigtig købt..

> Hvid
>er jo modefarve lige nu.

Der er så meget der er på mode, men derfor behøver man jo kun følge
moden hvis man synes om den.

Fra : kb

Dato : 08-06-08 05:41

On 8 Jun., 13:14, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Fin dyt.

Har du erfaringer med den?

> Det er rigtig dumt hvis du eller konen ikke kan lide farven.
>
> Men hvis I kan lide farven så synes jeg da det er helt rigtig købt..

jeg synes det er en af de pænere farver til denne bil. så jeg er glad
for det

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-08 13:13

>Har du erfaringer med den?

Ikke lige Green line modellen men den "normale". Lidt lille i det og
med støjende dieselmotor ellers synes jeg ikke der er noget at udsætte
på den.

>jeg synes det er en af de pænere farver til denne bil. så jeg er glad
>for det

Så vær du glad for det valg - en bil er et dyrt bekendtskab - hvis vi
også skal til at vælge farve efter hvad naboen synes er pænt så bliver
det sq først en sur tjans...

Fra : Søren Mors

Dato : 08-06-08 22:01

kb wrote:

> Har du erfaringer med den?

Eftersom den har været på det danske marked i det meste af 14 dage skal
du nok ikke regne med at der er nogen der har enormt mange erfaringer
med den. Vi har haft vores (sølvgrå) i lidt over en uge, og er gevaldigt
glade for den.

Den første tank diesel gav et gennemsnit på lidt over 17 km/l, hvilket
jo er noget fra de 24,4 de reklamerer med. Der er dog blevet kørt en del
korte ture, hvilket ikke er det den egentligt skal bruges til (når
husets andet kørekort er på plads skal den køre fra Århus til
Skanderborg hver dag.

Søren Mors

Fra : N/A

Dato : 09-06-08 19:57

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 15:45

kb skriver:

> jeg synes det er en af de pænere farver til denne bil. så jeg er glad
> for det

Godt, så vær glad for dit valg og undlad bekymringerne.....det bliver
sku dyrt nok i forvejen.

Fra : N/A

Dato : 08-06-08 22:01

Fra : kb

Dato : 08-06-08 15:28

On 8 Jun., 23:01, Søren Mors <soerenm...@gmail.com> wrote:

> [...]
> korte ture, hvilket ikke er det den egentligt skal bruges til (når
> husets andet kørekort er på plads skal den køre fra Århus til

Hehe nej det ved jeg, men var også lidt på jagt efter erfaringer med
den normale udgave

Hmm det lyder da noget fra det de lover må jeg sige, men det skulle jo
blive bedre med tiden.

Hvor lang leveringstid havde i? skal vente ca 8 uger.

Kører i med de der standard fælge/hjul? de er skisme ikke for
kønne

Fra : TDN

Dato : 09-06-08 05:28

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 8 Jun., 23:01, Søren Mors <soerenm...@gmail.com> wrote:
> kb wrote:

Kører i med de der standard fælge/hjul? de er skisme ikke for
kønne

Det er netop fælge og dæk og højere dæktryk der er med til at give den gode
økonomi, så hvis der skal brede alu på kunne i ligeså godt købe en alm.
Fabia diesel

Mvh
Thomas

Fra : Søren Mors

Dato : 09-06-08 19:57

kb wrote:

> Hehe nej det ved jeg, men var også lidt på jagt efter erfaringer med
> den normale udgave

Der kan jeg så ikke hjælpe dig.

> Hmm det lyder da noget fra det de lover må jeg sige, men det skulle jo
> blive bedre med tiden.

De har advaret os om at vi ikke skulle regne med at nå højt op de første
par tusind kilometer. Det har kjeg hørt før, så jeg er fortrøstningsfuld.

> Hvor lang leveringstid havde i? skal vente ca 8 uger.

Vi fik at vide at der var 6-8 ugers leveringstid, men fik samme aften en
opringning fra forhandleren der sagde at en af de kunder der havde fået
en af de biler der var i landet i anledningen af premieren, havde
fortrudt farven, og hellere ville vente på en i en anden farve. Dvs. at
vi fik bilen på en uges tid. Prisen var så at den var 1.000 kroner
billigere end aftalt, og at der ikke er det aftalte MaxiDot display i.

> Kører i med de der standard fælge/hjul? de er skisme ikke for
> kønne

Ja, det gør vi. Ser de ikke meget almindelige ud? Er det fælgene du ikke
kan lide, eller hvad er det ved dem.

Søren Mors

Fra : kb

Dato : 09-06-08 14:15

On 9 Jun., 20:57, Søren Mors <soerenm...@gmail.com> wrote:

> [...]
> vi fik bilen på en uges tid. Prisen var så at den var 1.000 kroner
> billigere end aftalt, og at der ikke er det aftalte MaxiDot display i.

Ok det var da lækkert nok

> Ja, det gør vi. Ser de ikke meget almindelige ud? Er det fælgene du ikke
> kan lide, eller hvad er det ved dem.

Fælgene er pæne nok, det er mere hjulene, de er så smalle ;-( men det
er jo en del af økonomien.

Jeg skla dog nok vente ca 8 uger, men det går jo nok også